Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muurinpohjalettu sopiva tarjottava häihin?

Vierailija
09.06.2015 |

Meillä on kotona pannu missä paistaa ne. Ajattelin tehdä niistä kääretortun kaltaisia, sisälle kermaa, mansikoita ja hilloa. Rullalle ja sitten leikkaisin paloiksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam nam.. Ihanaa kesä tarjottavaa :)))

Vierailija
2/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Mulle kelpais :) missä vaiheessa ajattelit noita tarjota? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Sopii mielestäni häihin ihan hyvin, miksei sopisi?

Vierailija
4/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:37"]Kuulostaa hyvältä! Mulle kelpais :) missä vaiheessa ajattelit noita tarjota? 
[/quote]

Jälkiruokapöydässä. Ei yhtaikaa kakun kanssa.

Vierailija
5/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:38"]Kuulostaa hyvältä! Sopii mielestäni häihin ihan hyvin, miksei sopisi?
[/quote]

Joidenkin mielestä se voi olla liian arkinen, itse ajattelin että se sopisi hyvin häihin. Ap

Vierailija
6/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä muurinpohjaletut on ehdottomasti parhaimmillaan lämpiminä ja tuoreina, mutta olisi ne varmaan noin täytettynäkin hyviä.

Vierailija
7/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että se voisi olla sitten vähän illemmalla ohjelmanumerona, kun muu ruoka on jo vähän sulanut. Ilmoita etukäteen, että osaavat jättää vatsaan tilaa. Kivaa se olisi häissäkin, mutta onko sotkuista syötävää?

Vierailija
8/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:43"]Minä sanoisin, että se voisi olla sitten vähän illemmalla ohjelmanumerona, kun muu ruoka on jo vähän sulanut. Ilmoita etukäteen, että osaavat jättää vatsaan tilaa. Kivaa se olisi häissäkin, mutta onko sotkuista syötävää?
[/quote]

Tuo illemmalla tarjoilu kuulostaa hyvältä. En osaa sanoa tuosta sotkuisuudesta, itse olen ihan a sotkematta ne syönyt. Ap

Vierailija
9/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo.

Vierailija
10/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä tekisit ne kotona valmiiksi? Eihän letut ole edes hyviä vanhoina. Vie se hemmetin pannu häihin ja ala siellä väsää niitä sitten illalla. Sitten ne ovat syötäviä. Minkälainen tarjoilu teillä muuten on, kun sulle tulee letut häätarjottavana mieleen?
Mökkihäissä, joissa ollaan verskoissa sopii paremmin.

Vierailija
11/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:54"]Siis sä tekisit ne kotona valmiiksi? Eihän letut ole edes hyviä vanhoina. Vie se hemmetin pannu häihin ja ala siellä väsää niitä sitten illalla. Sitten ne ovat syötäviä. Minkälainen tarjoilu teillä muuten on, kun sulle tulee letut häätarjottavana mieleen?
Mökkihäissä, joissa ollaan verskoissa sopii paremmin.
[/quote]

Maalaishäät ne onkin. Maistraatissa vihkiminen, kakkukahvit, sitten illemmalla jotain rentoa syötävää ja myöhemmin jälkiruokaa.
Kaipa ne letut voi paistaa illalla ja syödä samantien tai jättää kokonaan väliin. Ap

Vierailija
12/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa aivan ihanalta! Tee niitä tarpeeksi, ettei lopu kesken ja kutsu mutkin sun häihin, jooko ;)

Vierailija
13/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nam, ihanaa

Vierailija
14/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulista hyvältä. Kylmänä, etukäteen paistettuina ei tosiaan oo hyviä ja jos paistat niitä paikanpäällä niin yhden pannun kaa oot helisemässä kun kaikki 50 vierasta odottaa lettuaan. Jo ihan 5-10 hengen porukassakin saa odotella omaa lettuvuoroaan ihan riittävästi.

Vierailija
15/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuullostaa! Sitä paitsi, omatekoisuus ja omannäköisyyshän on ollut maailmalla häätrendi jo vuosia. Voisin kuvitella, että näemme vielä joskus jossain amerikkalaisissa häälehdissä häät, joissa tarjotaan kedolla crêpejä, ja kaikki bloggarit innostuvat ideasta. ;-) Muutama vuosi sitten, kun itse suunnittelin häitä,  oli tosi trendikästä tarjota alkumaljaksi limonaadidrinkit jostain vanhoista lasipurkeista, joihin on sidottu paperilankaa koristeeksi. 

Vierailija
16/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä nämä av-palstalla pyörineet mökkihäät? Jos on, anna mennä, sopii tunnelmaan.

Vierailija
17/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee häistä omanlaiset. Toisten häihin sopii ja toisten häissä vaikuttaa tyhmältä. Jos teillä muutenkin ehkä rennompi fiilis, kuulostaa hyvältä. Tai kuulostaa muutenkin, osan niin kuvitella jotain vastaavaa omiin häihin myös. Joku saattaisi olla sitä mieltä, ettei grilliruoka sovi häihin, mutta meillä haaveena omissa juurikin grilliruoka. Rennolla meiningillä.

Vierailija
18/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena ihana, mut siinä paistamisessa menee ihan ikuisuus, eikä ne kylminä ole tavislettuja tai pannukakkua kummempia. Jos haluatte paistaa ne paikan päällä, nin hmiset haluaa syödä lettunsa yhdessä siinä nuotion tai grillin ympärillä, ja jonkun työpanos täytyy varata kahdeksi-kolmeksi tunniksi pelkästään letunpaistoon, jos teillä on yli kymmenen ihmistä ja monihan haluaa syödä useamman kuin yhden letun. 

Siinä on ihan oma pointtinsa, että hääruoka on yleensä sellaista että se tuodaan valmiina juhlapaikalle tai sitä on helppo tehdä nopeasti isoja annoksia, koska muuten pienellekin porukalle loppuu kesken joko ruuantekovälineet, tilat tai aika. 

Vierailija
19/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia lettuja voisi syödä myöhemminkin, mutta muurinpohjaletut maistuvat eltaantuneilta jos niitä ei syö heti tuoreeltaan. Kuten muut jo kirjoittivat, niin paistamiseen menee aikaa! Haluatko tosiaan viettää ison osan hääjuhlastasi siinä puuhassa. Vaikka teille rennot juhlat tuleekin, niin hiukan arvokkaamman roolin voisit itsellesi suoda. Se paistaminen kun on aika puuduttavaa hommaa..

Vierailija
20/21 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta pannua ja paistajaa, että homma sujuu nopeasti. Muuten ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän