Ystävällä kestänyt nyt yli kuukauden vastata viestiin että koska sopii tavata!
Mitä tästä päätellä? Varmaankaan ei sitten kiinnosta enää tavata.
Kommentit (43)
Sen verran pitäisi olla sosiaalista kelloa, että jos toinen ei vastaa, ei hänelle ehkä sovi. Ajan henki on se, että kukaan ei saa pahoittaa kenenkään mieltä - mutta sitten ei itse ymmärretä jos ei sovi, jankataan ja kysellään siihen asti, että toinen joko lopettaa yhteydenpidon tai sanoo pahasti.
Ja kyse on kumminkin siitä että se toinen ei ole pikkuvihjeistä ymmärtänyt olleensa kovin haluttua seuraa.
Mitä hvetin pskaa nyt taas. Epäilen, että näitä vastauksia tänne tehtailee tämä yksi, joka kuvittelee olevansa älykäs provoaja heittämällä heti aloittajalle jotain ilkeää, mihin pitäisi tarttua.
No mä tartun.
Siis mulla on ihmisiä, joihin olen jotain kautta tutustunut, vaihdettu numerot, pidetty yhteyttä sen asian tiimoilta ja alkaneet pyydellä kylään, tms. Joka kerta vastaan. Yleensä nämä ovat sellaisia, että ehdottelevat mulle aika hankalia tapaamisia, tyyliin toisella paikkakunnalla tms. Vastaan, että ei käy, en ole tulossa vähään aikaankaan sinne päin. Mutta vastaan. Joka kerta.
Sitten taas kaverit, puhumattakaan ystävistä, totta saakurissa vastaan heti kun viestin näen! Vastaan, niin kuin asia on. Jos en jostain syystä jaksa, halua, tms nähdä, sanon sen. Voin sanoa, että meillä on nyt tämä muutto/keittiöremontti/sairaus/mikä syy tahansa, joten en oikein jaksa miettiä tapaamisia nyt, palataan.
Sitten on ystäviä, joiden kanssa pidetään yhteyttä ja tavataan jos tavataan ja tosiaan voi olla pitkä aika, että kumpikaan ei ota yhteyttä ja se on todellakin fine.
MUTTA kun toinen ottaa yhteyttä, siihen reagoidaan ja vastataan edes jollakin tavalla. Voi olla soitto, viesti, facen mese, ihan mitä vain, mikä tilanteeseen milloinkin sopii.
Mitä saakelin ystävyyttä sellainen on, että toinen huhuilee tuuleen??
Minulla oli ystävä, joka jätti vastailematta viesteihin ja soittoihin. Sitten teki ohareita itse sopimille tapaamisille. Taisi olla neljas ohari, kun sitten illalla laittoi viestin, jossa pyysi anteeksi. Siihen en enää vastannut. Ystävyys oli siinä. Olisi edes soittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitäisi olla sosiaalista kelloa, että jos toinen ei vastaa, ei hänelle ehkä sovi. Ajan henki on se, että kukaan ei saa pahoittaa kenenkään mieltä - mutta sitten ei itse ymmärretä jos ei sovi, jankataan ja kysellään siihen asti, että toinen joko lopettaa yhteydenpidon tai sanoo pahasti.
Ja kyse on kumminkin siitä että se toinen ei ole pikkuvihjeistä ymmärtänyt olleensa kovin haluttua seuraa.
Mä en yleensä esim. vaihtele numeroita ihmisten kanssa, jotka ei ole mulle kovin haluttua seuraa. Olen sanonut jossain tilanteissa ihan reippaasti heti alkuun, että pidetään vaan yhteyttä esim. harrastuksen facen kautta tms, olen aika yksityinen ja itsekseni viihtyvä ihminen. Piste.
Näin vältän heti alkuun sen, että joutuisin kiemurtelemaan kutsujen edessä. Ja jos kutsuja, joihin en halua sanoa kyllä tulee siitä huolimatta, sanon vain, että ei.
Mutta vastaanhan mä nyt kumminkin, niin juntti ei tarvitse olla, että jättää toisen ihmettelemään. Ja ainakaan ei pidä alkaa mihinkään katsellaan nyt juttuihin päästäkseen lyhytaikaisesti ohi.
Oon samaa mieltä että kyllä viestiin pitää vastata. Ja kannattaa pitää huoli ettei roikuta kavereina ihmisiä joista ei edes pidä. Rehti ihminen uskaltaa sanoa ei.
Olen oppinut tässä elämän varrella sen, että yleensä kysymys on siitä toisesta osapuolesta itsestään, ellet sitten itse tiedä että teillä on ollut jotain riitaa tai ongelmia.
Eli toinen osapuoli on masentunut, burn outissa, jossain vaikeassa tilanteessa, voimaton, ahtaalla, kiireinen tms.
Ap joku moniongelmainen joka oksentaa kaikki elämänsä ongelmat pöytään ystäviä tavatessaan.
Jo aloitus itsessään kertoo tällaisesta luonteesta.
Mun kännykkää lainailee lapset ja pelailee. Joskus käy niin että painavat viestin nähdyksi enkä koskaan lue ko viestiä. Joskus myös unohdan vastata jos on vaikka kiire töissä. Mä kyllä laittaisin viestiä uudelleen ja jos siihen ei vastaa niin antaa sitten olla.
