Hjälp riittääkö 200gr makaronilaatikkoa yhtä häävierasta kohden?
Lisukkeena tarjottaisiin vihersalaattia, leipää (+voi), ruoka juomana maito, kotikalja tai mehu?
Kommentit (1450)
"Ilmeisesti porukka haluaisi että meille olisi jäänyt häistä useita tuhansia velkaa ja kävisimme häämatkalla Tallinnan vanhassa kaupungissa. Ja en sanonut niin että yritimme tienata vaan että jäimme voitolle? Nyt häät sovitettiin tarkkaan maksukykyymme, jotta voimme hymyillä vielä hääpäivän jälkeenkin. Ja aika perseestä tuollainenkin luonne että otettaisiin jo annettu lahja takaisin kun tarjoilu ei aivan mennytkään nappiin?"
Ei sitten tullut kutsuja laittaessa jo mieleen maksukykynne, vaan lähetitte 180 kutsua. Yleensä kutsuvieraat sovittelevat omat menossa ja vastaavat kutsuun myöntävästi, kun haluavat tulla jakamaan hääparin onnen eli kutsujen perusteella vierasmäärä oli voinut olla häisänne 400-500 hengeä, kun häihin tullaan yleensä parina ja lapset mukana. Mistä silloin olisi löytynyt maksukykyä, kun se nyt ei riittänyt edes neljännekseen kutsutuista.
Ja hyviin tapoihin kuuluu kiitoskortit lähettää välittömästi, näin ainakin minulle jo lapsena opetettiin ja olen siirtänyt sen myös omille lapsellini, eikä vasta kuukausien päästä, niin kuin nyt aiot tehdä ja lähettiin "lippunsa lunasteneille" syksyllä häämatkalta kuvia. Ja kiitoskortit lähetetään yleensä kaikille, jotka ovat muistaneet hääparia, eikä vain niitä, jotka ovat maksaneet tilille.
Toivottavasti tämä on provo, sillä kukaan hääpari ei voi viettää näin junttimaisia häitä.
Makaronilaatikkoa häätarjoiluna??
Einesmakaronilaatikkoa vai ihan itse tehtyä?
No ei. Yhteensä ainakin 300 g, jos nyt yleensä haluaa tarjota makaronilaatikkoa häissä.
Makaronilaatikkoa häissä?! Ei hyvää päivää!
Onko pöytiintarjoilu, tai annosteleeko keittäjä? Jos saa itse ottaa niin laskisin miesvieraille tupla-annoksen. Toisaalta salaattia voi laskea miesvieraita kohden vain 50 g. Onhan leipänä rieska ja ruispala?
Ei riitä, 300g on annoskoko laatikoissa, mutta se on aika pieni annos jos on isoruokaisia miehiä häävieraissa.
Yhdessä pienessä einesmakaronilaatikossa on 400 g. Mieti itse, riittäisikö puolet siitä sinulle pääruuaksi. Mutta kai tämä oli provo.
Miksi noin arkista ruokaa? Kas kunnei hernesoppaa!
Eli 300gr:kö on sopiva määrä? Lisäksi oli vielä salaatti ja leipä...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 19:30"]Miksi noin arkista ruokaa? Kas kunnei hernesoppaa!
[/quote]
Kunnon hernari ja ei mitään kakkuakaan tarvi. Pannukakku riittää.
Älkää kutsuko mitään 200 vierasta lahjojen toivossa jos ei ole varaa hankkia niille edes ruokaa tarjolle.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 19:30"]Miksi noin arkista ruokaa? Kas kunnei hernesoppaa! [/quote] Kunnon hernari ja ei mitään kakkuakaan tarvi. Pannukakku riittää.
[/quote]
mut jos noi ap: häät ei oo torstaina..
Nykyajan häävieraat on aika vaativia, tuo 200 grammaa saattaa olla vähän pieni koko, luulen että 300 grammaa ois parempi. Kannattaa lisäksi olla joku salaatti, esim. porkkanaraaste johon on lisätty vähän ananasta makua tuomaan, kivan raikas ja näyttävä. Juomat kuulostaa hyviltä ja monipuolisilta. Teettekö makaronilaatikon muuten itse vai tuleeko Saarioiselta?
Hernekeittohäitä on vietetty useammatkin, ainakin sen äskeisen hääketjun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 19:29"]
Ei riitä, 300g on annoskoko laatikoissa, mutta se on aika pieni annos jos on isoruokaisia miehiä häävieraissa.
[/quote]
No on siellä vastaavasti pieniruokaisia naisia, jotka on niin tiukassa puvussa ettei kestä juoda edes kahvikupillista, ettei puku repeä.
No arkista onpi juu mutta makaronilaatikko maistuu niin miehille ja lapsille. Vieraita on kutsuttu PALJON. Häät eivät ole torstaina (miksi niin?), vaan ensi viikolla.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:38"]
Ilmeisesti porukka haluaisi että meille olisi jäänyt häistä useita tuhansia velkaa ja kävisimme häämatkalla Tallinnan vanhassa kaupungissa. Ja en sanonut niin että yritimme tienata vaan että jäimme voitolle? Nyt häät sovitettiin tarkkaan maksukykyymme, jotta voimme hymyillä vielä hääpäivän jälkeenkin. Ja aika perseestä tuollainenkin luonne että otettaisiin jo annettu lahja takaisin kun tarjoilu ei aivan mennytkään nappiin?
[/quote]
Älä kehtaa. " Jauheliha ja maito on aika kalliita normisti mutta kun ne ostaa päiväys tuotteena niin halvempia. " Että ihan vahingossa jäitte voitolle, vanhoilla maidoilla ja lihoilla? Mistään maksukyvystä ei ollut näissä pippaloissa kyse vaan rahastamisesta ja kyllähän se varmaan pankkiin matkalla hymyilyttää, toisin kun vieraita.
Kiittikö kukaan kivoista juhlista? Didn't think so.
Kai muistatte laittaa kiitoskortit postiennakkolähetyksinä, 5 e/nimmari + 10 e itse kortista?