Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin tai

Vierailija
10.06.2015 |

muuten vaan epämääräisen näköisiin, sanon yhden sanan: kannattaisi!

Itse tein samaa ja jätin vastaamatta. Kuten eilen. Sitten sain päähäni selvittää numeron, josta minulle soitettiin.

Google antoi haulla jotain ulkomaalaisia numeroita ja englanniksi puhelunmyyjää tms.

No, soitin numeroon ja LAPSENI asioista soitettiin!!! Saimme kauan odotettuun paikkaan peruutusajan.

Nyt en jätä kyllä enää vastaamatta!!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa estettyä tietojen luovutuksen. Toki sekään ei kaikilta puheluilta estä jos kerran on numeronsa johonkin antanut.

https://verkkopalvelu.vrk.fi/Omat/Etusivu.aspx

Vierailija
2/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. En pelkää puhelinmyyjiä tai muitakaan. Itse huomasin puhelimeen tulleen puhelun vieraasta numerosta yksi päivä. Soitin siihen ja siellä vastapäässä muija olisi halunnut tietää mun nimen muttei suostunut esittelemään itseään. Löi sitten luurin vielä korvaan. Oli kyllä niin ihme tapaus taas ettei tainnu kaikki olla kohillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut, milloin vähän ollut haittaa, tuosta vastaamattomuudesta, kun pankista soittelivat yritysnumeron suojista. Silloinkin ihmettelin, etteivät älyä laittaa tavoitteluyrityksestä viestiä.

Vierailija
4/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en odota mitään puheluja tuntemattomista numeroista, joten säästääkseni omaani ja soittajan aikaa, en vastaa.

Vierailija
5/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuntemattomaan numeroin toissapäivänä ja sain työpaikan

Vierailija
6/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. neuvolasta soitetaan nykyään tuntemattomasta numerosta. Ainakin pk-seudulla.

Vierailija
7/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on ehkä työnsä tai harrastustensa puolesta vastattava tuntemattomiin numeroihin mitä ei ole puhelimen muistissa.

Itsellä ei ole tätä tarvetta enkä todellakaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kännyn Fonectan sovelluksella tarkastaa hetkessä kenen numero on. 90% tapauksista joku yritys joka kauppaa jotain. Heti tuollainen numero estolistalle. Eipä soita enää samasta numerosta.

Jos Fonecta ei numeroa löydä, niin googletan, jos ei silläkään niin saatan soittaa vaikka seuraavana päivänä tuntemattomana tuohon numeroon, jossa yleensä vastaakin lehtikauppiaan vastaaja.

Vierailija
8/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia jonka asioista soitettais tai jos ei ole odotettavissa jotain puhelua niin en koskaan vastaa tuntemattomille. En kyllä aina tutuillekkaan,en jaksa lässyttää puhelimessa jos ei ole mitään asiaa.

Vierailija
9/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:15"]

[/quote]

Toki jos oodottaa tärkeitä puheluita jostain syystä niin varmasti kaikki vastaavat.

Vierailija
10/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt puhelinmyynnin kieltoa voimassa niin kauan kuin sellainen palvelu on ollut. Minulle ei soitella mistään firmoista! Minusta ihmiset, jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin, ovat vähän vainoharhaisia.

Vierailija
11/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:35"]

Olen pitänyt puhelinmyynnin kieltoa voimassa niin kauan kuin sellainen palvelu on ollut. Minulle ei soitella mistään firmoista! Minusta ihmiset, jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin, ovat vähän vainoharhaisia.

[/quote]

Minulla on syyni olla :P

Vierailija
12/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukiasiakkaat HUOM: olen etuuskäsittelijä ja välillä yritän soittaa asiakkaalle välttääkseni lisäselvityspyynnön (ja säästääkseni omaa sekä asiakkaan aikaa). Meidän puhelut tulee aina tuntemattomasta numerosta. Aniharva vastaa ja moni katkaisee puhelun vastaamatta. Syitä voi toki olla monia. Jos odotat ttt-päätöstä niin suosittelen vastaamaan.

