Mitä mukaan synnytyssairaalaan? 21 tärkeintä tavaraa
Kommentit (76)
No jopa oli taas.. Alushousuja on sairaalassakin ja niihin sopii ne jättivaipat, mitä synnytyksen jälkeen on pakko käyttää, ettei tarvitsisi maata veressä koko ajan.
Kynä ja muistivihko myös turhia.
En todellakaan käyttänyt liivejä sairaalassa
sairaalassa on myös kenkiä, sukkia jne.
Vierailija kirjoitti:
No jopa oli taas.. Alushousuja on sairaalassakin ja niihin sopii ne jättivaipat, mitä synnytyksen jälkeen on pakko käyttää, ettei tarvitsisi maata veressä koko ajan.
Kynä ja muistivihko myös turhia.
En todellakaan käyttänyt liivejä sairaalassa
sairaalassa on myös kenkiä, sukkia jne.
Samoin shampoota on turha viedä, hiukset kestää sen muutaman pesun ihan tavallisellakin shampoolla.
Mulle tärkeimmät henkilökohtaiset jutut olivat omat vaatteet eli alusvaatteet, verkkarit ja imetys t-paita ynnä dödö ja hammasharja. Etenkin omat alusvaatteet, koska ne verkkoalkkarit oli niin ällöetovat. :)
Ja kyllä, synnyttämään sinne mennään mutta voi siitä silti tehdä ennakoimalla itselleen mukavaa.
21???
4 lapsen äitinä mulla on ollut mukana hammasharja ja tahna ja hiusharja.
Sairaalaan vaatteissa on oltu ja mies on tuonut omat vaatteet minulla ja vauvalle lähtöpäivänä.
Mä ainakin sain ihan kaikki lääkkeet "talon puolesta", ei tarvinnut omia.
Aloituksen artikkelissa oli mainittu suklaa. Imettävän äidin suklaansyönti vaan tuppaa tekemään vauvalle vatsavaivoja.
Aloituksessa oli, ettei korvatulppia tulisi ottaa mukaan. Ehdottomasti korvatulpat mukaan, kyllä niistä huolimatta herää vauvan itkuun, ja saa ehkä vähän paremmin nukutuksi kuin ilman niitä.
Moni sanoo että mies on tuonut kotiutumisvaatteet. Mielestäni ne ovat kuitenkin pakattavien listalla jos katsotte ne valmiiksi, vai onko mies saanut valita ne?
Neuvolakortti.
Perus hygieniasetti eli hammasharja ja -tahna, deodorantti, kosteusvoiteet (jos käyttää), hiusharja ja pompulat.
Omat sukat, kaarituettomat imetysliivit.
Puhelin ja laturi
Omat ja vauvan kotoutumisvaatteet ehtii tuoda myöhemminkin.
Noilla pärjää ihan hyvin ja sitä tavaraa ehtii sinne tuomaan jos vierailu on pidempi kun se perus pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat.
Korvatulpat kuuluvat yleensä kaikkien sairaalaosastojen vakiovarusteisiin, jotka saa pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Myös kaikki pesuaineet saa sairaalasta (oma rasva ja huulirasva kannattaa kyllä olla) turha niitä on itse sinne raahata.
Meillä oli tarjolla ainoastaan yleispesuainetta, joka kävi kyllä suihkusaippuana, mutta itse toin shampoon, hoitoaineen ja ihonpuhdistusaineen mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, laturi, samppoo+hoitoaine, hammasharja+-tahna, hiusharja, pompula, omat sukat, suklaata, kotiinlähtövaatteet. Pari pillimehua heitin äsken kassiin synnytystä ajatellen, en tiedä tuleeko tarvetta (viimeksi kätilö juotti mulle mehua sairaalan puolesta).
Ei mulla taida muuta tuolla kassissa olla, neuvolakortti pitää tietenkin ottaa sitten lähtiessä!
Viimeksi oli korvatulppia ja unimaski, mutta hoitajat repi ne multa pois etten nukkuisi liian syvästi. Sata muutakin tavaraa oli muttei mitään tarvittu.
Siis miksi synnyttänyt nainen ei saa nukkua? o.O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, laturi, samppoo+hoitoaine, hammasharja+-tahna, hiusharja, pompula, omat sukat, suklaata, kotiinlähtövaatteet. Pari pillimehua heitin äsken kassiin synnytystä ajatellen, en tiedä tuleeko tarvetta (viimeksi kätilö juotti mulle mehua sairaalan puolesta).
Ei mulla taida muuta tuolla kassissa olla, neuvolakortti pitää tietenkin ottaa sitten lähtiessä!
Viimeksi oli korvatulppia ja unimaski, mutta hoitajat repi ne multa pois etten nukkuisi liian syvästi. Sata muutakin tavaraa oli muttei mitään tarvittu.Siis miksi synnyttänyt nainen ei saa nukkua? o.O
Voisiko joku asiasta tietävä vastata tähän. En ymmärrä.. Minun järkeni mukaan juuri synnyttänyt nainen jos kuka tarvitsisi unta, juuri sitä sikeää, parantavaa unta.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo että mies on tuonut kotiutumisvaatteet. Mielestäni ne ovat kuitenkin pakattavien listalla jos katsotte ne valmiiksi, vai onko mies saanut valita ne?
Minä olen aina kotiutunut samoissa rytkyissä, joissa tulin synnyttämään. Olen vetänyt vaatteet niskaan synnärille lähtiessä ja nehän vaihdetaan sairaalan kaapuun heti sinne saavuttaessa. Kannattaa valikoida vaatteet jotka sopivat sekä isommalle että pienemmälle vatsalle. Itsellä kohtu on supistunut voimakkaasti jo synnärillä mahtavien jälkisupistusten voimalla, mutta useimmat poistuvat kuitenkin vielä aika mahakkaina jolloin samat vaatteet menevät enemmän kuin hyvin. Minä olen mennyt ns. siviileissä synnyttämään, en siis raskausvaatteissa. Mulla oli kesähousut, joissa kiristysnauha, ja solmin ne mahan alapuolelle ja päälle sen verran joustava trikootoppi, jonne maha mahtui. Toisella kertaa yllä oli joustava trikoomekko.
Käsityötarvikkeet olivat minulle tärkeät, kun jouduin olemaan sairaalassa monta viikkoa ennen synnytystä. Lukemista kyllä löytyi riittävästi sairaalasta, ja vauvanvaatteita ei ollut vielä olemassakaan silloin, kun menin.
Suolaa, sokeria ja muita mausteitakin voi tarvita, jos sairaalaruoka on kovin mautonta.
Tuosta listalta puuttuu kuukautissuojat!
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sain ihan kaikki lääkkeet "talon puolesta", ei tarvinnut omia.
Ohje nimenomaan on, että jos synnyttäjällä on jokin krooninen perussairaus, omat lääkkeet on tuotava mukana, kun synnyttämään menee. Näin oli myös minulla. Ensimmäisenä kysyttiin, että "onhan sulla omat lääkkeet mukana, kun ovat vielä niin harvinaisia, ettei meillä ole niitä varastossa".
Miksei hajuvettä voisi ottaa jos haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta listalta puuttuu kuukautissuojat!
Niitäkin saa sairaalasta!
Kotiin kannattaa ostaa valmiiksi riittävästi.
Jyväskylässä oli kans tosi hyvät ruuat, itse sai ottaa niin paljon kuin halusi.