Päässä ja korvissa suhina. Mistä johtuu?
Verenpaine ok. Ikäänkuin vanhan ajan kuvaputki tv olisi päällä ja siellä se lumisade kuva ja suhina. Onko kellään muulla?
Kommentit (32)
Itselläni humisi siihen aikaan kun lapset oli pieniä, johtui univelasta. Nukutko riittävästi vai sinnittelekö väsyneenä? Joskus sitä vain tottuu ainaiseen väsymykseen eikä edes tajua kun pitää sitä normaalina olotilana.
Tinnitus voi olla vuosia ja sitten lähteä, jollei se ole syntynyt meluvammasta, sellainen on pysyvää.
bruxaus voi aiheuttaa,jos onnekas, suoja suuhun ja yleensä ongelma hoidettu.
Sitte jos tinnitus,niin se ei lopu koskaan,ainakaan minulla.
Käykää korvahuuhtelussa jos mahdollista. Itsellä tinnitus vuosia ja olen putsannut korvat säännöllisesti. Kuulo huononi sen huomasin. Kävin korvahuuhtelussa ja moskaa tuli. Yksi kivettynyt iso kokkare jota ei olis saanut itse pois. Ensin pitäö pehmittää kolmena päivänä removaxilla. Kuulo parani.
voi liittyä bruksismiin. Sitä on lähes kaikilla lievänä ja ajoittain. Silloin sille ei tarvitse myöskään mitään tehdä. mutta 5-10% ihmisistä on vakava bruksismi ja heille suositellaan hammaskiskoa.
Vierailija kirjoitti:
Tinnitus voi olla vuosia ja sitten lähteä, jollei se ole syntynyt meluvammasta, sellainen on pysyvää.
Höpsis. Kyllä meluvammastakin seurannut tinnitus voi lähteä.
Minulla on tuota suhinaa aina silloin hartiat/niska on jumissa
Jos on toispuoleista, niin syynä - tosin hyvin harvoin - voi olla akustikusneurinooma eli kuulohermon hyvänlaatuinen kasvain. Itseltäni löytyi sellainen.
ruokamyrkytyksestä tuli kova tinnitus, suhina päähän ja oksennus lopulta, sain sen kaupan puurosta ja meni ohi.
Ainoat ihmiset, jotka ovat joutuneet korvahuuhteluun mun tuttavapiirissä on niitä, jotka tietävät varmuudella, ettei korvia saa puhdistaa vanupuikoilla. Itsellä vanupuikot käytössä ja kaikki ok.
Tule sisälle sieltä tuulesta!