Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaa sormusherrasta - official

Vierailija
03.02.2022 |

Oispa kiva saada aikaan vapaamuotoisempaa pohdiskelua Tolkienin maailmasta. Tälle nörttäilylle olisi tietysti omat fooruminsakin, mutta kokeillaan nyt saako keskustelu siivet alleen vai höpisenkö täällä vain itsekseni.

Asiaan.
Onko joku löytänyt mitään lähdeviitteitä Sormusaaveiden henkilöllisyydestä?
Tiedossa ovat vain Angmarin Noitakuningas sekä Idän soturijohtaja ja Nazgulien kakkosmies Khamul. Muut kai sitten jotain nimettömiä Numenorilaisia.
Olen kolunnut tiedonetsinnässä Sormusherraa, Silmarillionia ja Keskeneräisten Tarujen Kirjaa liitteineen. Lisäksi olen kolunnut Redditiä josko joku noheva keskustelisi aiheesta. Mutta tuloksetta.
En odota ehkä vauvapalstalta löytäväni vastausta, mutta lähinnä kiinnostaa onko muita tarinaan yhtä uppoutuneita täällä liikkeellä.

Mitkä asiat Tolkienin luomassa maailmassa teitä muita ovat jääneet askarruttamaan vai onko kaikki selvää kuin pläkki?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä mieltä olette kirja-Frodosta vs. leffa-Frodosta?

Leffa-Frodo on mielestäni tarpeettoman kova pätemään ja nillittämään. Semmoinen itseriittoinen ja epämiellyttävä. Kirjassa frodo on paljon lempeämpi ja oikeudentuntoisempi. Jokatapauksessa ajattelen että Frodo epäonnistui lopullisessa tehtävässään julistautuessaa Sormuksen Herraksi.

Frodo inhimillistyi tuolla julistuksellaan. Ja samalla Smeagol/Klonkku täyttää tehtävän, jota Gandalf sille ennustaa. 

Aika jännä en ole itse koskaan ajatellut tuolta kantilta. Frodo tosiaan palaa kuolevaiseksi ja "heikoksi" julistuksellaan. Voi Klonkkuparkaa.

Vierailija
42/43 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kirjat mutten katsonut vieläkään Jacksonin leffoja (juu tiiän oon ihan heretic).

Kannattaako aloittaa elokuvamaraton Hobiteista vai TSHsta?

Pidennetyt vai teatteiversiot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisiko teillä hetki aikaa puhua Sormusherrasta?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän