Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokapäiväkirja+ravintoainelaskuri

Vierailija
10.06.2015 |

Olen innostunut pitämään kirjaa päivittäisistä syömisistäni ja ajattelin lisänä alkaa seuraamaan kalorimääriä yms. Netistä löytyy vaikka mitä laskureita mutta ongelmana on etten osaa arvioida annoksia grammoina :/ käyttääkö kukaan noita laskureita? Pitäisikö tosiaan punnita annokset jotta tietää paljon esim. eilisessä nuudeliwokissa on vihanneksia??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te ketkä käytätte netissä ruokapäiväkirjaa, mikä on paras sivusto, noita kun tuntuu riittävän :D

Vierailija
2/3 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.myfitnespal.com on mun mielestä paras, on myös ilmainen.

Tietysti tarvitset vaakan, muutenhan koko hommassa ei ole mitään mieltä. Vaaka ei paljoa maksa. Homma ei myöskään toimi, ellet kirjaa ylös IHAN KAIKKEA mitä päivän aikana syöt tai juot ja grammalleen. Kun olet täyttänyt normaaleja syömisiäsi vaikkapa viikon, pystyt katsomaan listoista että mitkä sun sudenkuopat on ja paljonko niitä kaloreita todella keskimäärin vuorokaudessa menee kurkusta alas.

Itsellänihän tuo luku oli jotakin 3000 kilokalorin paikkeilla, eipä ihme jos viimeisen parin vuoden aikana on lisäkiloja tullut.

Kun teet sitä nuudeliwokkiasi, niin hommahan toimii niin, että punnitset ja kirjaat kaiken mitä wokkiisi laitat. Sitten jaat sen samankokoisiin annoksiin ja näin saat laskettua annoksen todellisen energiamäärän. Alussa tähän kuluu aikaa, mutta pian sulla on fitnesspalissa vaikka kymmenen oman ruokalajin lajitelma ja kirjaaminen on jatkossa nopeaa.

Ruoka-aineita löytyy yleisestä tietokannasta paljon, jo valmiiksi kirjattuja suomalaisiakin tuotteita, esim. leivät, jugurtit ja moni muu asia.

Itselleni ei toimi minkään muunlainen laihduttaminen kuin tää, että kaikki kirjataan ylös. Siinä saa motivaatiota kun katsoo, että voi paska, se Ben & Jerry-purkki on reippaasti yli puolet mun normaalista, ei laihdutusajan päiväsaannistani. Sit voi miettiä jatkossa, että syönkö sitä helvetin jätskiä, vai syönkö oikeeta ruokaa sen 1600 kcal verran/pv. Kilot tippuu ja kroppa kiittä paremmista valinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä käytän kalorilaskuria(suom. maksullinen) ja cronometeriä(sisältää myös harvinaisempia ruoka-aineitani ja niiden vitamiinit, ilmainen, eng.) Eli haluan seurata ravinteiden saantia. 

Aika monella vitamiinien käyttö perustuu mutuun, "mulla on varmaan nyt B- vitamiinin puutos"ja "mulla on alhainen hemoglobiini vaikka syön lihaa(broileria 2 x viikossa)". Mutta vasta laskurilla näkee oikeasti mitä saa ja jos joku näyttää olevan vajaa niin sen voi selvittää verikokein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme