Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hyväosainen, kun palstan valituksenaiheet eivät kosketa minua?

Vierailija
10.06.2015 |

Lueskelin taas palstaa, ja tulin ajatelleeksi, olenkohan jotenkin poikkeuksellisen hyväosainen, kun oikein mitään yleisimmistä murheista eivät kosketa minua:

- mies ei siivoa/huomioi/pane/osallistu ----> Olen hyvässä parisuhteessa, jossa molemmat arvostavat yhteistä hyvää ja haluavat vaalia sitä.

- jatkuvasti sotkua ja kotitöitä ----> Kotini on käytännössä aina siisti.

- ei ole rahaa ostaa koskaan mitään----> Olen keskituloinen ja saan joka palkasta rahaa säästöön.

- ei töitä/työmahdollisuuksia/suuntaa/tulevaisuutta ----> Olen vakituisessa työsuhteessa ja teen elämässäni sellaisia asioita kuin haluankin.

- lapset kitisevät/valvottavat/mankuvat/kiusaavat/sekoilevat/sairastavat ----> Meillä ei ole lapsia, vaan saamme elää kahden aikuisen elämää

- sairaus/masennus/ahdistus vaivaa ----> Sairauteni ovat hoidossa, eikä mikään niistä hankaloita arkeani.

- ei ole koskaan omaa/aikaa/rauhaa/yksityisyyttä ----> Ehdin harrastaa tai olla vain useamman tunnin päivässä.

- ei ole ystäviä ----> Minulla on laaja piiri kavereita ja sydänystäviä. Koen, että minusta välitetään ja minua arvostetaan.

- sukulaiset/kesäjuhlat/pakkokyläilyt/mökkireissut/anoppitapaamiset ahdistavat ----> En pidä yhteyttä ihmisiin, joiden seurassa en viihdy.

- en tiedä mitä haluan työltäni/harrastuksiltani/parisuhteelta/elämältä ----> Minulla on hyvin vahva käsitys siitä, minkälainen tyyppi olen, ja mitä haluan tehdä.

En tiedä, saako näin tuntea, mutta palstan lukeminen herättää minussa aina ensimmäisenä kiitollisuutta siitä, miten asiani ovat ajoittaisista vastoinkäymisistä huolimatta kuitenkin oikein hyvin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap uskon että sinulla on hyvä luonne ja tahtoa. Saat asiat hoidettua ja onnellisuus onkin mielestäni kiinni omista valinnoista. En voi sanoa itse tehneeni valintoja aina parhaan mukaan, mutta ehdottomasti parempaan suuntaan menossa. Positiivisella asenteella ja hyvillä elämäntavoilla pääsee pitkälle.

Vierailija
22/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:16"]

Ap uskon että sinulla on hyvä luonne ja tahtoa. Saat asiat hoidettua ja onnellisuus onkin mielestäni kiinni omista valinnoista. En voi sanoa itse tehneeni valintoja aina parhaan mukaan, mutta ehdottomasti parempaan suuntaan menossa. Positiivisella asenteella ja hyvillä elämäntavoilla pääsee pitkälle.

[/quote]Kiitos! -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:28"]

Muita, jotka tunnistavat tästä itsensä? Haluaisin saada käsityksen, kuinka harvinainen tapaus olen. -ap

[/quote]

Minä tunnistan. Ja on tosiaan totta, että palstaa lukemalla huomaa, miten onnekas oikeastaan onkaan. 

Vierailija
24/26 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:28"]

Muita, jotka tunnistavat tästä itsensä? Haluaisin saada käsityksen, kuinka harvinainen tapaus olen. -ap

[/quote]

Minä tunnistan. Ja on tosiaan totta, että palstaa lukemalla huomaa, miten onnekas oikeastaan onkaan. 

[/quote]Mukava kuulla, että jollakin toisella menee myös hyvin. -ap

Vierailija
25/26 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako tämä palsta siis keskivertosuomalaista nykyään? Ei hyvin mene Suomella, jos näin on.

Vierailija
26/26 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:01"]

lapset valvottavat/sekoilevat/sairastavat ----> Meillä ei ole lapsia, vaan saamme elää kahden aikuisen elämää

[/quote]

Tämä kohta pätee jos lapsia ei niin välitä saada, kuten sinulla varmaan on, ap.

Muuten kyse on luopumisesta. Tuttavillani on tämä tilanne. Fyysisiä esteitä saada yhteisiä biologisia lapsia olisi voinut todennäköisesti ratkaista, mutta muista syistä joutuivat luopumaan. Toinen masentui. Tai julkisuuden esimerkki Taiveaho.

Listaasi lisäisin ylipainon. Siitähän usein valitetaan täällä. Tässä iässä (liki 50) huomaa terveyden ja elämästä nauttimisen olevan mahdollista, kun on pitänyt huolta terveydestään, painosta, liikunnasta ja ruokavaliosta. Muuten alkaa tulla ongelmia. Onnekkaita olemme me, jotka nautimme aktiivisesta liikunnasta ihan sen itsensä takia.

Unelmien toteuttaminen ylipäätään vaatii energiaa ja mukavuusalueelta siirtymistä. Monet haluavat asua omakotitalossa, tai omistusasunnossa, ei vuokralla tai kerrostalossa. Tai juosta maratonin. Mutta ehkä me, jotka olemme toteuttaneet unelmiamme, emme sitten valita täällä palstalla. Pikemminkin kyse on siitä, että useimpia unelmia ei olisi saavuttanut ilman riskinottoa, ponnistelua ja joskus myös tilapäisiä takaiskuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi