Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähihoitaja, paljonko on vuosipalkkasi?

Vierailija
02.02.2022 |

kerro myös minkä tyyppistä työtä teet ja teetkö paljon viikonloppuja, öitä?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvihän tuossa sitten tienaa!

Niin kun tekee paljon ylitöitä ja vuorotyötä. Saatat olla jouluna töissä jne. Meillä kuuden viikon listoissa on kaksi vapaata viikonloppua ja voi olla niin, että listan eka ja vika viikonloppu on vapaata ja siinä välissä neljä viikonloppua töissä. Vuorot ei mene mitenkään säännöllisesti esim. viisi aamua, vapaat, viisi iltaa, vapaat jne. Ei, vaan vuorot menee ihan miten sattuu. Pahinta on se kun iltavuoron jälkeen on aamuvuoro. On myös aika tuskaa kun kolmen yövuoron jälkeen on vapaata se nukkumapäivä ja sitä seuraava päivä ja pahimmillaan sen jälkeen aamuvuoro. Todella riemastuttavaa on jäädä vapaalle iltavuorosta, yksi vapaa ja sitten taas aamuvuoroon. Tai sunnuntaina iltavuoro ja maanantaina alkaa loma. Sehän on ihan fakta, että vuorotyö kuluttaa ja on terveydelle haitaksi. Enkä nyt tarkoita vain hoitoalaa, että ihan turha tulla nillittämään. 

Sitte se itse työ. Fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä muistisairaiden parissa. Huonokuntoisia vanhuksia, kiire, aggressiivisia asukkaita, ei mitään ruokailurauhaa kun pitää syödä päiväsalissa. Joo ihan ok tulot, mutta millä hinnalla. Itse tehnyt niin paljon ylitöitä parina viime vuonna, että nyt alan olla poikki. 

Mitali on jo postissa.

Älä viitsi olla lapsellinen. Miksi ikinä ei saisi kertoa todellisia asioita ja omia kokemuksiaan ilman, että kuvitellaan olevan marttyyri? Mä nyt vain kerroin sitä todellisuutta! Kyllä on kummallista kun mitään ei saisi kertoa. 

Uhriutumisen kulttuuri. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. Muistetaan kertoa kaikki negatiivinen ja iloisesti unohdetaan kaikki positiivinen.

En uhriudu vaan kerron omia tuntemuksia ja kokemuksia. Miksi heti oletetaan olevan uhriutumista jos joku hoitaja kertoo omia kokemuksia? Miksi hoitajat ei saisi kertoa mitään? Älä lue jos noin häiritsee. Äläkä laita sanoja mun näppikselle ja kuvittele mun tekevän sellaista mitä en todellakaan tee. 

Ei ole mitenkään väärin kertoa sitä hoitoalan realismia. Ihan vapaasti saa muidenkin alojen työntekijät kertoa. Mä tuon tässä esille sitä, että ei ne hyvät vuosiansiot mitenkään helposti tule kun jotkut sitä kuvittelee. Joo onhan työssä hyviäkin puolia, mutta ei ne silti poista hoitoalan ongelmia. 

Koko ajan tätä koko ajan jatkuvaa valitusta. Tämä on karhunpalvelus meille kaikille alalla työskenteville. Miksi luulet ettei meitä hoitajia paljon arvosteta? Kun jotain näkee paljon siihen turtuu. Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa pidä turpasi kiinni.

Meidän työntekijöiden seassa on liikaa tyhjästä valittajia, jotka eivät ymmärrä, että työ on oikeus ja siitä pitäisi olla kiitollinen, että saamme tehdä näin monipuolista työtä pääsääntöisesti aivan ihanien ihmisten parissa. Jos ei palkallaan tule toimeen kannattaa nostaa se katse sinne peiliin.

Vierailija
62/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia liksoja saatte.

Mä olen sairaanhoitaja HUSilla, 10v kokemus ja palkka reilu 2600€/kk, eikä mitään lisiä.

Voit mennä tekemään 3-vuorotyötä, niin tienaisit lähihoitajaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verrattuna mihin? 3-vuorotyössä tienaa hyvin alalla, kuin alalla. Etenkin, jos tekee paljon yövuoroja ja hamuaa pyhät.

Vierailija
64/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 65 000. Lähihoitaja vanhuspuolella. Kaikki palveluslisät sekä harkinnanavarainen lisä. Teen lähinnä vain yötyötä.  Onneksi pian jo eläkkeelle.

Vierailija
65/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n 65 000. Lähihoitaja vanhuspuolella. Kaikki palveluslisät sekä harkinnanavarainen lisä. Teen lähinnä vain yötyötä.  Onneksi pian jo eläkkeelle.

Köyhä. AV:lla kaikki lähihoitajat tienaavat 8-16 töillä vähintään  60 000.

Vierailija
66/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun tekee paljon ylitöitä ja vuorotyötä. Saatat olla jouluna töissä jne. Meillä kuuden viikon listoissa on kaksi vapaata viikonloppua ja voi olla niin, että listan eka ja vika viikonloppu on vapaata ja siinä välissä neljä viikonloppua töissä. Vuorot ei mene mitenkään säännöllisesti esim. viisi aamua, vapaat, viisi iltaa, vapaat jne. Ei, vaan vuorot menee ihan miten sattuu. Pahinta on se kun iltavuoron jälkeen on aamuvuoro. On myös aika tuskaa kun kolmen yövuoron jälkeen on vapaata se nukkumapäivä ja sitä seuraava päivä ja pahimmillaan sen jälkeen aamuvuoro. Todella riemastuttavaa on jäädä vapaalle iltavuorosta, yksi vapaa ja sitten taas aamuvuoroon. Tai sunnuntaina iltavuoro ja maanantaina alkaa loma. Sehän on ihan fakta, että vuorotyö kuluttaa ja on terveydelle haitaksi. Enkä nyt tarkoita vain hoitoalaa, että ihan turha tulla nillittämään. 

