Lemmikit sängyssä, oksettavaa
Olin tuossa kaverin luona yötä, ja huomasin, että hänen koiransa saivat ihan vapaasti mennä sängylle. Siellä ne tepastelivat pitkin sänkyä. Välillä seisoivat tai istuivat tyynyn päällä. Veivät sänkyyn myös kuolaisia leluja ja jotain siankorvia tms. Sänky oli tietenkin karvoja ja roskia täynnä. Yököttävää! Onneksi nukuin patjalla.
Kommentit (85)
Koiranaiset on pääsääntöisesti aika oksettavia. Ei tullut mitenkään yllätyksenä, että tuo "ihanaa kun koira nukkuu samassa" sängyssä juttu on tässäkin ketjussa hyvin suosittua. Varmaan annatte tarpeen tullen vähän lipastakin?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:27"]Onko teillä kaljuja koiria vai minkälaisista ihmeotuksista ei mukana koskaan lähde karvan karvaa? Vai oletteko kouluttaneet koiranne tiputtamaan kaikki karvansa ulkona, tai kenties liimanneet ne kiinni koiran ihoon? Koiran karvat kasvavat ja tippuvat samoin kuin vaikka ihmisten hiukset (joita joidenkin arvioiden mukaan irtoaa n. 100 päivässä), joten melkoisia fakiirieläimiä teillä on jos karvat pysyvät aina kiinni.
[/quote]
Kaikista roduista ei lähde karvaa kuten ihmiseltä hiuksia, saati ole karvanlähtöaikaa. Meillä on trimmattaviin karvarotuihin (bichonit, maltankoirat ym) kuuluva koira, jolta ei tosiaan lähde karvaa kuin leikkaamalla ja jos oikein harjaa takkuja. Enemmän meidän mustalla sohvalla on minun pitkiä hiuksiani kuin koirankarvoja.
Varmasti lähtee koirasta karvaa, et vain itse sitä huomaa.
Hyi saasta! Ei koirien paikka ole sohvalla tai sängyssä :X
Onko teillä kaljuja koiria vai minkälaisista ihmeotuksista ei mukana koskaan lähde karvan karvaa? Vai oletteko kouluttaneet koiranne tiputtamaan kaikki karvansa ulkona, tai kenties liimanneet ne kiinni koiran ihoon? Koiran karvat kasvavat ja tippuvat samoin kuin vaikka ihmisten hiukset (joita joidenkin arvioiden mukaan irtoaa n. 100 päivässä), joten melkoisia fakiirieläimiä teillä on jos karvat pysyvät aina kiinni.
Mun mielestä oksettavampaa on se, että kissat keikkuu ruoka- ja tiskipöydillä. Ensin käyvät paskalaatikossaan tarpeillaan ja sit RUOKAPÖYDÄLLE hyi helvetti!
Meillä kisu ei ole sallittu makuuhuoneeseen.On tilaa muuten ja sillä on oma huone,jossa on tilaa.Myöskään pöydille ei ole asiaa,pienestä pitäen opetettu.Silloin tällöin testaa onneaan mutta osaa kieltosanan.Oon ihan onnellinen ettei tarte sua niin kuin ennen vanhaan kun oli lehmätkin pirtissä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:15"]Minä kyllä pesen koiran tassut lenkin jälkeen. Ei ole koskaan hiekkaa kotona. Koiran pesen 1-2 viikon välein. Tuoksuu aivan ihanalle. Karvoja ei lähde, on trimmattava rotu. Mikään ei ole niin rentouttavaa kun nukkua/levätä koiran lähellä. Mieluiten pidän rinnan päällä, pieni kun on.
[/quote]Itselläkin tapana pestä koiran tassut ja tarvittaessa mahan alta lenkin jälkeen, mutta tuo kokonaan koiran peseminen noin usein ei ole hyvästä koiralle..
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:15"]
Minä kyllä pesen koiran tassut lenkin jälkeen. Ei ole koskaan hiekkaa kotona. Koiran pesen 1-2 viikon välein. Tuoksuu aivan ihanalle. Karvoja ei lähde, on trimmattava rotu. Mikään ei ole niin rentouttavaa kun nukkua/levätä koiran lähellä. Mieluiten pidän rinnan päällä, pieni kun on.
[/quote]
Wait what? Peset tassut JOKA lenkin jälkeen? Kolme neljä kertaa päivässä? Ei ole varmana hyväksi tassuille tuokaan. Ja alituinen peseminen on muutenkin aika outoa, olkoonkin trimmattava rotu.
