Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta aika papa-kokeeseen. Mitä sanon kun ei ehkäistä?

Vierailija
10.06.2015 |

Asia on siis niin, että olen ollut 10 kk ilman ehkäisyä. Tai siis mieheni käyttää keskeytettyä ehkäisyä. Vetää kikkelin ulos ennen kuin laukeaa.
Minä haluaisin vielä yhden lapsen joten tämä sopii, on pieni raskautumisen mahdollisuus.
Mieheni sanoo ettei haluaisi enää lapsia.
Ehdotin, että voisin ottaa pillerit kun mieheni ei haluaisi lapsia. Mies sanoi että ei, älä ota, hän keskeyttää.
Olen menossa siis pian papa-kokeeseen. Kysytäänkö siellä käytänkö ehkäisyä?
Mitä sanon?En kehtaa sanoa että joo oikeastaan haluaisin vielä lapsen mutta mieheni ei ja keskeyttää.
Mitä minä sanon?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:31"]Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta.   Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin.   PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani". [/quote]5 v välein papa koe on suositus jos terve eikä ole ollut ongelmia.

[/quote]

"Rutiininomaiseksi näytteenottoväliksi 2–3 vuotta on kuitenkin yleensä riittävä"

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00161
[/quote]cancer.fi sivujen mukaan 5 v välein riittää.
[/quote]tässä vielä ote: Papa-näytteen otto useammin kuin viiden vuoden välein ei ole tarpeellista, mikäli näytteiden tulokset ovat olleet normaaleja, eikä poikkeavia oireita ole (esim. kuukautisten välillä tulevaa vuotoa). 

Vierailija
22/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mun gyne viimeksi ajatteli, kun kerroin, ettei ole ehkäisyä. Meidän nuorin lapsi on kuitenkin jo 5v. Ei se siitä sen tarkemmin kysellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:30"]

Ja Papa-kokeessa täytyy ehkäisystä puhua siksi että..? Itse en ole IKINÄ maininnut siellä mitään! Ei se niille kuulu!

[/quote]

Et yhtään tiedä mistä puhut. Hormonaaliset ehkäisyt, mekaaniset ehkäisyt jne. tuovat paljon lisäinformaationta tutkimuksen tekoon ja mahdollisten muutosten tulkitsemiseen. Ei siinä ole kyse mistään moraalin testaamisesta, vaan syöpäseulonnoista.

[/quote]

Jassoo, no ehkä se johtuu siitä, etten ole sellaisia huorapillereitä koskaan popsinut. Olin ekalla papakokeen ottamiskerralla neitsyt. Siis kuinka tyhmää voi suomalainen terveydenhoito olla?!

[/quote]

Kuinka tyhmä sinä voit olla, jos luulet että syöpä voi leimahtaa vain monen kumppanin ihmiselle? On totta, että heti seksielämän alkamisen jälkeen ei tutkimiuksia vielä tehdä, mutta et ole turvassa vaikka kuinka olisit yhden uskollisen miehen nainen.

[/quote]

Mulle tehtiin jo ennen seksielämän alkamista. Hiukka vammaista.

Vierailija
24/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:30"]

Ja Papa-kokeessa täytyy ehkäisystä puhua siksi että..? Itse en ole IKINÄ maininnut siellä mitään! Ei se niille kuulu!

[/quote]

Et yhtään tiedä mistä puhut. Hormonaaliset ehkäisyt, mekaaniset ehkäisyt jne. tuovat paljon lisäinformaationta tutkimuksen tekoon ja mahdollisten muutosten tulkitsemiseen. Ei siinä ole kyse mistään moraalin testaamisesta, vaan syöpäseulonnoista.

[/quote]

Jassoo, no ehkä se johtuu siitä, etten ole sellaisia huorapillereitä koskaan popsinut. Olin ekalla papakokeen ottamiskerralla neitsyt. Siis kuinka tyhmää voi suomalainen terveydenhoito olla?!

[/quote]

Kuinka tyhmä sinä voit olla, jos luulet että syöpä voi leimahtaa vain monen kumppanin ihmiselle? On totta, että heti seksielämän alkamisen jälkeen ei tutkimiuksia vielä tehdä, mutta et ole turvassa vaikka kuinka olisit yhden uskollisen miehen nainen.

[/quote]
Miun täti sai syövän vaikka oli impi hautaan asti. Ei kyllä syöpään kuollut vaa iha muuhu tautiin.

Vierailija
25/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

impi <3

Vierailija
26/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:45"]

Mitähän mun gyne viimeksi ajatteli, kun kerroin, ettei ole ehkäisyä. Meidän nuorin lapsi on kuitenkin jo 5v. Ei se siitä sen tarkemmin kysellyt.

[/quote]

Että olet yh? Toisaalta olin itsekin haluton enkä siis käyttänyt ehkäisyä 5 vuotta esikoisen syntymän jälkeen (ja jo ennenkin sitä, tosin.) 

Vierailija
27/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:31"]Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta.   Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin.   PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani". [/quote]5 v välein papa koe on suositus jos terve eikä ole ollut ongelmia.

[/quote]

No minun iässäni se  on 2-3 vuotta.
[/quote]mikä se sellainen ikä on?

Vierailija
28/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikään impi ollut. Salasuhde ollu.

Vierailija
29/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pyysi apua eikä tuollaista riitelyä.

Vierailija
30/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos gynelle sanoo että ei ole ehkäisyä eikä tarvitse niin kirjoittaako se jonnekin että "av-mamma toivoo lasta"?

Vierailija
31/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihme että et ole tullut raskaax. Kyllä tuossa ajassa pitäis tulla.

Vierailija
32/35 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:56"]

Jos gynelle sanoo että ei ole ehkäisyä eikä tarvitse niin kirjoittaako se jonnekin että "av-mamma toivoo lasta"?

[/quote]

Toinen vaihtoehto "ei harrasta seksiä".

Vierailija
33/35 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:56"]

[/quote]

[/quote]
"Av-mammalla ei ole sukupuolielämää."

Vierailija
34/35 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:56"]

[/quote]

[/quote]
"Av-mammalla ei ole sukupuolielämää."
[/quote]"Av-mamma elää lesboilevassa seksuaalissuhteessa."

Vierailija
35/35 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:57"]

Aika ihme että et ole tullut raskaax. Kyllä tuossa ajassa pitäis tulla.

[/quote]

Ei välttis. Me oltiin miehen kanssa vuosi noin ja välillä mentiin loppuun asti kun luulin laskevani päivät oikein. Niistä keskeytyksistä ei tärpännyt, mutta kerran kp 4 ajoitettu loppuunasti meno aiheutti raskauden. Mun kierto on niin lyhyt, että niin kävi. Ovulaatio on jo kp 10 yleensä. Eli kierto 24-25 vrk.

Jos ois keskeytetty joka kerta niin kuka tietää, oisinko tullutkaan raskaaksi. 

Kun lasta haluttiin niin tulin tosin raskaaksi ekasta kierrosta, eli mulla tärppää superhyvin. Minusta on ihan outoa, että haluamalla haluttua lasta ei tule 3-4 kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä