Päässä ja korvissa suhina. Mistä johtuu?
Verenpaine ok. Ikäänkuin vanhan ajan kuvaputki tv olisi päällä ja siellä se lumisade kuva ja suhina. Onko kellään muulla?
Kommentit (32)
Tinnitus, ei lähde millään pois pahenee vaan
Se on tinnitus. Itsella alkoi luultavasti koronan myötä tai sitten vaan ajallisesti juuri samaan aikaan. Kyllähän tuo v*tuttaa, mutta aina välillä sen unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tinnitus 21 vuotta, ei ole pahentunut. Käytän korvatulppia konserteissa ja moottoripyörällä ajaessa, jos kuuntelen kuulokkeilla, käytän vastamelukuulokkeita.
Verenpaine ok - se on hyvä, mutta onko verenpainelääkitystä? Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutus on korvien soiminen.
Koita syödä purkkaa, venyttele, voi olla vaan joku lihasjumi leuan-niskan-hartioiden alueella...
Korkea verenpaine. Seuraavaksi iskee aivoinfarkti
Kannattaa vaan unohtaa se ja elää normaalista. Mitä enemmän mietit niin sitä enemmän se häiritsee.
Osta parempi telkku. Ei kukaan katso enään kuvaputkitöllöstä ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Se se on vaan ei välttämättä pahene ja sen kanssa oppii elämään. Tosiaan kannattaa suojata kuulo konserteissa ym. entistäkin tarkemmin jatkossa. Ja ääntä ei kannata huomioida ollenkaan. Tälloin se saattaa vaimeta ainakin hetkellisesti. Mitkään kalliitt vitamiinit eivät toimi.
Verenpainelääkitys on kyllä ja seuraan viikottain mittaamalla. Tämä suhina on ollut niin kauan kuin muistan. Ihan nuoresta pitäen. Ja viisastelijalle tiedoksi että ihan nykyaikainen tv löytyy. Ap
En usko, että kyseessä on tinnitus. Minulla on tuota samaa, välillä käy sellainen suhina ja suihke ettei meinaa kuulla mitään. Viimeksi eilen sairaanhoitaja mittasi verenpaineen ja aina on ollut vallan loistava. Nyt kun mietin, luulen kyllä, että veri se siellä suonissa kohisee. Jostain syystä korvat kuulevat vaan sen, eivätkä keskity ulkomaailman ääniin.
Yksi nainen kerran raivostui minulle, kun epäilin suhinan syyksi korkeaa verenpainetta. Hänellä oli korkea verenpaine ja hänestä siitä ei tule minkäänlaisia oireita. No, itselläni ei ole, ja kai se on parempi, että korvat suhisevat, kuin että olisi se korkea verenpaine.
Minulla on myös kuulovamma. Kuulen kyllä, mutta huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan unohtaa se ja elää normaalista. Mitä enemmän mietit niin sitä enemmän se häiritsee.
Mitä enemmän jotain yrittää olla miettimättä,sitä enemmän sitä miettii aina.
Ennemmin pitäs oppia hyväksymään vaan se asia .
Olen miettinyt myös jotain häikkää olevan kuulossa tms. Puhun omasta mielestäni aika kovalla äänellä mutta mies ei tahdo kunnolla kuulla aina puhettani. Omiin korviin kuulostaa kovalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Verenpainelääkitys on kyllä ja seuraan viikottain mittaamalla. Tämä suhina on ollut niin kauan kuin muistan. Ihan nuoresta pitäen. Ja viisastelijalle tiedoksi että ihan nykyaikainen tv löytyy. Ap
Mikset ole koskaan kysynyt lekurilta? Av riittää. Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole koskaan kysynyt lekurilta? Av riittää. Aikamoista.
Minä, tuo "en usko, että on tinnitusta..." olen ainakin kysynyt lääkäriltä ja kommentit ovat tyyliä "kyllähän korvat voivat suhista monesta syystä", tai muuta mitä sen on väliä -kaltaista. Eihän tuo mikään paha vika ole. Häiritsevä vain.
Minulla korvat ovat suhisseet jo vuosia. Joskus se häiritsee tosi pahasti, jos esim yritän nukkua kellojen tikitystä lukuunottamatta täydessä hiljaisuudessa, alkaa suhina kuulumaan yhä voimakkaammin ja minun on noustava jaloittelemaan saadakseni nuppini rauhoittumaan. Sairastan vakavaa masennusta ja olen siksi työkyvyttömyyseläkkeellä, lääkkeenä minulla on Voxra, jonka harvinaisena sivuvaikutuksena on mm tinnitus, mutta koska lääke on muuten sopiva, en haluaisi alkaa uudelleen koekaniiniksi minulle sopivaa lääkettä etsiessäni, yritän siis edelleen sietää vaivan.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kyseessä on tinnitus. Minulla on tuota samaa, välillä käy sellainen suhina ja suihke ettei meinaa kuulla mitään. Viimeksi eilen sairaanhoitaja mittasi verenpaineen ja aina on ollut vallan loistava. Nyt kun mietin, luulen kyllä, että veri se siellä suonissa kohisee. Jostain syystä korvat kuulevat vaan sen, eivätkä keskity ulkomaailman ääniin.
Yksi nainen kerran raivostui minulle, kun epäilin suhinan syyksi korkeaa verenpainetta. Hänellä oli korkea verenpaine ja hänestä siitä ei tule minkäänlaisia oireita. No, itselläni ei ole, ja kai se on parempi, että korvat suhisevat, kuin että olisi se korkea verenpaine.
Minulla on myös kuulovamma. Kuulen kyllä, mutta huonosti.
Kun ei kuule kunnolla, kehon sisäiset äänet voi alkaa kuulua voimakkaampana. Saatuani itsekin lievän kuulonaleneman tietyillä taajuksilla tuntuu kuin päässä suhisisi ja kohisisi jatkuvasti. Mietin välillä onko se kohina oikeastaan matalaa tinnitusta matalammalla taajuudella. Siihen päälle vielä korkeataajuuksista katkonaista ääntä. Tämä on tinnitusta, joka on helvetillinen vaiva. Tinnitus voi tuntua kuin se olisi pään sisässä. Välillä tuntuu kuin se olisi korvassa, välillä tuntuu kuin koko päässä humisisi.
Välillä kohinaa ei niin huomaa melussa, mutta hiljaisuudessa se hyökkää päälle. Jatkuva tinnitus on tosi stressaavaa.
Epäilen oman tinnitukseni syntyneen lääkkeen haitan ja melun yhdistelmästä.
Up