Asiaa sormusherrasta - official
Oispa kiva saada aikaan vapaamuotoisempaa pohdiskelua Tolkienin maailmasta. Tälle nörttäilylle olisi tietysti omat fooruminsakin, mutta kokeillaan nyt saako keskustelu siivet alleen vai höpisenkö täällä vain itsekseni.
Asiaan.
Onko joku löytänyt mitään lähdeviitteitä Sormusaaveiden henkilöllisyydestä?
Tiedossa ovat vain Angmarin Noitakuningas sekä Idän soturijohtaja ja Nazgulien kakkosmies Khamul. Muut kai sitten jotain nimettömiä Numenorilaisia.
Olen kolunnut tiedonetsinnässä Sormusherraa, Silmarillionia ja Keskeneräisten Tarujen Kirjaa liitteineen. Lisäksi olen kolunnut Redditiä josko joku noheva keskustelisi aiheesta. Mutta tuloksetta.
En odota ehkä vauvapalstalta löytäväni vastausta, mutta lähinnä kiinnostaa onko muita tarinaan yhtä uppoutuneita täällä liikkeellä.
Mitkä asiat Tolkienin luomassa maailmassa teitä muita ovat jääneet askarruttamaan vai onko kaikki selvää kuin pläkki?
Kommentit (43)
Olen lukenut kirjat mutten katsonut vieläkään Jacksonin leffoja (juu tiiän oon ihan heretic).
Kannattaako aloittaa elokuvamaraton Hobiteista vai TSHsta?
Pidennetyt vai teatteiversiot?
"Olisiko teillä hetki aikaa puhua Sormusherrasta?"
Aika jännä en ole itse koskaan ajatellut tuolta kantilta. Frodo tosiaan palaa kuolevaiseksi ja "heikoksi" julistuksellaan. Voi Klonkkuparkaa.