Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy, ettei lukioon päässyt halua nimeään julkaistavan?

Vierailija
11.06.2015 |

Ymmärrän varovaisuuden internetissä takapuoliselfieiden ja jopa vauvojen kylpykuvien suhteen. Mutta ettei anna edes nimeään julkaista kouluun sisäänpääsyn yhteydessä? Eikö ole jo vähän vainoharhaista?

Poikani pääsi lukioon, jonne peräti 38 muuta hakijaa ei halunnut nimeään nettiin? Häpeävätkö he tulevaa kouluaan?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:53"]

Miksi salaamiseen tulisi olla/löytyä syy?

[/quote]

No kyllähän salaamisen takana joku syy tehdä sellainen päätös täytyy olla - osalla varmasti ihan hyvä. Mutta aikoinaan minä aikankin olin asiasta sen verran ylpeä, että tottakai sallin nimeni julkaisemisen.
[/quote]
Miksi pitäisi? Voihan sen tehdä huvin vuoksi, koska se on mahdollista, koska tietää sen ärsyttävän jotakuta, koska ei halua että "väärä" henkilö saisi selville missä opiskelet....... ym.

Vierailija
22/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:53"]

Miksi salaamiseen tulisi olla/löytyä syy?

[/quote]

No kyllähän salaamisen takana joku syy tehdä sellainen päätös täytyy olla - osalla varmasti ihan hyvä. Mutta aikoinaan minä aikankin olin asiasta sen verran ylpeä, että tottakai sallin nimeni julkaisemisen.

[/quote]

Mitä ylpeyden aihetta opiskelemisessa tai valmistumisessa on? Kuka tahansa idiootti pääsee läpi minkä tahansa suomalaisen koulun jos vaan haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen kohdalla pelkkää brassailua. Kuvitellaan, että ollaan kovinkin merkittäviä tyyppejä. Lapsukaiset luulevat siten käyttävänsä valtaa. Nykypäivän individualismia. Kieroon kasvaneita niin lapset kuin vanhemmatkin. 

Ja sitten nämä samat Jonnet ja Jannat tilailevat netistä tavaraa. Onnistuuko sekin ilman nimeä? Jos paketti on vähänkään isompi, se on noudettava. Entä jos ei ole pakettiautomaattia vaan on asioitava tiskillä. Silloin on näytettävä henkkarit!

Vierailija
24/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen jalanjälki. Jotkut eivät tunnu ymmärtävän, ettei netti ole sama asia kuin koulun ilmoitustaulu.

Vierailija
25/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:33"]

Vanhempien ammatti

[/quote]

Sen ei tarvitse olla edes ns. isokenkäinen. Sossut, poliisit, tai melkein missä vaan ammatissa voi joutua vainotuksi, ja jos on vielä harvinainen sukunimi niin tietenkin julkaiseminen kielletään

Vierailija
26/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan edes ole mitään analyysia itsekään asiasta tehnyt. Jostain syystä vain mieluummin klikannut, ettei nimeä tule sinne nettiin.

Vierailija
27/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ihan kiusaaminen taustalla.

Vierailija
28/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kukaan utelias kalkkuna saisi juoruamisen aihetta.

Vierailija
29/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se nimi pitäisi julkaista?
Ketä se palvelee?

Vierailija
30/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaita joilla ei ole omaa elämää

Vierailija
31/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi nolata itseään julkisesti, jos joutuu jonnekin apollon lukioon?

Vierailija
32/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:55"]Itse olen kieltänyt nimeni julkaisun ja muutenkin kaiken sellaisen isäni takia. Isäni on ihan seko narsisti (ihan diagnisoitu narsistinen persoonallisuushäiriö) ja yrittää tuhota elämäni. Lähestymiskielto ei auta paljoa mitään, vaikka sellainen on. Lähestymiskielto kieltää kouluni alueelle tulemisen, mutta en silti halua isäni tietävän missä ylipäänsä opiskelen.

t. teini
[/quote]

Ööh mitä teini tekee vauva.fi sivustolla?