Jaa, mua ei okseta yhtään. Meillä on kaksi pientä koiraa, nukkuvat sängyssämme. Karvoja tietty on sängyssä ja joskus roskiakin,mutta ne lähtee imurilla.
Ystävälläni on koira, ja olin kerran hänen luonaan yökylässä (en toiste). Teimme ruokaa alkuillasta, ja koira nousi tassuillaan pöytää vasten ja näpisti syömisiä pöydästä. Sitä toki kiellettiin, mutta ei totellut eikä saanut rangaistusta.
Yövyin lattialla patjalla ja aamulla heräsin kaameanhajuiseen löyhkään. Vanha koira oli tullut viereeni nukkumaan ja hengitti suoraan kasvoilleni. Varmaan ientulehdus ja ties mitä.
Se riittikin kokemukseksi koiratalouksista. Tiedän kyllä, että on myös koirallisia ihmisiä, joiden kotona koirat ei saa mennä sänkyyn, sohvalle eikä nopsimaan pöydästä, mutta en silti halua mennä kokeilemaan. Ja irtokarvoja eivät jämäkätkään kasvattajat voi estää, niitä on joka paikassa.
Mulla nukkuu 2 koiraa sängyssä, ja se on ihanaa :) Toinen koira yleensä on peiton alla elävänä lämpöpullona, ja toinen tykkää nukkua tyynylläni naama poskeani vasten. Tulee niin lämmin ja ihana olo siitä, että ne tykkäävät minusta niin paljon että haluavat olla lähellä. Jos joskus esim. työmatkalla joutuu nukkumaan koirattomaassa sängyssä, ei uni tahdo tulla, tuntuu yksinäiseltä ja ankealta.
Meillä myös koira nukkuu sängyssä kainalossa ja sohvalla saa makoilla miten huvittaa. Karvoja tästä otuksesta ei lähde lainkaan, mutta toki joskus on vähän hiekkaa lakanoissa. Silloin vain puhtaat lakanat tilalle ja nopea imurointi. Enpä osaisi enää nukkua ilman koiraa vieressä.
Itselläni on kaksi keskikokoista koiraa, jotka eivät todellakaan saa tulla sänkyyn tai sohville. Rakastan koiria, mutta en hiekkaa ja karvoja paikassa, jossa nukun. Siivoamista riittää muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:57"]Itselläni on kaksi keskikokoista koiraa, jotka eivät todellakaan saa tulla sänkyyn tai sohville. Rakastan koiria, mutta en hiekkaa ja karvoja paikassa, jossa nukun. Siivoamista riittää muutenkin.
[/quote]
Samaa mieltä. Vai kävelisittekö itse paljain jaloin pitkin kyliä ja sitten hyppäisitte niine tassuinenne sänkyyn pyörimään. Ehkä olen ylihygieeninen nipo, mutta ajatus inhottaa.
Jep, miettikää jos ihmiset kävisi ensin paljain jaloin ulkona ja samalla paskalla, sitten vaan tyynyn päälle kävelemään ja paljas perse on myös kiva läntätä siihen tyynyyn.
Minä kyllä pesen koiran tassut lenkin jälkeen. Ei ole koskaan hiekkaa kotona. Koiran pesen 1-2 viikon välein. Tuoksuu aivan ihanalle. Karvoja ei lähde, on trimmattava rotu. Mikään ei ole niin rentouttavaa kun nukkua/levätä koiran lähellä. Mieluiten pidän rinnan päällä, pieni kun on.
Yök, muistan erään entisen kaverini ja hänen poikaystävänsä kodin, siellä määräsivät koirat. Heillä oli kolme koiraa, kaksi isoa ja yksi pieni, ja kun siellä kävi kylässä niin pieni koira tuli makoilemaan keittiönpöydän päälle kun oltiin siinä kahvilla, ja se oli ok heille! He eivät myöskään koskaan pedanneet sänkyä, koska koirat tykkäsivät mennä sinne päiväunille ja kaivautua peittoihin. En ikinä unohda sitä hiekan määrää siinä sängyssä.. koirat myös veivät sohvalta parhaat paikat, ja parvekekin oli sisustettu vaan niille. Myös tämä nainen, joka oli kaverini (ei todellakaan mikään läheinen) yleensä vaan selitti näistä koiristaan. Onneksi ei olla enää tekemisissä.
Kyllä tassut on hyvä pestä joka lenkin jälkeen. Kai pesisit omatkin jalkasi sisään tullessasi, jos kävelisit paljain jaloin ulkona?