Vierailija
13/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:35"]Olen pitänyt puhelinmyynnin kieltoa voimassa niin kauan kuin sellainen palvelu on ollut. Minulle ei soitella mistään firmoista! Minusta ihmiset, jotka eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin, ovat vähän vainoharhaisia.
[/quote]

sori alapeukku

Vierailija
14/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:15"]

[/quote]

Toki jos oodottaa tärkeitä puheluita jostain syystä niin varmasti kaikki vastaavat.

[/quote]

emmä vaan. Minusta tärkeä on sellainen että identiteetin piilotttaminen ei kuulu siihen. Numero pitää saada hakea ja penkoa tiedot.

Vierailija
15/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:22"]

Joidenkin on ehkä työnsä tai harrastustensa puolesta vastattava tuntemattomiin numeroihin mitä ei ole puhelimen muistissa.

Itsellä ei ole tätä tarvetta enkä todellakaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kännyn Fonectan sovelluksella tarkastaa hetkessä kenen numero on. 90% tapauksista joku yritys joka kauppaa jotain. Heti tuollainen numero estolistalle. Eipä soita enää samasta numerosta.

Jos Fonecta ei numeroa löydä, niin googletan, jos ei silläkään niin saatan soittaa vaikka seuraavana päivänä tuntemattomana tuohon numeroon, jossa yleensä vastaakin lehtikauppiaan vastaaja.

[/quote]

kauhean vaivan näet siihen nähden, että vain vastaisit ja sanoisit kiitos ei, en osta.

Vierailija
16/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on tärkeä, voivat laittaa asiansa tekstiviestillä ja toisen numeron, johon soittaa, jos niin välttämättä haluavat pitää numeronsa tuntemattomana.

Vierailija
17/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:46"]

Toimeentulotukiasiakkaat HUOM: olen etuuskäsittelijä ja välillä yritän soittaa asiakkaalle välttääkseni lisäselvityspyynnön (ja säästääkseni omaa sekä asiakkaan aikaa). Meidän puhelut tulee aina tuntemattomasta numerosta. Aniharva vastaa ja moni katkaisee puhelun vastaamatta. Syitä voi toki olla monia. Jos odotat ttt-päätöstä niin suosittelen vastaamaan.

[/quote]

Jos ette kerran halua tuntemattomista numeroista soittoja niin miksi ette estä niitä?

Jokaiselle etuuskäsittelijälle sitten erillinen halpiskännykkä julkisella numerolla millä hoidatte lisäselvitysasiat. Kaikkiin saapuviin puheluihin esto. Eivätköhän asiakkaat pian opi vastaamaan noihin numeroihin kun ette enää soittele tuntemattomasta. 

Vierailija
18/49 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:22"]

[/quote]

kauhean vaivan näet siihen nähden, että vain vastaisit ja sanoisit kiitos ei, en osta.

[/quote]

Copy pastea niin onnistuu muutamassa sekunnissa puhelimella tuo tarkistus. Huomattavasti nopeampaa kuin myyjien kanssa jotka jaksaavat kyllä jankuttaa vaikka miten sanoisi kiitos ei. Tietenkin voisi lyödä luurin korvaan, mutta...

Vierailija
19/49 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, koska jos se tulee tuntemattomasta puhelinnumerosta niin tiedän melkein sen olevan turha soitto. Jos jollain on tärkeä asia niin sähköpostitse voi laittaa viestiä. Kaikki puhelinsoitot eivät todellakaan ole tärkeitä, vaikka monet niin olettavat.

Vierailija
20/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:46"]

Jos ette kerran halua tuntemattomista numeroista soittoja niin miksi ette estä niitä?

Jokaiselle etuuskäsittelijälle sitten erillinen halpiskännykkä julkisella numerolla millä hoidatte lisäselvitysasiat. Kaikkiin saapuviin puheluihin esto. Eivätköhän asiakkaat pian opi vastaamaan noihin numeroihin kun ette enää soittele tuntemattomasta. 

Noin se pitäisi tehdä.