16-vuotias haluaa käydä joka sunnuntai kirkossa. Mitä ihmettä?
Ihmettelen, koska meidän perheessä ei uskota mihinkään. Annanko käydä ja tehdä omat päätöksensä? Entä jos alkaa kotona keskustelemaan Jeesuksesta ja jumalasta? En tiedä miten suhtautuisin asiaan. Mielipiteitä?
Kommentit (68)
Kävin teininä kirkossa koska olin ihastunut pappiin.
Ihastunut johonkin isoseensa tai muuhun poikaan, joka myöskin käy kirkossa. Vaihtavat sitten kaipailevia katseita jumalanpalveluksen lomassa. :P
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:35"]
[/quote]
Söpöä. Oikeasti. :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:35"]
[/quote]
Söpöä. Oikeasti. :)
[/quote]
:)
Toi ihastuminen kuulostaa järkevältä syyltä 16-vuotiaalle jonka täytyy päästä katsomaan mahd. usein ihastustaan :D
Jumalan kiitos. Anna lapselles kielletty hedelmä katsottavaksi.
Lähtisin nyt ehkä lähestymään tätä asiaa niin, että tarjoutuisin vaikkapa joku kerta mukaan sinne kirkkoon. Ja asenteella "haluan olla kiinnostunut asiasta joka myös sinua(teiniä) kiinnostaa"
Näet samalla vähän ketä muita siellä käy, mahd. ihastuksen kohde (pappi/isonen/kanttori/kaveri etc).
Samalla teini ehkä tuntee että et tuomitse hänen kirkossa käyntiää. Tee kaikki siis ystävälisesti ja kysy sopiiko se teinille.
16 vuotias on kuitenkin vielä niin lapsi vaikka onkin jo "naimalupansa" saanut, että menee helposti pää sekaisin jos on liian altis kirkon jutuille.
Ei kai se haittaa että sielä kirkossa käydään, ehkä parempi nii