Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko n. 5kk vauvasi syö kiinteitä?

Vierailija
10.06.2015 |

Ollaan nyt n. Kk annettu. Syö noin purkillisen pilttiä päivässä. Maistelee lisäksi kaikenlaista sopivaa mitä satutaan itse syömään. Kohta voisi aloittaa puuron. Pääasiassa suostuu syömään hedelmäsoseita. Mites teillä? Kiinnostaa muiden tilanteet :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ollenkaan, kaksi kertaa saanut sosetta lusikalla maistaa :)

Vierailija
2/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla vielä aloitettu kiinteitä. Ehkä ensi kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Tissimaitoa vain.

Vierailija
4/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ajattelin että "kaikki" aloittaa jo n. 4 kk. Minulle on kaikki suositelleet 3 kk eteenpäin että nyt pitäisi jo aloittaa. Nukkuuko teidän lapset hyvin? Meidän vauva pulauttelee paljon päivisin. Sose pysyy mahassa ja ehkä yösyömiset vähenisivät.

Vierailija
5/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 1 purkki/pv jotaki hedelmäsosetta. Ja jos minä satun olemaan jossain niin saattaa syödä toisen purkin jotain porkkanasosetta. Muuten mennään tissimaidolla.

Vierailija
6/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vedetään soseita ja vellejä jo ihan kunnolla, nukkuu niin paljon paremmin yöt. Itse oon soseet tehny, niitä menee noin 2dl per päivä. Lisäksi velliä noin 2dl. Ja maitoa syö päivällä 2-3 kertaa, yöllä kerran. Nukkuu nykyään 21-8 yhdellä heräämisellä, ennen kiinteitä nukkui 20-09 4-6 heräämisellä.

Vierailija
7/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syötö kiinteitä. Aloitti 6kk iässä ja määrät oli 1-2tl aterialla.

Vierailija
8/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:33"]

Oho, ajattelin että "kaikki" aloittaa jo n. 4 kk. Minulle on kaikki suositelleet 3 kk eteenpäin että nyt pitäisi jo aloittaa. Nukkuuko teidän lapset hyvin? Meidän vauva pulauttelee paljon päivisin. Sose pysyy mahassa ja ehkä yösyömiset vähenisivät.

[/quote]

Meillä ei vaikuttanut kiinteiden aloitus pulautteluun, eikä yökukkumisiin. Pitkään oli sellainen, että oksensi herkästi. Yökukkumiset loppui joskus reilu 1.5v. Kokonaiset yöt tuli +3v lapselle.

Vierailija
9/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:37"]Normaalisti 1 purkki/pv jotaki hedelmäsosetta. Ja jos minä satun olemaan jossain niin saattaa syödä toisen purkin jotain porkkanasosetta. Muuten mennään tissimaidolla.
[/quote]

Tämähän on sama kuin meillä :)

Vierailija
10/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:41"]Meillä vedetään soseita ja vellejä jo ihan kunnolla, nukkuu niin paljon paremmin yöt. Itse oon soseet tehny, niitä menee noin 2dl per päivä. Lisäksi velliä noin 2dl. Ja maitoa syö päivällä 2-3 kertaa, yöllä kerran. Nukkuu nykyään 21-8 yhdellä heräämisellä, ennen kiinteitä nukkui 20-09 4-6 heräämisellä.
[/quote]

TUo ei syö minun tekemäni! Nyt mennään kaupan hedelmäsoseilla. Tuleekohan siitä sellainen nirso joka syö vaan kaupan pinaattilettuja :D

Vierailija
11/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:33"]

[/quote]

Meillä ei vaikuttanut kiinteiden aloitus pulautteluun, eikä yökukkumisiin. Pitkään oli sellainen, että oksensi herkästi. Yökukkumiset loppui joskus reilu 1.5v. Kokonaiset yöt tuli +3v lapselle.
[/quote]

Tuolla näyttäisi pysyvän sose sisällä. Ei ole tullut keltaisia yrjöjä. Maitoja kyllä "puklaa", tuntuu että kaikki tulee ylös.

Vierailija
12/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitimme 3kk ikäiselle kiinteät ja 5kk ikäisenä veti kyllä jo puolikkaita pikkupurkkeja ruoaksi, siis ihan niitä perusmössöjä. Possua ja kanaa sekaan. Puurot menee hirssihiutaleista ja riisijauhosta keitettynä, eli gluteenitonta ollaan vasta annettu. Pulauttelut loppui kun saatiin kunnolla kiinteitä sisään ja nyt yötkin ovat rauhallisempia - kaveri vetää jopa 10h putkeen.

