Mies elää 90-luvussa
Olen jonkin aikaa tapaillut erästä miestä. Mies on 38-vuotias, asuu Helsingin kantakaupungissa, on ihan tavallisessa työssä ja nyt pari vuotta sinkkuna. Mies puhuu jatkuvasti ajoista, jolloin hän oli 16-20-vuotias: musiikki, lautailureissut, tv-ohjelmat, Helsingin baarit, citykäytävän carrols ja sen hampurilaispakkaukset, vaatteet ja siis ihan kaikki. Oikein haikeudella ja koko ajan. Sanoi mullekin (olen saman ikäinen) että vähän sä olet ollut kuuma 20-vuotiaana. Kiirehti korjaamaan että oot tosi hyvännäköinen nytkin mutta kyllä 20v on aina 20v. Yksi päivä kysyi olenko käynyt flowssa ja vastasin että en nyt muutamaan vuoteen, mihin hän kertoi että aikoo ehdottomasti mennä, koska siellä on tänä vuonna Beck (90-luvulta).
Mikä tällainen tyyppi on? Mulla on mennyt kyllä maku minkään vakavamman suhteen hänen kanssaan. Miksi joku on juuttunut 20 vuoden taakse elämässään? Kavereita hänellä ei pahemmin vaikuta olevan ja harrastuksina lähinnä salilla käynti.
Nyt kun mietin niin ihan helvetin outo hiippari
Kommentit (31)
Onko Beck tullut aikakoneella 90-luvulta Flow-festareille? Tää täytyy nähdä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:40"]Mä tykkäisin tollasesta :)
[/quote]
Laitetaan sitten hyvä kiertämään.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:37" Mikä tällainen tyyppi on?
[/quote]
Nostalginen, mennyttä aikaa kaipaava henkilö. En sanoisi "ihan helvetin oudoksi hiippariksi", mutta minulla onkin elämänkokemuksen tuomaa perspektiiviä, ja olen muutenkin suvaitsevainen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:40"]Mä tykkäisin tollasesta :)
[/quote]
Sovi ap:n kanssa nettipalsta ja nimimerkki, jonka hän voi kertoa miehelle samalla kun sanoo morjentes.
Ysäri oli taianomainen vuosikymmen. Tunnelma oli kihelmöivä ja ilmassa odotuksen tuntua, kun vuosituhat oli vaihtumassa. Sen jälkeen kaikki on ollut harmaata massaa.
En ehkä alleviivannut tarpeeksi, että mies puhuu jatkuvasti menneistä. Siis kaiken aikaa. Juuri muita aiheita ei olekaan.
I'm a loser baby, so why don't you kill me.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:45"]
En ehkä alleviivannut tarpeeksi, että mies puhuu jatkuvasti menneistä. Siis kaiken aikaa. Juuri muita aiheita ei olekaan.
[/quote]
Ehkä hänellä on jokin ysäri-ihannointivaihe meneillään? Ei hän välttämättä enää muutaman kuukauden tai vuoden kuluttua tuota menneiden aikojen jatkuvaa muistelua jaksa itsekään.
Jos sillä on neljänkympin kriisi?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:45"]
[/quote]
Ehkä sillä on alkava dementia, lähimuisti kadonnut.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:47"]I'm a loser baby, so why don't you kill me.
[/quote]
Repesin ääneen :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:44"]Ysäri oli taianomainen vuosikymmen. Tunnelma oli kihelmöivä ja ilmassa odotuksen tuntua, kun vuosituhat oli vaihtumassa. Sen jälkeen kaikki on ollut harmaata massaa.
[/quote]
mä olen niin samaa mieltä sinun kanssa!!
Täysin normaalia keski-ikäiselle. Parempi tuo kuin että olisi 38-vuotias post-hipsteri ja oikein hyvin perillä tämän hetken virtauksista.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:44"]
Ysäri oli taianomainen vuosikymmen. Tunnelma oli kihelmöivä ja ilmassa odotuksen tuntua, kun vuosituhat oli vaihtumassa. Sen jälkeen kaikki on ollut harmaata massaa.
[/quote]
No ei ollut! Pahin lama koskaan nykymaailmassa, mitä sinä hourit? Ja vuosituhannen vaihtumisessakin oli vaan se että sekoaako tietokoneet vai ei. On paljon ihmisiä jotka syrjäytyivät silloin, eikä juuri toivoa normaaliin elämään työn kautta ole, ns. nousukausi koski vain osaa ihmisiä, ja seuraava lama tuli ennenkuin entisen vaurioita oli alettu edes korjata.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:44"]
[/quote]
No ei ollut! Pahin lama koskaan nykymaailmassa, mitä sinä hourit? Ja vuosituhannen vaihtumisessakin oli vaan se että sekoaako tietokoneet vai ei. On paljon ihmisiä jotka syrjäytyivät silloin, eikä juuri toivoa normaaliin elämään työn kautta ole, ns. nousukausi koski vain osaa ihmisiä, ja seuraava lama tuli ennenkuin entisen vaurioita oli alettu edes korjata.
[/quote]
90-luku loppui noin vuoteen 95. Sitä ennen oli magiaa!
Oma nuoruusaika on ollut useimmille taianomaista aikaa. Sitten tuli ikää, elämä muuttui rutiiniksi, taika katosi. Ihmekös tuo jos muistelee parempia aikoja.
:D