Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä päiväreissulle Helsinkiin, kun vieras on todella ennakkoluuloinen

Vierailija
09.06.2015 |

Lähipäivinä sisareni tulee vierailulle Helsinkiin, ensimmäistä kertaa tällä vuosituhannella. Olen itse muuttanut tänne alle vuosi sitten, eikä kaupunki ole itsellenikään mitenkään tuttu.

Ongelma on, että sisareni vihaa Helsinkiä yli kaiken, ainakin kuvittelee vihaavansa. Olen lähtöisin tuhannen asukkaan pikkukylästä kaukaa, jossa helsinkiläisiä pidetään säälittävinä pyrkyreinä eikä kaupungissakaan voi olla mitään hyvää ja kivaa. Sisarenikin kuuluu tähän asennevammaiseen joukkoon.

Haluaisin näyttää hänelle mukavan Helsingin. En vain tiedä, mitä tekemistä keksisi. Jotain tekemistä pitää olla, sisar ei ole piknikkejä tai rauhallista kahvittelua harrastava ihminen. Suomenlinna on poissuljettu, laivaan hän ei kuulemma astu. Myöskin metrolla matkustaminen on ei-listalla, samoin Linnanmäki. Olemme 20-25-vuotiaita

Kertokaa vinkkejä, miten saisin esiteltyä uuden kotikaupungin hyvässä valossa! Ehkä jopa niin hyvässä, että sisar kertoisi jotakin positiivista Helsingin meiningistä kotipaikkakuntalaisillemme!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kävin kavereiden kanssa istumassa ja juomassa lasilliset kauppatorin lähellä ja siellä oli kyllä ihan kivan näköistä, kun oli aurinkoista ja meri vieressä. Entäs se siinä lähellä oleva maailmanpyörä Skywheel? En ole itse käynyt siinä mutta varmaan sieltä on ihan kivat näkymät, tosin ehkä se on siskosi mielestä turhaa rahan haaskausta:D

Vierailija
22/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siskosi tulee? Perjantaina on helsinkipäivä, katso olisiko siellä jotain kivaa jos sopii aikatauluun. http://www.helsinkipaiva.fi/fi. Sellasta helposti syötävää kotiruokaa löytyy Kannaksesta www.kannas.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:27"]

Vie siskosi syömään sellaiseen paikkaan, mitä ei tuppukylästä löydy, mutta jossa on kuitenkin siskolle mieluisia ruokia!

[/quote]

Suosittelen nepalilaista. Ei kauhean rankasti maustettua ja on tehty tutuista aineksista (kerma, tomaatti, tuorejuusto, pinaatti, kana jne) Sopii hyvin ihmiseke, joka on syönyt enimmäkseen "suomalaista" ruokaa

Vierailija
24/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ap:n asemassa todellakaan viitsisi vaivautua noin ikävän tyypin hauskuttajaksi. Miten muuten on mahdollista, että nuori ihminen on noin kankea ja ennakkoluuloinen?

Vierailija
25/69 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin se juntti siskosi tulee tänne helsinkiin?
Helsinki-päivää vietetään 12.6, joten luulisi sieltä löytyvän jotain tekemistä ja näkemistä myös siskollesi.

Vierailija
26/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan kaveri, joka oli ihan kuin ap:n sisko. Ystävyytemme hiipui aika pian sen jälkeen, kun olin muuttanut Helsinkiin. En voinut kertoa kaverille mitään omasta elämästäni, koska hän piti kaikkea leuhkimisena, ihan tavallisiakin juttuja. Uskomatonta, että vielä nykyäänkin pikkupaikkakunnilta tuollaisia ihmisiä löytyy. Minä en ap:na vaivautuisi mokomaa möllikkää viihdyttämään.

Vierailija
27/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Itäkeskukseen :D

Vierailija
28/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Haltiala on minulle ihan ennenkuulumaton paikka, ja kuulostaa kivalta vaihtoehdolta. Haluaisin yhdistää kuitenkin myös kaupunkikokemuksen mukaan, ihan kurillanikin :D Sisarelleni jo pelkät liikennevalot ovat eksoottinen juttu. Ihan oma-alotteisesti hän reissulle on tulossa, en ole häntä pakottamassa luokseni eli jotain uteliaisuutta ilmeisesti kaupunkielämää kohtaan on.

Yöelämävinkkejä olisi tosissaan kiva kuulla, itse en ole käynyt yhdessäkään baarissa Helsingissä.

-ap

Vierailija
29/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:27"]Vie siskosi syömään sellaiseen paikkaan, mitä ei tuppukylästä löydy, mutta jossa on kuitenkin siskolle mieluisia ruokia!
[/quote]
Tämä ei liene helppoa... Mikä ravintola tarjoilisi palapaistia ja perunoita?

Vierailija
30/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta päättelin ensin, että sisko olis viiden-kuudenkympin ikäinen. Luulisi nuoren tikahtuvan onnesta, jos piäsis mualimoo kahtelemaan.

Vierailija
31/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:06"]

Minä en ap:n asemassa todellakaan viitsisi vaivautua noin ikävän tyypin hauskuttajaksi. Miten muuten on mahdollista, että nuori ihminen on noin kankea ja ennakkoluuloinen?

[/quote]

Näitä ap:n siskon tapaisia möllyköitä on maakunnat pullollaan. Tunnen ihmisiä jotka Helsingissä käydessään käyvät "shoppailemassa" lähinnä Prismassa ja ruokailu hoidetaan jossain huoltiksella, koska esim. Rosso on hienostelua...

