Hjälp riittääkö 200gr makaronilaatikkoa yhtä häävierasta kohden?
Lisukkeena tarjottaisiin vihersalaattia, leipää (+voi), ruoka juomana maito, kotikalja tai mehu?
Kommentit (1450)
Ap kysyy
Voisiko joku auttaa miten muotoillaan *mahdollisimman* juhlavasti ja ystävällisesti "Ethän ota paljoa jotta muillekin riittää."? Tilasimme pitopalvelusta lisäksi menuun kahta eri ruokaisaa salaattia, kumpikin 50 hengelle. Pitopalvelun salaattivuokat laitetaan itsepalvelupöydälle joten siitä saa häävieraat annostella itse.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:02"]
Ap kysyy
Voisiko joku auttaa miten muotoillaan *mahdollisimman* juhlavasti ja ystävällisesti "Ethän ota paljoa jotta muillekin riittää."? Tilasimme pitopalvelusta lisäksi menuun kahta eri ruokaisaa salaattia, kumpikin 50 hengelle. Pitopalvelun salaattivuokat laitetaan itsepalvelupöydälle joten siitä saa häävieraat annostella itse.
[/quote]
No nyt meni överiksi, paljastuit provoksi. Harmi koska osasit hyvin vetää ja varsinkin loppua kohden olen jo luopunut provoepäilyistä.
Laitathan ap sitten tarjoiluista kuvia tänne? Haluaisin uskoa, koska tämä kaikki kuulostaa niin hupaisalta.
No kai joku voi silti neuvoa!? ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:02"]
Ap kysyy
[/quote]
Kuvailet vain makaronilaatikon valmistus-, säilytys- ja lämmitysprosessia vieraille mahdollisimman tarkasti, niin voit olla varma, että kukaan ei ahmi ruokaa liikaa.
Pikku pakko laittaa joku rajoitus kun noita pitopalvelu salaatteja on kumpaakin vain 50 hlölle? Äitini oli sitä mieltä että kattaus ei ole riittävä ja soitti eilen pitopalveluun ja tilasi molemmat salaatit. Pitopalvelu on kiinni juhannuksena ja ne tekevät salaatit huomenna aamupäivällä. Salaatit täytyy hakea sieltä jo huomenna klo 13 mennessä jolloin ne on pidettävä kylmässä tuon ajan.
Siis ne on pidettävä kylmässä kotona häihin asti, tarkoitin.
"Vain lisukkeeksi", "Jätäthän kaverillekin", "Sinun jälkeesi on vielä monta nälkäistä suuta :)"... Miten tuon kauniisti voi muotoilla?!
"Vain x/vieras" (x=ruokalusikallinen, kaksi...?)
Ethän paljoa/liikaa salaattia nappaa, moni muukin jälkeesi sitä vielä nappaa! :-D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:31"]
Ethän paljoa/liikaa salaattia nappaa, moni muukin jälkeesi sitä vielä nappaa! :-D
[/quote]
Piti olla: lautaselleen lappaa!
Tuohan viimeinen on HYVÄ! Kiitos. ap
Eikö voisi olla pöytiintarjoilu, annokset valmiina lautasilla niin kukaan ei pääse ottamaan liikaa eikä tarvitse varoitella ja vahtia?
hauska mielikuvitus sinulla :)
Tähän tulee varmaan jatkoa, joku (ap) kirjoittaa ensi viikolla kiihkeän aloituksen häistä joissa oli ruokana makaroonilaatikkoa ja sitäkin rajoitetusti.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:35"]
[/quote]
Jos laittaisi siihen vielä "itsellesi", niin sointuisi paremmin: Ethän liikaa salaattia itsellesi nappaa...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:44"]
[/quote]
Jos laittaisi siihen vielä "itsellesi", niin sointuisi paremmin: Ethän liikaa salaattia itsellesi nappaa...
[/quote]..... joo, ja siihen vois vielä laittaa sulkuihin VARO MAKAROMILAATIKKOA SE VOI SINU TAPPAA!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]..... joo, ja siihen vois vielä laittaa sulkuihin VARO MAKAROMILAATIKKOA SE VOI SINU TAPPAA!
[/quote]
:´D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:31"]
Minä jättäisin lihan pois makaronilaatikosta, koska vieraiden joukossa saattaa olla kasvissyöjiä. Eikä sipulia, koska joku saattaa olla sillekin allerginen. Ja kananmunalle. Niin ja maidolle.
[/quote]
Eli keitettyä makaronia ja mausteita. Ehkä niiden mausteidenkin kanssa kannattaa olla varovainen. Verenpaineesta kärsivät ei halua liikaa suolaa ja toisaalta muut mausteet voi olla liian voimakkaita joillekin vieraille.
[/quote]
Mun mielestä ne makaronitki vois jättää keittämättä, jokainen vois itse keittää, kun 400g makaronia maksaa 23 senttiä niin ei ole kallista ja saisi vähän häähumuun ohjelmaa vieraille, jännää keittelemistä esim trangialla!
Mua ärsyttää vieläki 15 vuoden takaiset hääni kun tarjoilu oli ei minun mieleeni. Olimme kuitenkin opiskelijoita kummatkin joten ymmärtänee.
Meillä oli lohikeitto, sellaisille jotka eivät syö kalaa (osa lapsista ja muutama kala-allergikko) oli kinkkukiusaus. Erilaisia leipiä ja leivän päälle voita, juustoa, leikkelettä, kurkkua, salaattia, tomaattia.
Juomaksi emme pystyneet tarjoamaan kuin appiukon tekemää boolia. Tietysti ruoan kanssa oli maidot piimät mehut yms. Tämä oli kuitenkin kaikilla tiedossa, omia sai ottaa mukaan.
Iltapalaksi oli itsetekemääni makaronisalaattia, lihapullia, siskon tekemiä karjalanpiirakoita, munavoita, prinssinakkeja ja perus vihreää salaattia.
Juhlat meni ihan hyvin mutta olen jälkeenpäin kuullut kun jotkut oli valittaneet tarjoilusta. Itse maksoimme vähistä rahoista häät ja lainaakin piti ottaa niitä varten. Olisinhan paremman pääruoan halunnut mutta en vaan halunnut ottaa lainaa enempää.
Näiden häiden rinnalla ehkä ne mun häät oli kuitenkin ihan jees.