Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sikiön pieni kokoarvio rv 34.

Vierailija
10.06.2015 |

Mittauksessa selvisi, että painoa olisi pienellä n. 2kg, josta lääkäri oli hyvinkin huolissaan ja laittoi eteenpäin asian, yliopistolliseen sairaalaan.

Apua! Olen aivan kauhuissani, virtaukset olivat kaikki ihanteelliset, vaiva todella liikkuvainen ja sydänäänet vahvat.

Mistähän voisi olla kyse ja onko teillä kokemuksia aiheesta? Yritin olla stressaamatta asiaa, mutta enhän minä sitten yöllä saanut nukuttua kun pelottaa vaan. Kahden vkon päästä on kasvukontrolli.

Millaisia painoarvioita olette saaneet näillä viikoilla ja ovatko pitäneet paikkaansa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoarvio 6h ennen syntymää 3,7kg. Syntymäpaino 3,1kg. Ihan ei aina ole luottamista.

Vierailija
2/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33+6 n 2.2kg, ilmiesesti kasvaa keskikäyrällä/sen alapuolella hiukan. kasvanut kaikissa 4 ultrassa siellä alhaalla omaa tahtiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulla ja kolmatta jo odotan, en ole yhtään huolissaan:) tästä tulee 3kg kuten edellisistäkin. Toiset on pieniä.

Vierailija
4/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni ihan toisin päin. Vauva syntyi täysiaikaisena painoa 2,6 kg vaikka viimeisessä ultrassa paino oli muka ollut jo suurin piirtein saman verran. Ikäänkuin ei olisi kuukaudessa kasvanut ollenkaan!
Vauva oli jonkun aikaa tarkkailussa, mutta mitään vikaa tai syytä ei löytynyt.
Hyvä että teillä kuitenkin tutkitaan. Tsemppiä ja onnellista loppuodotusta!

Vierailija
5/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisin itsekin olla stressaamatta. Jouduitteko tekin kasvukontrolliin asian ilmettyä?

Vierailija
6/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Oletko sinä tai lapsen isä ollut pienikokoinen syntyessäsi? Se on perinnöllistä. Meillä lapsi oli n. laskettuna aikana 2,9 kg mutta samankokoisia olemme olleet me vanhemmatkin.

Toinen mahdollisuus on tietysti se että istukasta ei tule ravintoa riittävästi mutta hyvä että seurataan ja voidaan käynnistää synnytys tarvittaessa.

Vierailija
7/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppäsin kasvukontrolleissa sikiön pienen koon vuoksi, 2 viikkoa meni yli ja 3.3 kiloinen syntyi. Terve normikokoinen taapero nykyisin.

Vierailija
8/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans pieni vauva viikkoihin nähden raskauden loppuvaiheessa. Kävin kontrollissa kaikki näytti olevan kunnossa,lausunnossa oli mainintaa kalkista istukassa. Koko arvio alle 2kg. Raskaus jatkui 2 vkoa yli la.Synnytys käynnistettiin puhkaisemalla kalvot. Syntyessään oli 3.8 kg 54 cm

Vierailija
9/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuota luokkaa oli minunkin vauvani. Ennakoi raskausmyrkytystä. Kaikki meni kuitenkin hyvin, terve pienikokoinen vauva syntyi.

Vierailija
10/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi viikko lasketun ajan jälkeen 2,5 kiloisena. Päivää ennen synnytystä kokoarvio (Kätilöopiston lääkärin tekemä) oli 3,5 kiloa eli arvio ei mennyt ihan nappiin. Ihan terve keskimittainen 6-vuotias tuo nyt on.

Vierailija
11/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syntynyt täysi aikaisia alle 3kiloisia. Molemmat vanhemmat olimme pieniä vauvoina. Oma pituuteni on 155.

Esikoinen synnyttyä kätilö sanoi että oikein hyvän kokoinen kun suhteuttaa minun kokooni.

Vierailija
12/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma vuonna 2006. Mutta syntyi terve ja 3500g painava tyttö. Aina ne painoarviotkaan ei pidä paikkaansa. .. jouduin käymään tarkkailussa koko loppuraskauden ajan.

Vierailija
13/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarviot voivat tosiaan vaihdella, eivät ole luotettavia. Kävin rv 37 sairaalassa jossa arvioivat ensin pienemmäksi kuin 2 viikkoa aiemmin, kun huomautin tästä, mittasivat uudelleen ja saivat painoksi n. 2900 gr. Poika syntyi kolme päivää myöhemmin painaen 3500 gr.

Vierailija
14/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,mulle sanottiin että vauva on pitkä ja laiha.oli lyhyt ja "pyöreä?.täysin terve 10v nykyään.siis ihan mitattiin pitkäksi...

Vierailija
15/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 2 kiloa, käynnistettiin rv 37. Kuopus karkkipussin verran painavampi, käynnistys rv 39. Mitään muuta syytä asialle ei ole keksitty kuin geenit. Pieni koko ei ole sairaus. Tsemppiä! ☺

Vierailija
16/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin mittaukset olivat pielessä, tosin noin pienestä ei ollut kyse. Vatsa oli koko raskauden liian pieni. VIimeiset viikot ultrattiin joka viikko, ja lopulta oltiin tyytyväisiä, kun arvio oli viikolla 41 vähän yli 3 kg. Seuraavana päivän maailmaan puski lähes 5-kiloinen roikale. Eli se siitä mittaamisen oikeellisuudesta (ja myös "sinulle tulee helppo synnytys, kun olet aika pitkä ja vauva on aika pieni" -lausahduksesta) :-). Tsemppiä!

Vierailija
17/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin säikähdin, kun ennen synnytyksen käynnistämistä (raskausmyrkytys) lääkäri ultrasi ja kummasteli vauvan pientä kokoa. Kyseli vielä minulta, että olenko polttanut tupakkaa, kun niin pieni lapsi tulossa. En todellakaan ollut polttanut. 2,8kg poika sieltä sitten syntyi :)

Vierailija
18/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä tossa vaiheessa edes tehdään mitään arvioita?Onko nää siis tehty ultralla vai sf-mitan peusteella?Ei toi nyt kovin huolestuttavalta kuulosta.

Itse olen saanut ensimmäiseni niin lähdin synnyttämään ISOA TYTTÖÄ.Tuli vähä päälle 3 kilonen poika.Seuraavat samaa kokoa vaikka tulleet viikkoa ennen LA.ta

Että näin.Turha stressata.tai stressaahan sitä mutta onneksi loppuaika menee nopeasti.Syöt hyvin ja pidät itsestäsi huolta niin tiedät itse tehneesi kaiken oikein.

Vierailija
19/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole vielä ihan ok paino. Meidän tyttö syntyi 35+0 2300g.