Vierailija
32/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:27"]Vie siskosi syömään sellaiseen paikkaan, mitä ei tuppukylästä löydy, mutta jossa on kuitenkin siskolle mieluisia ruokia!
[/quote]

En ole itse käynyt, muutta googlettamalla löytyi että ainakin Zetorissa on kaikkea aika perinteistä ruokaa, kuten karjalanpaistia, poronkäristystä jne.
[/quote]

Vierailija
33/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette oikeasti kakskymppisiä, niin menkää ihmeessä eka päivällä shoppailemaan ja illalla vaikka kaikuun uudet kuteet päällä tanssimaan! 

Vierailija
34/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sun sisko katselemaan liikennevaloja, jos ne on sille ihan uus juttu.

Vierailija
35/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:27"]Vie siskosi syömään sellaiseen paikkaan, mitä ei tuppukylästä löydy, mutta jossa on kuitenkin siskolle mieluisia ruokia!
[/quote]

En ole itse käynyt, muutta googlettamalla löytyi että ainakin Zetorissa on kaikkea aika perinteistä ruokaa, kuten karjalanpaistia, poronkäristystä jne.
[/quote]
[/quote]
"en ole itse käynyt, mutta..." LOL. Mitä sitä turhia nolostelemaan?

Vierailija
36/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:01"]

Jos olette oikeasti kakskymppisiä, niin menkää ihmeessä eka päivällä shoppailemaan ja illalla vaikka kaikuun uudet kuteet päällä tanssimaan! 

[/quote]

Onko Fiorella edelleen sellainen jeans.fi-tyylinen kauppa? Sisar tykkäisi varmasti siitä, muita samantyylisiä kauppoja löytyykö? Voi olla että innostuisikin vaikka törsäämään rahaa :)

Tanssimisesta ymmärtääkseni pitää, itsekin voin ihan hyvin harvinaisen vieraan takia heittäytyä mukavuusalueitteni ulkopuolelle. Toi Kaiku ei vaan ihan vakuuttanut, vähän liian hipsterin oloinen paikka.

-ap

Vierailija
37/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäisenä stadilaisena minulla on juuri tällaiset ennakkoluulot maalaisista. Ilmeisesti niillä on totuuspohjaa.

Vierailija
38/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannua ja muuta suomisapuskaa saa ravintolasta nimellä Kolme kruunua. Se saattaa sopia ?

Vierailija
39/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:31"]Sisar ei varmasti lähde Korkeasaareen, ehdotus saisi vastauksen tyyliin "Helsingin herroille pitää ulkomailta raahata eläimet pällisteltäväksi, eipä kotimaista luontoa arvosteta."

Itse en käytä mitään alkoholia, sisar pitää bilettämisestä kyllä. Yöelämä täällä on mulle täysin vierasta aluetta. Sisar meistä siis vanhempi joten ihan teinimestaan en häntä haluaisi viedä.

Sisar tykkää autourheilusta, hevosista ja koirista sekä NRJ-musiikista. Kulttuuripuolelta voisi mennä korkeintaan joku ihan käsittämätön ja friikki juttu, Kiasman elinnäyttely kuulostaa lupaavalta.

Ruokapuolikin on vähän hakusessa, sisar on senkin suhteen ennakkoluuloinen. Italialainenkin ruoka kuulostaa hänestä kammottavalta, ja aikuisen ei tarvitse kuulemma maistaa mitään mistä ei tykkää. Perus kotiruoka menee kyllä, muttei ymmärrä hyvän ruuan päälle. Kärjistetysti sisarestani on käsittämätöntä, että joku maksaa ravintolassa ruuasta, kaupasta saa Saarioisten maksalaatikkoa parilla eurolla jos ei jaksa ruokaa tehdä.

Saanpa nyt sisareni kuulostamaan maalaistollolta.

-ap
[/quote]
Harakan saari?
Ihana suomalainen luonto, historiallisesti jännä vanha armeijan saari, siellä mm. räjäyteltiin lokkeja.

Vierailija
40/69 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi valitettavasti kuulostaa ihmiseltä, jolle Stockmannin liukuportaatkin on liian eksoottinen juttu. Onko hän koskaan käynyt ulkomailla? Jos on, niin mistä hän on pitänyt, saisiko niistä kokemuksista jotain vihjettä, mistä voisi pitää?

Jos käytte shoppailemassa, niin Stockalla tietysti, vaikka ette ostaisi mitään. Aleksin varrlla on kaikki tavisketjuliikkeet, joista varmasti löytyy illaksi uudet vaatteet. Miten olisi joku ratikkalenkki? Tunnin ratikkalipun voi ostaa kännykällä, maksaa 2,40 e. Kiasman näyttely voisi tosiaan olla tajunnan räjäyttävä kokemus... Tornin Atelje-baariin yhdelle näkymiä katsastamaan. Kävelkää Espan puiston keskikäytävää kauppatorille kahville. Siitä kävelylenkki presidentinlinnan ohi Senaatintorille. Jo tulee Suomen historiaa ja nykypäivää kerrakseen. Kiasman kohdalla muistat näyttää Mannerhemin patsaan ja eduskunnan toisella puolella Mannerheimintietä. Joku nuorempi voisi ehdottaa bilepaikkaa illaksi, sillä itse ehdottaisin kuitenkin ihan vääriä paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi