Kohta aika papa-kokeeseen. Mitä sanon kun ei ehkäistä?
Asia on siis niin, että olen ollut 10 kk ilman ehkäisyä. Tai siis mieheni käyttää keskeytettyä ehkäisyä. Vetää kikkelin ulos ennen kuin laukeaa.
Minä haluaisin vielä yhden lapsen joten tämä sopii, on pieni raskautumisen mahdollisuus.
Mieheni sanoo ettei haluaisi enää lapsia.
Ehdotin, että voisin ottaa pillerit kun mieheni ei haluaisi lapsia. Mies sanoi että ei, älä ota, hän keskeyttää.
Olen menossa siis pian papa-kokeeseen. Kysytäänkö siellä käytänkö ehkäisyä?
Mitä sanon?En kehtaa sanoa että joo oikeastaan haluaisin vielä lapsen mutta mieheni ei ja keskeyttää.
Mitä minä sanon?
Kommentit (35)
Sano miehelles että pyydät pillerit kun tämä ei halua lasta. Katso miten reagoi.
Omituista, minulta ei ole koskaan papa-kokeen yhteydessä kysytty edes sitä, olenko parisuhteessa, harrastanko seksia tai käytänkö ehkäisyä. No värkistä näkyi kyllä, että harrastettu on, kun normaalikokoiset välineet sujahtivat sisään ongelmitta, mutta todellakaan ei kyselty mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:53"]
Omituista, minulta ei ole koskaan papa-kokeen yhteydessä kysytty edes sitä, olenko parisuhteessa, harrastanko seksia tai käytänkö ehkäisyä. No värkistä näkyi kyllä, että harrastettu on, kun normaalikokoiset välineet sujahtivat sisään ongelmitta, mutta todellakaan ei kyselty mitään.
[/quote]
No ei minultakaan, mutta ei se välineiden mahtuminen nyt seksin harrastamisesta johdu! Mulla on aina mahtuneet, vaikken ollut harrastanut seksiä. Apua, miten koomista olisi, jos joku ultra muuten ei menis sisään! :D
Riittää kun vastaat kyllä tai ei. Ei ketään kiinnosta perustelut.
Sanot, ettet käytä ehkäisyä ja on lapsi toiveissa. Ei siinä tarvii sen enempää selitellä. Tuon toiveen raskaudesta olen itse tuonut esille, kun on joskus alettu ripittämään ehkäisyn puutteesta.
sano ympäripyöreästi, että,teillä on nyt sellainen tilanne että lapsi olisi ihan mahdollinen ja tervetullut,etkä siksi halua ehkäisyä. sun miehen keskeyttämiset ei kuulu gynelle, hänhän vain haluaa tietää haluatko ehkäisyn ja jos haluat niin millaisen. muuta tietoa hän ei tarvitse.
Keskeytetty ehkäisy :D no tavallaan joo
Ja Papa-kokeessa täytyy ehkäisystä puhua siksi että..? Itse en ole IKINÄ maininnut siellä mitään! Ei se niille kuulu!
Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta.
Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin.
PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani".
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:31"]Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta.
Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin.
PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani".
[/quote]5 v välein papa koe on suositus jos terve eikä ole ollut ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:30"]
Ja Papa-kokeessa täytyy ehkäisystä puhua siksi että..? Itse en ole IKINÄ maininnut siellä mitään! Ei se niille kuulu!
[/quote]
Et yhtään tiedä mistä puhut. Hormonaaliset ehkäisyt, mekaaniset ehkäisyt jne. tuovat paljon lisäinformaationta tutkimuksen tekoon ja mahdollisten muutosten tulkitsemiseen. Ei siinä ole kyse mistään moraalin testaamisesta, vaan syöpäseulonnoista.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:31"]Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta. Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin. PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani". [/quote]5 v välein papa koe on suositus jos terve eikä ole ollut ongelmia.
[/quote]
No minun iässäni se on 2-3 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:31"]Sanot ettei ole ehkäsiyä. Muu ei niitä kiinnosta. Itse kerroin, että on tehty sterilisiaatio, ja se oli sikäli tarpeellista tietoa, että terkkari halusi myös tietää milloin on otettu edellinen PAPA-koe ja kuinka monesti ne on otettu elämän aikana. Sterin yhteydessä kun yleensä otetaan ja se oli se viimeisin. PAPA-kokeidem määrä, niiden puhtaat tulokset aina, vain yksi kumppani jne. merkitsivät myös sitä, että hän suositteli kontrollisa vain 2-3 vuoden välein. Se riittää minun "elintavoillani". [/quote]5 v välein papa koe on suositus jos terve eikä ole ollut ongelmia.
[/quote]
"Rutiininomaiseksi näytteenottoväliksi 2–3 vuotta on kuitenkin yleensä riittävä"
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00161
sano että olet yrittänyt lisääntyä jo 10 kk ajan etkä ole tullut raskaaksi. ehkä se antaa sulle jotain troppia että onnaa?
[/quote]
Et yhtään tiedä mistä puhut. Hormonaaliset ehkäisyt, mekaaniset ehkäisyt jne. tuovat paljon lisäinformaationta tutkimuksen tekoon ja mahdollisten muutosten tulkitsemiseen. Ei siinä ole kyse mistään moraalin testaamisesta, vaan syöpäseulonnoista.
[/quote]
Jassoo, no ehkä se johtuu siitä, etten ole sellaisia huorapillereitä koskaan popsinut. Olin ekalla papakokeen ottamiskerralla neitsyt. Siis kuinka tyhmää voi suomalainen terveydenhoito olla?!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:34"]
[/quote]
"Rutiininomaiseksi näytteenottoväliksi 2–3 vuotta on kuitenkin yleensä riittävä"
[/quote]cancer.fi sivujen mukaan 5 v välein riittää.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:39"]
[/quote]
[/quote]
Jassoo, no ehkä se johtuu siitä, etten ole sellaisia huorapillereitä koskaan popsinut. Olin ekalla papakokeen ottamiskerralla neitsyt. Siis kuinka tyhmää voi suomalainen terveydenhoito olla?!
[/quote]
Kuinka tyhmä sinä voit olla, jos luulet että syöpä voi leimahtaa vain monen kumppanin ihmiselle? On totta, että heti seksielämän alkamisen jälkeen ei tutkimiuksia vielä tehdä, mutta et ole turvassa vaikka kuinka olisit yhden uskollisen miehen nainen.
up