Vierailija
13/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:09"]Me aloitimme 3kk ikäiselle kiinteät ja 5kk ikäisenä veti kyllä jo puolikkaita pikkupurkkeja ruoaksi, siis ihan niitä perusmössöjä. Possua ja kanaa sekaan. Puurot menee hirssihiutaleista ja riisijauhosta keitettynä, eli gluteenitonta ollaan vasta annettu. Pulauttelut loppui kun saatiin kunnolla kiinteitä sisään ja nyt yötkin ovat rauhallisempia - kaveri vetää jopa 10h putkeen.
[/quote]

Kuulostaa ihanalle :) täytyy kohta aloittaa myös nuo proteiinipitoiset! Eli puoli purkkia on ihan sopiva määrä antaa kerralla? Haluaisin tosiaan että päivällä saisi enemmän syötyä niin ei tarvitsisi yöllä jatkuvasti tankata. Vauvalla on ihan kunnon nälkä öisinkin.

Vierailija
14/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:09"]Me aloitimme 3kk ikäiselle kiinteät ja 5kk ikäisenä veti kyllä jo puolikkaita pikkupurkkeja ruoaksi, siis ihan niitä perusmössöjä. Possua ja kanaa sekaan. Puurot menee hirssihiutaleista ja riisijauhosta keitettynä, eli gluteenitonta ollaan vasta annettu. Pulauttelut loppui kun saatiin kunnolla kiinteitä sisään ja nyt yötkin ovat rauhallisempia - kaveri vetää jopa 10h putkeen. [/quote] Kuulostaa ihanalle :) täytyy kohta aloittaa myös nuo proteiinipitoiset! Eli puoli purkkia on ihan sopiva määrä antaa kerralla? Haluaisin tosiaan että päivällä saisi enemmän syötyä niin ei tarvitsisi yöllä jatkuvasti tankata. Vauvalla on ihan kunnon nälkä öisinkin.

[/quote]

Lapselle voi antaa niin paljon ruokaa kuin tämä haluaa syödä. En ole vielä kuullut noin pienestä, joka vetäisi ruokaa liikaa. :D Jos vatsa jumittaa kiinteiden kanssa, sit vaan luumusosetta perään. Ja uunissa kun hauduttelee possua, kasviksia ja luumuja + omppua + mausteita liemessä niin kauan, että liha hajoilee hituisiksi -> nam! :D Bataatin kanssa tuo menee kuin häkä. 

Vierailija
15/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:09"]Me aloitimme 3kk ikäiselle kiinteät ja 5kk ikäisenä veti kyllä jo puolikkaita pikkupurkkeja ruoaksi, siis ihan niitä perusmössöjä. Possua ja kanaa sekaan. Puurot menee hirssihiutaleista ja riisijauhosta keitettynä, eli gluteenitonta ollaan vasta annettu. Pulauttelut loppui kun saatiin kunnolla kiinteitä sisään ja nyt yötkin ovat rauhallisempia - kaveri vetää jopa 10h putkeen. [/quote] Kuulostaa ihanalle :) täytyy kohta aloittaa myös nuo proteiinipitoiset! Eli puoli purkkia on ihan sopiva määrä antaa kerralla? Haluaisin tosiaan että päivällä saisi enemmän syötyä niin ei tarvitsisi yöllä jatkuvasti tankata. Vauvalla on ihan kunnon nälkä öisinkin.

[/quote]

Lapselle voi antaa niin paljon ruokaa kuin tämä haluaa syödä. En ole vielä kuullut noin pienestä, joka vetäisi ruokaa liikaa. :D Jos vatsa jumittaa kiinteiden kanssa, sit vaan luumusosetta perään. Ja uunissa kun hauduttelee possua, kasviksia ja luumuja + omppua + mausteita liemessä niin kauan, että liha hajoilee hituisiksi -> nam! :D Bataatin kanssa tuo menee kuin häkä. 

[/quote]

Täytyypä kokeilla, kiitos vinkistä! Ehkä vauvan ongelma on liian karkea rakenne kotitekoisissa soseissa. Puolisen purkkia hedelmäsosetta uppoaa ennen pelleilyä.

Vierailija
16/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:41"]Meillä vedetään soseita ja vellejä jo ihan kunnolla, nukkuu niin paljon paremmin yöt. Itse oon soseet tehny, niitä menee noin 2dl per päivä. Lisäksi velliä noin 2dl. Ja maitoa syö päivällä 2-3 kertaa, yöllä kerran. Nukkuu nykyään 21-8 yhdellä heräämisellä, ennen kiinteitä nukkui 20-09 4-6 heräämisellä. [/quote] TUo ei syö minun tekemäni! Nyt mennään kaupan hedelmäsoseilla. Tuleekohan siitä sellainen nirso joka syö vaan kaupan pinaattilettuja :D

[/quote]

Aloititko suoraan niillä hedelmäsoseilla? Itse olen kummankin kanssa aloittanut perunalla, sitten antanut porkkanaa ja jotain muuta vihannesta ennenkuin olen alkanut antamaan hedelmää.

Meillä meni noin kuukausi soseiden aloituksesta suunnilleen pieni purkillinen sosetta kerralla ja vielä tissiä päälle.

Vierailija
17/17 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"]

[/quote]

Anna vaan sitä sosetta niin paljon kuin uppoaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän