Kuukautisten siirtäminen, kokemuksia?
Rantaloma tulossa, ja viikon riesa osuu tietysti keskelle lomaa. Oletko siirtänyt onnistuneesti menkkoja, vai onko tullut joku kammottava pöhötys, akne tms. hormonaalinen vaiva?
Olisin kiitollinen vastauksista!
Kommentit (15)
Rankalla liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla olen saanut menkat alkamaan 2vrk aikasemmin.
Pillereillä siirrän/jätän menkkoja väliin.
Soita primolut-resepti. Itse olen sillä siirtänyt viikon verran. Mutta kannattaa ottaa kaks päivässä, jopa kolme jos yleensä runsaat menkat. Vaikka siis määrättäis 1/pv. Mä oon kaks kertaa elämässä tehnyt tuon. Ekassa reseptissä luki 2 krt/pv. Silloin meni hienosti. Nyt tokassa luki 1/pv ja niin tein. No, muutaman päivän päästä oli sellasta ruskeaa vuotoa tullut. Otin heti toisen ja seuraavina päivinä kahta, niin loppui.
Itse kokeilen ensi viikolla ekaa kertaa primoluteja ja minulle määrättiin puolikas tabletti 3krt päivässä
Pillereitä syön ja niillä siirto onnistuu hyvin. Syön normaalisti 3 kiekkoa putkeen ja jos silti menkat osuu harmillisesti reissuun, niin syön yhden lisää. Tai sitten syön vain 2 kiekkoa ja pidän menkat jo aikaisemmin. Ei ongelmia.
Mulla kuukautiset siirtyy pelkästään 600 mg Buranaa syömällä. Alkupäivinäkin jos syö kipuihin buranaa loppuu vuoto melkein kokonaan; Tosin siirtyy sit vaan päivillä eteenpäin. Ei pääse kokonaan eroon, kun ei buranaakaan kannata kokoaikaa popsia :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:58"]
Soita primolut-resepti. Itse olen sillä siirtänyt viikon verran. Mutta kannattaa ottaa kaks päivässä, jopa kolme jos yleensä runsaat menkat. Vaikka siis määrättäis 1/pv. Mä oon kaks kertaa elämässä tehnyt tuon. Ekassa reseptissä luki 2 krt/pv. Silloin meni hienosti. Nyt tokassa luki 1/pv ja niin tein. No, muutaman päivän päästä oli sellasta ruskeaa vuotoa tullut. Otin heti toisen ja seuraavina päivinä kahta, niin loppui.
[/quote]
Tällaisia ohjeita kirjoitellessa kannattaisi huomioida, että Primoluteja on kahta tai kolmea eri vahvuutta. Pahimmillaan saatat neuvoa ottamaan kolme kertaa yli suosituksen!
Olen ennenkin kirjoittanut tänne tämän ja kirjoitan myös nyt: Olen siirtänyt pillereitä pari kertaa Primolutilla. Ensimmäisellä kerralla menkat oli sekaisin ja todella kivuliaat seuraavat puoli vuotta sen jälkeen ja päätin että ikinä en enää siirrä. No aika kultasi muistot jne ja siirsin sitten kumminkin toisen kerran, ja toisella kerralla seurauksena oli molemminpuolinen keuhkoveritulppa joka vei minut sairaalaan ja pitkälle sairaslomalle. Enää en ikinä menkkoja siirrä.
Mulla ei ole Pimolut auttanut. menkat ovat tulleet ajallaan Primoluteista huolimatta. Yksi gyne määräsi joskus myös Terolutteja ja niilläkään ei kierto muuttunut miksikään.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:15"]
Mulla ei ole Primolut auttanut. Menkat ovat tulleet ajallaan Primoluteista huolimatta. Yksi gyne määräsi joskus myös Terolutteja ja niilläkään ei kierto muuttunut miksikään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Tällaisia ohjeita kirjoitellessa kannattaisi huomioida, että Primoluteja on kahta tai kolmea eri vahvuutta. Pahimmillaan saatat neuvoa ottamaan kolme kertaa yli suosituksen!
[/quote]
Nimenomaan. En nyt muista milligramma määriä, mutta mulle kirjoitettiin 3krt/pv. Kysyin että enkö saisi sitä 1krt/pv pilleriä kuten kaverillakin, mutta lääkäri sanoi että tehoaa paremmin kun hormonia on tasaisesti elimistössä. Siis pienempi annos useammin vuorokaudessa. Mulla on toiminut. Tosin seuraavat menkat saattaa sitten alkaa vähän miten sattuu...
Joo, pitäisi saada 2 viikkoa eteenpäin tai viikko aiemmaksi. Mulle määräsi äsken lekuri noi lääkkeet, mutta en taida uskaltaa aloittaa, kun olen todella herkkä hormooneille... :-( Kuulosti melko haastavalta hommalta. Ehkä kuitenkin ennustettava kahden päivän tulva & viiden päivän vuoto, kuin hallitsematon hormonimyrsky.
Näm vastaukset vain vahvisti epäilystäni.
Kiitos paljon vastauksista!
ap
Olen joskus siirtopillereitä käyttänyt ja toimivat juuri niin kuin pitikin. Lääkäri silloin ehdotti, että siirtäisi ne menkat myöhemmäksi jo kuukautta ennen ettei tarvi niitä siirtopillereitä silloin lomalla syödä. Ja kun joillain niiden pillereiden syömisen ajan kuitenkin tulee pientä tiputtelua kun eivät ihan täydellisesti aina toimi. Mulla ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia/haittavaikutuksia. En nyt vain valitettavasti muista, että mistä lääkkeestä oli kyse.
Mulla ei oo toiminu. Tulee menkat. :\ hyvä jos muilla toimii
Syötkö pillereitä? Mä syön aina kolme liuskaa putkeen, joten menkat on 3 kk:n välein. Niillä siirtäminen onnistuu varmasti helpommin. Tosin kannattaa kokeilla, miten keho reagoi.