Peukutusketju: Olisiko tilausta akateemisten omalle keskustelupalstalle?
Kommentit (28)
No tees sinä sellainen palsta ap kun kerran niin kovasti sellaisen haluat
Tuskin. Kukaan ei pahoita av:lla mieltään jos paskantärkeät snobit lähtevät muualle.
Ei sen tarvitsisi olla akateemisille. Riittäisi, että se olisi perustelevalle ja kunnioittavalle keskustelulle. Jos osiosta tulisi asiallinen, pelkästään sen luonne pitäisi räkijät poissa.
Ja teille ei-akateemisille. Ei akateemisuus ole sen suurempi ansio kuin vaikka veneen veistäjän tutkinto ja ammattitaitokaan. Se nyt vain on yksi tapa kouluttautua. Koulutus ei tee ihmisestä yhtään sen arvokkaampaa kuin muistakaan, mutta se muokkaa ihmistä tietynlaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:19"]
Hmm.. ihan mielenkiinnosta kysyn, miks akateemisilla pitäis olla oma palsta?
[/quote]
No ne pitää itseään paremmanluokan ihmisinä, tittelikipeitä.
Miksi ei? Miksi et perusta sellaista itse?
mitä, eikö jokainen av:lle ole muka akateemin?!?
Akateemisuus ei ole kovin hyvä kriteeri, mutta kaipaisin jotain 'jalostettua' av:ta, jossa tuntuisi mielekkäältä perustella viestinsä, kun ei tarvitsisi odottaa saavansa vastaukseksi haistattelua. Ei sen silti kuiva tarvitsisi eikä pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:46"]
Itse olen AMK ja ystäväni akateeminen. Koska olen vapaa-ajallani ollut kiinnostunut kirjallisuudesta, politiikasta, taiteista ja kulttuurista ylipäätään on maailmankatsomukseni ja mielipiteeni huomattavan paljon syvällisempiä kuin ystävälläni, joka halusin akateemisen tutkinnon status syistä. Mutta joo, statusakateemikot (sic) voisivat todellakin persutaa oman palstansa :)
[/quote]
miinus typot!