Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei ole todellista... vanhentuneet munasarjat

Vierailija
11.06.2015 |

Olen 25v ja munasarjani ovat gynen mukaan 40v naisen. Sehän auttaa tässä lapsitoiveessa :( Miten ihmeessä näin voi käydä, onko muita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, enkä ole koskaan vastaavasta kuullutkaan..?? Ei varmaan sitten kannata lykätä lasten tekemistä. Eräällä tuttavallani ei toimi toinen munasarja ollenkaan. Silti onnistui tulla vahingossa raskaaksi. En nyt heittäisi vielä kirvestä kaivoon. 

Vierailija
2/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:54"]Ei ole kokemusta, enkä ole koskaan vastaavasta kuullutkaan..?? Ei varmaan sitten kannata lykätä lasten tekemistä. Eräällä tuttavallani ei toimi toinen munasarja ollenkaan. Silti onnistui tulla vahingossa raskaaksi. En nyt heittäisi vielä kirvestä kaivoon. 
[/quote]
Juu en heitä kirvestä kaivoon mutta onhan ne mahikset tosi paljon huonommat kuin jos olisi oikeasti 25v. Jostain luin että n. 5% mahdollisuus raskauteen joka kierrossa (jos ovuloi) ja 40-50% tulee vuodessa raskaaksi. Emme halua hoidoilla lapsia, onneksi yhden olemme saaneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plööh. Ajattelin että tässä on niin mukavasti aikaa kun esikoinenkin tuli tehtyä niin nuorena. Kaikkialla vaan puhutaan miten kannattaa tehdä lapsia sitten 3-kympissä, kavereilla ei ole vielä ainuttakaan. Olisi ihan hyvä kyllä sellainen hedelmällisyysneuvola, yksityiseltähän jo löytyy... Ap

Vierailija
4/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on vanhat ja kurttuiset munasarjat. olen 33 ja taidan olla jo hedelmätön :'(

Vierailija
5/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne vanhenee noin?

Vierailija
6/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40 v ja mulla toimii vain toinen munasarja. Silti tulin raskaaksi 2 kk ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Meni tosin kesken, mutta seuraava raskaus alkoi 3 kk keskenmenon jälkeen. Ei ehkä kannata vajota vielä synkkyyteen.

Vierailija
7/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:14"]Miksi ne vanhenee noin?
[/quote]
Mahdollisesti jotain autoimmuunijuttuja. Minulla myös kilpirauhanen kremppaa ja siihen on lääkitys. Mutta mysteerihän tämä on. Olen fyysisesti muuten ihan unelmasynnyttäjä: Perusterve, bmi 21, tupakoimaton, liikuntaa harrastava, terveellisesti syövä ja alkoholin kohtuukäyttäjä!

Vierailija
8/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne noin vanhenee? Mikä on sun elintaso, käytätkö paljon pähteitä tai syötkö huonosti tms? Mistä saa tietää onko esim minusta saamaan lapsia ja kuinka kauan? Olen siis vain 22v tällä hetkelle, ei luulis olevan kiire, mutta toiveissa ois 2 lasta vähintään enkä ole vielä alottanut? Minkäikäisenä sitä kannattaa alottaa. Olen ihan paniikissa jos satun olemaan se jonka munasarjat ei toimi.

Vierailija
9/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:19"]Miten ne noin vanhenee? Mikä on sun elintaso, käytätkö paljon pähteitä tai syötkö huonosti tms? Mistä saa tietää onko esim minusta saamaan lapsia ja kuinka kauan? Olen siis vain 22v tällä hetkelle, ei luulis olevan kiire, mutta toiveissa ois 2 lasta vähintään enkä ole vielä alottanut? Minkäikäisenä sitä kannattaa alottaa. Olen ihan paniikissa jos satun olemaan se jonka munasarjat ei toimi.
[/quote]
Tuossa yllä. Olen normaalipainoinen bmi 21, alkoholia juon viikonloppuisin puolikkaan pullon viiniä pe tai la, joskus molempina. En tupakoi, syön terveellisesti. Liikuntaa harrastan kuntosalilla/ryhmäliikuntatunneilla muutaman kerran viikossa ja perheen harrastuksena on retkeily.... Huonoa tuuria kai. Hyvää siinä mielessä että yhden lapsen tein 2-kymppisenä.

Vierailija
10/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:13"]mullakin on vanhat ja kurttuiset munasarjat. olen 33 ja taidan olla jo hedelmätön :'(
[/quote]
Miten tämä sinulla ilmeni? Minulla todettiin verikokeissa ikääni nähden korkeammat fsh tasot ja matalammat amh tasot. Toivotonta ei kuitenkaan vielä ole, mutta selvästi alentunut hedelmällisyys. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan