Miten aikaisin miehen ne lähtevät töihin
Miten aikaisin miehen ne lähtevät töihin ja sanovatko mitään siinä vaiheessa. Onko siis normaalia, että mies herää tosi aikaisin ja sulkee oven kiinni perässään hiljaa.
Kommentit (30)
Minä lähden viideltä. En pahemmin viitsi herätellä kotiväkeä sen vuoksi, kun en koe jokapäiväisen töihinlähdön olevan mikään fanfaarien arvoinen asia, tai edes mikään poikkeustila josta tulisi erikseen ilmoitella.
5.30 herää joka aamu ja 6.30 lähtee töihin. Ihan normaalisti jutellaan, sama työaika kummallakin. Lapset jäävät nukkumaan.
Milloin mitenkin. Jouhtuu työn luonteesta. Eikä todellakaan herätä vaan antaa rauhassa nukkua.
Se, onko normaaalia, riippuu varmaan siitä miten aikaisin, nukutko itse vielä, kuuluuko hänen mennä silloin, millainen hän ja suhteenne muutoin on.. Mun mies herää ennen puolta viittä ja useimmiten herään itsekin hänen kelloonsa, vaihdetaan pari sanaa (toivotetaan tsempit päivään, raportoin jos on ollut jotain erikoista yöllä, esim. lapsi huudellut, muistutellaan jos on jotain muistettavaa päivän ajaksi, usein myös lopuksi sanotaan "olet rakas"). Mies lähtee aamupuuhiin, mä jatkan unia. Jos en satu heräämään miehen kelloon, lähtee sanomatta mitään.
Mies lähtee päivästä riippuen vähän viiden tai vähän kuuden jälkeen. Olen yleensä hereillä silloin vauvaa imettämässä (tai siis ollaan vauvan kanssa niin herkkäunisia että havahdutaan kyllä kun mies kömpii sängystä.)
Mies käy vaan vessassa, laittaa valmiiksi ladatun kahvin tippumaan, pukeutuu, ottaa mukaan eväät, kahvia termariin ja kai se siinä mennessään yhden kupin jo hörppää. Alle 10min kuitenkin lähtee ovesta ulos, käy aina ennen sitä kurkkaamassa makkarin ovella ja kun me hereillä ollaan niin käy antamassa pusun ja sanoo "heippa rakas". En muista että ikinä olisin nukkunut miehen lähtiessä. Sen jälkeen kyllä torkahdetaan vielä hetki, mut aika pian isommat lapset herää sitten.
Luulen että mies lähtee töihin n. Klo 9. En ole varma, koska itse lähden jo klo 7. Ja en siis herätä muita vaan hiivin varovasti ulos.
Mies herää 6.30 ja lähtee 7.30. Yleensä kun tekee lähtöä vauva herää ja näin ollen minäkin. 6v. Vaeltaa omasta huoneesta katsomaan aamupiirrettyjä 6.30-8 välisenä aikana (nyt kun kesälomalla). Mies suukottaa minut ja vauvan ja käy vähän halailemassa isompaa, jos on hereillä. Muutama sana keretään yleensä vaihtaa.
Klo 5 aikaan jos on aamuvuorossa. Ei sen vuoksi viitsi minua ja vauvaa häiritä. Pusut antaa jos ollaan hereillä.
Herää 5:50, pussaa mua, jos olen hereillä ja melko huomaamatta hiippailee ovesta ulos puoli tuntia myöhemmin. Oma kello ni soi tuntia myöhemmin.
6.15-6.30 lähtee. Tulee ensin antamaan suukon, halaamaan ja sanoo "Mä meen nyt, rakastan sua" Minä mumisen "Mäkin sua, hyvää työpäivää rakas" Mies vielä vastaa, että hyvää kotipäivää. (Olen kotihoidontuella)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:51"]6.15-6.30 lähtee. Tulee ensin antamaan suukon, halaamaan ja sanoo "Mä meen nyt, rakastan sua" Minä mumisen "Mäkin sua, hyvää työpäivää rakas" Mies vielä vastaa, että hyvää kotipäivää. (Olen kotihoidontuella)
[/quote]
Minä siis nukun tuolloin, mutta meille on jäänyt tapa kertoa rakastavansa aina ennen lähtöä, jopa riidankin keskellä jos toinen lähtee.
Mies herää 4.15, hakee lehden ja juo kahvin. 5.15 lähtiessään käy sanomassa minulle hyvää työpäivää, vastaan, jos herään ja jatkan unia.
Itse herään 5.45, juon termarista miehen keittämän kahvin, luen lehden ja lähden töihin 6.15. Käyn sanomassa lapsille hyvää koulupäivää. Vastaavat, jos heräävät, ja jatkavat unia.
Lapset heräävät 6.30-7. Laittavat mulle viestin, että ovat heränneet, syövät aamiaisen ja lähtevät kouluun 7.30. Kesällä soitan kymmeneltä ja herätän viimeistään sillon, jos eivät ole jo heränneet.
Tänään mies lähti vasta 08:30. Laitto mulle kahvit kiehumaan ja tuli suukottamaan. Itsellä alkoi juuri äitiysloma joten makailin sängyssä lueskellen avta ja tuijotellen vatsan muljahtelua :)
Miehe ni herää klo. 5-5.30 riippuen siitä miten saan herätettyä. Itse jään nukkumaan.. Mies lähtee klo. 6 ja tulee antamaan pusun, sanoo rakastavansa ja heipat :)
Mitkä ne? Mieheni lähtee ihan kokonaisena töihin, eivätkä ne lähde ilman häntä mihinkään!