Mitä mukaan synnytyssairaalaan? 21 tärkeintä tavaraa
Kommentit (76)
Ottaisin omat sisätossut. Mistä saa rintsikat tai hammasharjan??
Omat farkut! Ihan parasta kävellä kotiin omissa rakkaissa farkuissa, monen kuukauden eron jälkeen :)
Mulla oli vain käsilaukku normivarustuksin ja tietty mies mukana. ;-) Toi vaihtovaatteet vikana päivänä.
musiikkia, päiväkirja ja lääkkeet.
Käteistä, kela ja neuvolakortti, dödö, rasva,huisharja, ponnari,hammastahna ja hammasharja, herkkuja,sukat,imetysliivit, oma yöpaita, oma tyynyliina, kotiinpalu vaatteet ja vauvan vaatteita, puhelin, laturi, kuulokkeet, tutti.
Listalle laitettiin, että jotain hyvää syötävää "suklaata tai karkkia, energiapatukoita". Ei ole pitkä aika, kun eräs lääkäri ihmetteli kuinka synnyttämään tullaan 1,5l limsapullon ja jättikarkkipussin kanssa, ylipainoa kerrytetään ja diabeteskin kansansairaus. Sitten neuvotaan, että otetaan niitä herkkuja mukaan. Sinne mennään synnyttämään ei piknikille!
Ois kyllä hienoa jos omat farkut mahtuis päälle heti synnytyksen jälkeen..ei toivoa, mulla ainakaa :/
onko vielä mainittu kantoliinaa... sen käyttöä voi ruveta heti opettelemaan :)
Siis häh, 21 tärkeintä tavaraa??
Kun lähdin synnyttämään kuopusta mukana oli hammasharja ja -tahna, dödö, hiusharja ja kirja. Kirja oli turha koska en ehtinyt lukemaan.
Mies toi vaatteet kotiinlähtöpäivänä. Rasvoja sai sairaalasta, saippuat samoin. Meikkiä en tarvinnut, kännykkä jäi kotiin. Sairaalassa olin viikon kun lapsi oli keskolassa.
Ei oysissa ainakaan tarvinnut omia lääkkeitä eikä kela/henkilöllisyystodistusta.
No ei ole herkkuja tarkoituskaan syödä synnyttäessä 😂 Ja en tiedä onko kommentoija synnyttänyt, mutta synnytyksen jälkeen on kyllä pohjaton nälkä ja sairaalaruoka... No onhan se varmaan terveellistä,mut sitä on aika vähän eikä se kyllä hyvää oo. Vesipullo olis hyvä, ilokaasu kuivattaa suuta niin,ettei niistä juomalaseista riitä mihinkään! Lisäksi makuulla on helpompi juoda pullosta kuin lasista. Myös imetyksen käynnistyessä saattaa janottaa.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat.
Näitäkin saa sairaalasta.
Mulla oli mukana hammasharja, tahna, neuvolakortti ja kamera. Ja tietysti omat vaatteet, mutta sairaalassa ollessa vaatetus tuli päästä varpaisiin talon puolesta. En ymmärrä, miksi sinne pitäisi ottaa matkalaukullinen tavaraa mukaan?
Sandaalit tai sellaiset muoviläpyskät siis, tohvelit tms. mitkä jalassa haluaa sisällä olla. Kännykän laturi, hammasharja ja tahna, nännivoide, ponnari.
Onko kättärillä talon puolesta sisäkenkiä?
Korvatulpat
Omat alushousut
Sukat
Puhelin & laturi
Jotain ajanvietettä, esim kirja tai kaksi, ristikoita tmv aika tulee pitkäksi jos ei ole mitään tekemistä. Minulla on vauvat nukkuneet pääasiassa ja heränneet silloin tällöin syömään.
Dödö,hammasharja&tahna. Shampoo& vartalon pesuaine, harja.
Elllis kirjoitti:
sairaalaruoka... No onhan se varmaan terveellistä,mut sitä on aika vähän eikä se kyllä hyvää oo.
Oyssissa ainakin ruoka oli ainakin ihan hyvää ja sitä oli niin ettei nälkä ehtinyt yllättää kertaakaan. Itse sai ruokaa ottaa ja iltapäiväkahville oli pullaa ja jääkaapissa oli aina saatavilla välipalatarpeita jos nälkä olis ruokien välillä tullut.
Mun mielestä ei tarvinnut välttämättä mitään. Tai no ehkä deodorantti, kasvovoide ja lanoliinivoide sekä kirja ja puhelin+laturi olivat hyviä olla mukana.
40 lisää, että korvatulpat olisivat olleet periaatteessa hyväidea, mutta en uskaltanut niitä käyttää kun nukuin vauvan vieressä (tuntuivat häiritsevän sitä vaistoa, ettei käänny vauvan päälle).
Ei välttämättä kannata ottaa mukaan mitään lempituotteita. Itse tein viimeksi sen mokan, että otin mieluisimman suihkugeelin mukaan (ei mikään jättitymäkkä tuoksu). No, siellä kun sitten heikkokuntoisena suihkussa vapistessa, haavoja pestessä ja pyörtymisen partaalla notkuessa pesi sillä tietyllä pesuaineella, niin se tuoksu yhdistyi vielä vuodenkin päästä tuohon samaan olotilaan. Eli yksi lempituote jäi käytöstä pois, koska liittyi niin vahvasti kamalan huonoon oloon. :/