Et kuulu hänen läheisimpiin ystäviinsä, olet enemmän tuttava. Hänellä ei ole ollut tietoa milloin sopisi tavata, joten ei ole vielä vastannut tai sitten on unohtanut vastata. Jos haluat pitää tuttavastasi kiinni, niin älä uhriudu. Jos tuollainen loukkaa, on ehkä parasta jättää tämä tuttavuus. Se on hyväksi molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sosiaalinen kello pitäisi olla sillä ghostaajalla. Kieltäytyy vaan suoraan tapaamisesta, ja kaveruudesta jos se ei kiinnosta. Sanat voi muotoilla nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä että kyllä viestiin pitää vastata. Ja kannattaa pitää huoli ettei roikuta kavereina ihmisiä joista ei edes pidä. Rehti ihminen uskaltaa sanoa ei.
Riippuu myös siitä vastapuolesta, tiedän tälläisen stalkkerin, joka kaivaa jokaisesta tuntemastaan kaikki henkilökohtaiset asiat, nolaa toisten edessä, kiukuttelee ja sotkee ihmisten välejä.Sitten ihmettelee, kun kaverit katoaa ympäriltä. Kumma juttu. Joo ja yritin pitää enemmän yhteyttä, mutta taas alkoi kiukuttelu.Tälläisen ihmisen kanssa ei halua kauheasti olla tekemisissä, tai selitellä yhtään mitään. Onneksi keksin keinon pitää etäisyyttä, mutta taas kevät kohta koittaa ja varmaan ehdottelee kohta reissua. Ei kiitos enää.
#naiset
#ylireagointi
#vatvominen
#selkäänpuukotus
Tuo EI OLE ”ghostaamista”. Ghostaamisen voi tehdä vain jos henkilöä ei ole vielä tavannut ja se liittyy käytänössä aina nettitreffailuun.
Lapsen täti aikoinaan sanoi lapselle, että soittaa sitten kun olisi sopiva aika tulla käymään. Ei ole vielä soittanut, aikaa mennyt lähes kymmenen vuotta. No, en minäkään ottanut yhteyttä, olisin toki voinut olla aktiivisempi tässä. Lapsi yritti muutaman kerran soittaa, ei vastannut. Nyt jo melkein aikuinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo EI OLE ”ghostaamista”. Ghostaamisen voi tehdä vain jos henkilöä ei ole vielä tavannut ja se liittyy käytänössä aina nettitreffailuun.
Ghostaamisen määritelmä on vuosia sitten laajentunut deittailusta kaikkeen. Ja silloinkin ghostaus oli sitä että olit jo käynyt treffeilla ja tyyppi vaan katosi eikä vastannut viesteihin. Samaa voi tehdä jopa ystävä/kaveri yhtäkkiä nykyään. Se on huonoa käytöstä mutta valitettavasti vastauksista päätellen aika normalisoitua jo, kun monen mielestä tuo on muka ok.
Mä olen ollut ehkä vuoden pari suurimmaksi osaksi todella väsynyt enkä jotenkin kykene suunnittelemaan tapaamisia tai täyttämään kalenteria entiseen malliin. Syitä voi olla masennus, sos. ahdistus, rankka työ, korona-apatia tms. Yleensä yritän muistaa edes vastaa jotain, mutta jos kirjoitan ystävälle että yritän selvittää pian koska ehtisi nähdä niin en kuitenkaan saa aikaiseksi tai jaksa, vaikka haluaisin! Tämä johtuu minusta eikä heistä.
Itse olen huono vastaamaan nopeasti. Jos olen vierailemassa muualla niin pyrin välttämään puhelimen katsomista. Jos katson elokuvaa ystävien kanssa niin en vastaile viesteihin. Töissä ei myöskään ole mahdollisuutta vahdata puhelinta koko ajan.
Eli mut tuntevat saavat tottua siihen, että vastaus tulee ehkä illalla tai seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kännykkää lainailee lapset ja pelailee. Joskus käy niin että painavat viestin nähdyksi enkä koskaan lue ko viestiä. Joskus myös unohdan vastata jos on vaikka kiire töissä. Mä kyllä laittaisin viestiä uudelleen ja jos siihen ei vastaa niin antaa sitten olla.
Tällaiset syyt voivat ihan hyvin olla usein oikeita. Eli riippuu ystävyyden laadusta: jos ei ole syytä ajatella, että toinen ei nyt vaan vastaa, niin tosiaan kannattaa kysäistä, että et varmaan saanut viestiä.
Varsinkin nykyään, kun viesti voi tulla mistä kanavasta vaan, tekstari, wa, mese...en mä ainakaan näitä kaikkia koko ajan seuraa, vaikka yritänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös siitä vastapuolesta, tiedän tälläisen stalkkerin, joka kaivaa jokaisesta tuntemastaan kaikki henkilökohtaiset asiat, nolaa toisten edessä, kiukuttelee ja sotkee ihmisten välejä.Sitten ihmettelee, kun kaverit katoaa ympäriltä. Kumma juttu. Joo ja yritin pitää enemmän yhteyttä, mutta taas alkoi kiukuttelu.Tälläisen ihmisen kanssa ei halua kauheasti olla tekemisissä, tai selitellä yhtään mitään. Onneksi keksin keinon pitää etäisyyttä, mutta taas kevät kohta koittaa ja varmaan ehdottelee kohta reissua. Ei kiitos enää.
Juuri tällaiselle ihmiselle pitää sanoa suoraan keväällä, että kiitos ei, en lähde ehdottelemaasi reissuun, koska en tahdo. Jos kysyy miksi, voi sanoa, että koska ei ole ollut hyviä kokemuksia näistä.
Ihmiset kieroilevat, nolailevat, kiukuttelevat ja sotkevat välejä vain sen vuoksi, että heidän annetaan tehdä niin.
Sinäkin varmaan keväällä pakkaat reppua ja marmatat, että on pakko mennä. Kuule: ei ole.
Ilmeisesti ei ainakaan kuukauteen ole sopinut tapaamiset.