Sitte se itse työ. Fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä muistisairaiden parissa. Huonokuntoisia vanhuksia, kiire, aggressiivisia asukkaita, ei mitään ruokailurauhaa kun pitää syödä päiväsalissa. Joo ihan ok tulot, mutta millä hinnalla. Itse tehnyt niin paljon ylitöitä parina viime vuonna, että nyt alan olla poikki. 

Mitali on jo postissa.

Älä viitsi olla lapsellinen. Miksi ikinä ei saisi kertoa todellisia asioita ja omia kokemuksiaan ilman, että kuvitellaan olevan marttyyri? Mä nyt vain kerroin sitä todellisuutta! Kyllä on kummallista kun mitään ei saisi kertoa. 

Uhriutumisen kulttuuri. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita. Muistetaan kertoa kaikki negatiivinen ja iloisesti unohdetaan kaikki positiivinen.

En uhriudu vaan kerron omia tuntemuksia ja kokemuksia. Miksi heti oletetaan olevan uhriutumista jos joku hoitaja kertoo omia kokemuksia? Miksi hoitajat ei saisi kertoa mitään? Älä lue jos noin häiritsee. Äläkä laita sanoja mun näppikselle ja kuvittele mun tekevän sellaista mitä en todellakaan tee. 

Ei ole mitenkään väärin kertoa sitä hoitoalan realismia. Ihan vapaasti saa muidenkin alojen työntekijät kertoa. Mä tuon tässä esille sitä, että ei ne hyvät vuosiansiot mitenkään helposti tule kun jotkut sitä kuvittelee. Joo onhan työssä hyviäkin puolia, mutta ei ne silti poista hoitoalan ongelmia. 

Koko ajan tätä koko ajan jatkuvaa valitusta. Tämä on karhunpalvelus meille kaikille alalla työskenteville. Miksi luulet ettei meitä hoitajia paljon arvosteta? Kun jotain näkee paljon siihen turtuu. Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa pidä turpasi kiinni.

Pidä itse turpasi kiinni koska sä et päätä mitä kukin saa kertoa omista kokemuksistaan ja tunteistaan. Mä olen kertonut tosiasioita sen kummemmin valittamatta. Tosiasioiden kertominen ei ole valittamista.

Vierailija
67/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutat mun anoppia. Tehnyt vuosikaudet yötyötä vanhuspuolella, lähäri on ammatiltaan tai siis hänen tittelinsä on lähihoitaja, hän työskentelee lähihoitajan vakanssilla. Ikänä ei kuitenkaan ole lähihoitajan tutkintoa suorittanut, vaan tuli aikoinaan kotiäitinä vuosia oltuaan kuntainliiton palvelukseen ja jonkinlainen osastoapulainen. Kävi jotain kursseja lisäksi. Ei varmaan enää onnistuisi tuollainen. Anoppi on kohta 64v ja eläkkeeseen enää vajaa vuosi.

Vierailija
68/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutat mun anoppia. Tehnyt vuosikaudet yötyötä vanhuspuolella, lähäri on ammatiltaan tai siis hänen tittelinsä on lähihoitaja, hän työskentelee lähihoitajan vakanssilla. Ikänä ei kuitenkaan ole lähihoitajan tutkintoa suorittanut, vaan tuli aikoinaan kotiäitinä vuosia oltuaan kuntainliiton palvelukseen ja jonkinlainen osastoapulainen. Kävi jotain kursseja lisäksi. Ei varmaan enää onnistuisi tuollainen. Anoppi on kohta 64v ja eläkkeeseen enää vajaa vuosi.

Joo ei onnistu enää tuollainen. 

Vierailija
69/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät mitä tutkintoja minä olen suorittanut ...?  Jos anopillasi ei ole tutkintoa, ei hän ole lähihoitajan vakanssilla ollut..tai sitten on ollut  valehoitaja, !!   Jos anopillasi ei ole tutkintoa, ei se tarkoita etteikö toisilla voisi olla!   Anoppisi on ja pysyy osastoapulaisena ts. siivojana ellei ole perus-tai lähihitajan tutkintoa suorittanut!!

Vierailija
70/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYHMÄ. Missä mainittiin ettei hällä olisit tutkintoa ?  Luuletkos että elekeikäiset lähärit, joilla kaikki palvelulisät ovat laitossiivojia. Tiedoksi sulle taukille että apuhoitajia on koulutettu jo 1950-luvulta alkaen. Sittemmin nimike muuttui perushoitajaksi ja 90-luvulla lähäriksi. 

Vierailija
71/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ymmärsin valita alani paremmin.

59000 vuodessa, ei yövuoroja. IT ala.

Tässä oli kysymys lähihoitajan palkasta, ei IT-alan. Ketään ei kiinnosta sun palkka!!!

Vierailija
72/72 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 500e, päivätyö 5v ikälisällä. Tässä työpaikassa ei mahdollisuutta iltoihin, öihin tai viikonloppuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme