lähihoitaja, paljonko on vuosipalkkasi?
kerro myös minkä tyyppistä työtä teet ja teetkö paljon viikonloppuja, öitä?
Kommentit (72)
Viime vuosi 41 529 e. Kotihoito. 2-vuorotyö.
2021 41500.
Kaikki ikälisät ym ja 3vuorotyö.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ymmärsin valita alani paremmin.
59000 vuodessa, ei yövuoroja. IT ala.
Ennemmin teen kymppitonnin pienemmällä palkalla lähärin hommia kuin tuolla palkalla pelkkää päivävuoroa ja tietokoneiden kanssa nysväämistä
Vuonna 2020 vuosiansiot oli n.37 000€ ja viime vuonna lähes saman verran. Olen vanhusten tehostetussa palveluasumisessa kolmivuorotyössä Attendolla. Työ fyysisesti ja henkisesti raskasta. Ei niinkään se, että on vuorotyötä vaan ne muistisairaat vanhukset ovat raskaita hoidettavia monella tapaa.
Nuo mun vuosiansiot tarkoittaa paljon ylitöitä. Jos en tekisin lainkaan ylitöitä, niin vuosiansio olisi n.30 000€. Nyt opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
59000 vuodessa, ei yövuoroja. IT ala.Ennemmin teen kymppitonnin pienemmällä palkalla lähärin hommia kuin tuolla palkalla pelkkää päivävuoroa ja tietokoneiden kanssa nysväämistä
Hyvä, koska toi toinen ei olis sun taidoilla mikään vaihtoehto.
Noin 62300. Päivätyö päivystyksessä ja teen keikkaa palvelutalossa ja kotihoidossa. Iltaa, yötä ja viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
59000 vuodessa, ei yövuoroja. IT ala.Ennemmin teen kymppitonnin pienemmällä palkalla lähärin hommia kuin tuolla palkalla pelkkää päivävuoroa ja tietokoneiden kanssa nysväämistä
Ennemmin taitava ihmisten kuin koneiden kanssa
Sh-opiskelija kirjoitti:
Vuonna 2020 vuosiansiot oli n.37 000€ ja viime vuonna lähes saman verran. Olen vanhusten tehostetussa palveluasumisessa kolmivuorotyössä Attendolla. Työ fyysisesti ja henkisesti raskasta. Ei niinkään se, että on vuorotyötä vaan ne muistisairaat vanhukset ovat raskaita hoidettavia monella tapaa.
Nuo mun vuosiansiot tarkoittaa paljon ylitöitä. Jos en tekisin lainkaan ylitöitä, niin vuosiansio olisi n.30 000€. Nyt opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi.
Mutta kun sä teet niitä ylitöitä. Jos hoitaja ei tee mitään öitä, pyhiä tai muuten saa lisiä niin sitten ei kuulukaan saada niin paljoa palkkaa.
Ei mikään muu ammattiryhmä aina vetoa siihen mikä se palkka olisi, jos tekisi vähemmän töitä kuin oikeasti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Onneksi ei tarvitse valita vaan voi olla molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon hoitoalallakin joutuu sen koneen kanssa nysväämään. Nytkin yövuoro alkaa erinäisillä kirjaamisilla.
32000 - 34000 kaksivuorotyö kotihoidossa ei viimeistä ikälisää joka 3,5% viimeiseen kaikki juhlapyhät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Mutta kun sä teet niitä ylitöitä. Jos hoitaja ei tee mitään öitä, pyhiä tai muuten saa lisiä niin sitten ei kuulukaan saada niin paljoa palkkaa.
Ei mikään muu ammattiryhmä aina vetoa siihen mikä se palkka olisi, jos tekisi vähemmän töitä kuin oikeasti tekee.
Millä muulla alalla voi yhtä vapaasti tehdä sitä keikkaa oman viran ohella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon hoitoalallakin joutuu sen koneen kanssa nysväämään. Nytkin yövuoro alkaa erinäisillä kirjaamisilla.
Keskimäärin alle tunti päivässä kuitenkin melko vähän verrattuna siihen että tietyissä ammateissa et muuta teekään kuin olet koneella
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvihän tuossa sitten tienaa!
Niin kun tekee paljon ylitöitä ja vuorotyötä. Saatat olla jouluna töissä jne. Meillä kuuden viikon listoissa on kaksi vapaata viikonloppua ja voi olla niin, että listan eka ja vika viikonloppu on vapaata ja siinä välissä neljä viikonloppua töissä. Vuorot ei mene mitenkään säännöllisesti esim. viisi aamua, vapaat, viisi iltaa, vapaat jne. Ei, vaan vuorot menee ihan miten sattuu. Pahinta on se kun iltavuoron jälkeen on aamuvuoro. On myös aika tuskaa kun kolmen yövuoron jälkeen on vapaata se nukkumapäivä ja sitä seuraava päivä ja pahimmillaan sen jälkeen aamuvuoro. Todella riemastuttavaa on jäädä vapaalle iltavuorosta, yksi vapaa ja sitten taas aamuvuoroon. Tai sunnuntaina iltavuoro ja maanantaina alkaa loma. Sehän on ihan fakta, että vuorotyö kuluttaa ja on terveydelle haitaksi. Enkä nyt tarkoita vain hoitoalaa, että ihan turha tulla nillittämään.
Sitte se itse työ. Fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä muistisairaiden parissa. Huonokuntoisia vanhuksia, kiire, aggressiivisia asukkaita, ei mitään ruokailurauhaa kun pitää syödä päiväsalissa. Joo ihan ok tulot, mutta millä hinnalla. Itse tehnyt niin paljon ylitöitä parina viime vuonna, että nyt alan olla poikki.
"Onneksi ymmärsin valita alani paremmin.
59000 vuodessa, ei yövuoroja. IT ala"
Kiva että palkka on ihan hyvä. Itse en pystyisi päivääkään tekemään noita hommia. En osaa, ei kiinnosta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Onneksi ei tarvitse valita vaan voi olla molempia.
Ja jos ei ole etevä kummassakaan, niin voi silti jossain keskustelupalstalla väittää että olisi
Iäkäs sukulaistäti tarjoili leipomiaan karjalanpiirakoita.Ikävä kyllä maistuivat homeisilta, täti asui vanhassa hometalossa.Nielemisen kanssa oli tekemistä