Kokemuksia antipsykoottisen lääkityksen lopettamisesta?
Lopetitko lääkkeen seinään vai vähitellen? Millaisia vieroitusoireita tuli vai tuliko ollenkaan?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:19"]
vähitellen. ei oireita, tosin lääkettäkin vain vähän, hyvin olen pärjännyt sittemmin.
[/quote] Saako kysyä mikä on lääkkeen nimi?
Ketipinoria käytin vuoden verran 25-200mg päivässä. Ei ollut mitään lopetusoireita.
Lopetusoireet vastaavia monasti kuin aloitusoireet.
Mä opn lopettelemassa Lamictalia, tosin ei antipsykootti vaan tasaava. Annostus 400 mg, oon vähentänyt 100 mg, ihmeen kivuttomasti mennyt. Vielä ois tarkoitus 100 mg vähentää. Toissakesänä lopetin kerralla ja Olin viikon päästä suljetulla. Että näin täällä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:22"]
Lopetusoireet vastaavia monasti kuin aloitusoireet.
[/quote] hmm.ok.
Vähitellen ne pitää lopettaa ja lääkärin seurannassa. Niin monta kertaa on minun sukulaiset itekseen lopettaneet ja sitten jonkun ajan päästä pakkohoitoon joutuneet.
onko ok jos 2 kuukauden aikana lopettaa?
Ei kai noita yleensä voi lopettaa. Sairaus alkaa varmaankin oireilla aika pian, jos lääkkeen jättää pois. Eikä ainakaan ilman lääkärin lupaa missään nimessä.
Lopetin opamoxin seinään. Ahdisti itsarin partaalle, en voinut nukkua kolmeen päivään, hikoilutti, paleli ja tuli kuumia aaltoja. En suosittele jos ei ole pakko.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:25"]
Lopetin opamoxin seinään. Ahdisti itsarin partaalle, en voinut nukkua kolmeen päivään, hikoilutti, paleli ja tuli kuumia aaltoja. En suosittele jos ei ole pakko.
[/quote]
Opamox ei ole antipsykoottinen lääke.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:53"]Ei kai noita yleensä voi lopettaa. Sairaus alkaa varmaankin oireilla aika pian, jos lääkkeen jättää pois. Eikä ainakaan ilman lääkärin lupaa missään nimessä.
[/quote]
Antipsykootteja käytetään valitettavan paljon muuhunkin kuin psykooseihin. Itse lopetin pieniannoksisen risperidonin ihan itse. Se ei auttanut ahdistukseeni, muttei tullut vieroitusoireitakaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:53"]Ei kai noita yleensä voi lopettaa. Sairaus alkaa varmaankin oireilla aika pian, jos lääkkeen jättää pois. Eikä ainakaan ilman lääkärin lupaa missään nimessä. [/quote] Antipsykootteja käytetään valitettavan paljon muuhunkin kuin psykooseihin. Itse lopetin pieniannoksisen risperidonin ihan itse. Se ei auttanut ahdistukseeni, muttei tullut vieroitusoireitakaan.
[/quote]
Mihin muuhun niitä käytetään? Jos käytetään johonkin muuhun niin todennäköisesti ihan eri annostuksella eikä silloin puhuta antipsykoottisen lääkityksen lopettamisesta.
vähitellen. ei oireita, tosin lääkettäkin vain vähän, hyvin olen pärjännyt sittemmin.