Vierailija
33/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:20"]

Miksi ihmeessä se nimi pitäisi julkaista? Ketä se palvelee?

[/quote]

Ööö itseään? Näkee mihin lukioon pääsi suoraan netistä?

Tietty jos haluaa nähdä vaivaa ja käydä kaikissa lukioissa tsekkaamassa listat tai on kärsivällisyyttä odottaa lähipäivien postia niin mikäs siinä.

Vierailija
34/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja pääsin Helsingin yliopistoon opiskelemaan psykologiaa, mutta en halunnut nimeäni julkaistavan internetissä.

Syy: mitä minun elämäni muille kuuluu :D

Vierailija
35/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:55"]Itse olen kieltänyt nimeni julkaisun ja muutenkin kaiken sellaisen isäni takia. Isäni on ihan seko narsisti (ihan diagnisoitu narsistinen persoonallisuushäiriö) ja yrittää tuhota elämäni. Lähestymiskielto ei auta paljoa mitään, vaikka sellainen on. Lähestymiskielto kieltää kouluni alueelle tulemisen, mutta en silti halua isäni tietävän missä ylipäänsä opiskelen.

t. teini
[/quote]

Ööh mitä teini tekee vauva.fi sivustolla?
[/quote]

Mitä joku aikuinen tekee lukiokeskustelussa?

Vierailija
36/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:41"]Hain ja pääsin Helsingin yliopistoon opiskelemaan psykologiaa, mutta en halunnut nimeäni julkaistavan internetissä.

[/quote]

Sosiaalinen paine, et kestä kritiikkiä kuinka valitsit tuollaisen ala? Taas yksi työtön humanisti lisää..

Vierailija
37/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:55"]

Itse olen kieltänyt nimeni julkaisun ja muutenkin kaiken sellaisen isäni takia. Isäni on ihan seko narsisti (ihan diagnisoitu narsistinen persoonallisuushäiriö) ja yrittää tuhota elämäni. Lähestymiskielto ei auta paljoa mitään, vaikka sellainen on. Lähestymiskielto kieltää kouluni alueelle tulemisen, mutta en silti halua isäni tietävän missä ylipäänsä opiskelen. t. teini

[/quote]

Tämä onkin erinomainen syy. Mutta tuskin paikallisessa lukiossamme yli 30 isää on sekopäitä tai nuoret vainottuja, tms.
[/quote]

Mitä helvetin väliä? Mitä sinä niillä nimillä teet? En mäkään halua nimeäni julkaistavan yhtään missään. Miksi se pitäisi julkaista? Enkä ole mikään koulukiusattu tai presidentin tytär vaan ihan tavallinen ihminen joka ei halua levitellä asioitansa ympäri nettiä.

T . Lukiolainen

Vierailija
38/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:41"]Hain ja pääsin Helsingin yliopistoon opiskelemaan psykologiaa, mutta en halunnut nimeäni julkaistavan internetissä. Syy: mitä minun elämäni muille kuuluu :D [/quote] Sosiaalinen paine, et kestä kritiikkiä kuinka valitsit tuollaisen ala? Taas yksi työtön humanisti lisää..

[/quote]

:DDDDD no harmiksesi olen opintojeni loppuvaiheessa ja jo ihan vakiduunissa.

Vierailija
40/58 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:41"]Hain ja pääsin Helsingin yliopistoon opiskelemaan psykologiaa, mutta en halunnut nimeäni julkaistavan internetissä.

[/quote]

Sosiaalinen paine, et kestä kritiikkiä kuinka valitsit tuollaisen ala? Taas yksi työtön humanisti lisää..
[/quote] taidat olla aika ulkona maailmasta jos luulet et psykologit on a. Humanisteja b. Työttämiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi