Mikä sivilisääty on "ERONNUT"?
Treffipalstoilla törmää siviilisäätyyn ; eronnut.
Siis mikä ihmeen eronnut?!?!?! Vapaahan silloin on, sinkku, single, yksin, mitä näitä on????
Millainen ihminen laittaa moisen siviilisäädyn?!
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:48"]
"Sinä syyllistyt tyhmyyteen, kun noudatat sinulle uskoteltua totuutta "absoluuttisena totuutena". Naimisiin meno ei sido oikeasti toiseen ihmiseen millään muulla tavalla kuin illuusiolla, joka siitä luodaan ihmismieleen. Ei toista voi kahlita toiseen sormuksella ja "papin" aamenella. :D Härregyyyyd sentäään!!" - Näinhän se teoriassa menee, mutta oletko ikinä ollut tilanteessa, jossa avioeron, "illusion romahdettua" - mietitään, mikä omaisuus olikaan sinun ja mikä jonkun muun, kuten sen jonka kanssa avioliiton solmit? Ja oliko teille heti selvää, että miten esimerkiksi mahd. lasten huolto ja tapaaminen järjestetään? Entä mitä teitte yhtieslle asuntolainalle? Mitä tapahtui kesämökille, johon koko perhe oli kiintynyt ja osaltaan maksanut? - Okei ei nämä viimeksi mainitut ole pakollisia juttuja, mutta aika usein niihin joutuu ottamaan kantaa, jos "illusio" avioliitossa sammuu ja päättyy.
[/quote]
Ei avioliitto ole yhtä kuin lainaVolvo, lauma pentuja ja lainatalo.. :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:21"]AP puhuu asiaa. Itse olen 'eroonut', mutten kylllakaan kayta moista sanaa. Olin naimisissa ja nyt olen naimaton. Single!
[/quote]
Eihän naimattomaksi voi tulla takaisin, ei vaikka miten haluaisit. Naimaton ei ole ollut naimisissa eikä ole kyse mielipideasiasta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:21"]
AP puhuu asiaa. Itse olen 'eroonut', mutten kylllakaan kayta moista sanaa. Olin naimisissa ja nyt olen naimaton. Single!
[/quote]Syyllistyt siis petokseen kun valehtelet virallisiin papereihinkin?
[/quote]
Sinä syyllistyt tyhmyyteen, kun noudatat sinulle uskoteltua totuutta "absoluuttisena totuutena". Naimisiin meno ei sido oikeasti toiseen ihmiseen millään muulla tavalla kuin illuusiolla, joka siitä luodaan ihmismieleen. Ei toista voi kahlita toiseen sormuksella ja "papin" aamenella. :D Härregyyyyd sentäään!!
[/quote]
Ei sido toiseen ihmiseen, mutta naimaton sanana tarkoittaa henkilöä, joka ei ole ollut naimisissa. Puhekielessä voit olla sinkku, virallisesti kuitenkin eronnut.
Siviilisäädyt ovat: naimisissa, naimaton, eronnut, leski ja ehkä vielä nykyään avoliittokin on joku?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:16"]Parempi laittaa "elävän leski".
[/quote]
Uusioneiti on parempi :)
Laitoin väärin. Avoliitto ei ole siviilisääty.
Ihan en tajua miten eronnut ois huonompi asia kuin ihminen jolla on ollut vain lyhyitä suhteita koko elämänsä ajan? Siis käytetympi versiohan tämä jälkimmäinen useimmiten on kuin mitä eronnut. Tosin itsekin (eronneena ihmisenä) tunnen olevani sinkku, mutta en silti koe että eronnut "nimikettä" negatiivisempana kuin sinkkuakaan.
Jos ei ole ollut naimisissa, on naimaton. Vastaavasti jos ei ole harrastanut seksiä, on neitsyt. Jos menee naimisiin ja eroaa, on eronnut, ei sinkku (=naimaton). Ihan vastaavasti, jos on harrastanut seksiä, ei sitä uudelleen neitsyeksi tule, vaikka lopettaisi seksin harrastamisen kokonaan.
Kyllä juoksisin ja kovaa, jos itseään "sinkkuna" markkinoiva paljastuisikin eronneeksi ja heräisi kysymys, mitä kaikkea muuta hän salailee ja yrittää kaunistella.
"Sinä syyllistyt tyhmyyteen, kun noudatat sinulle uskoteltua totuutta "absoluuttisena totuutena". Naimisiin meno ei sido oikeasti toiseen ihmiseen millään muulla tavalla kuin illuusiolla, joka siitä luodaan ihmismieleen. Ei toista voi kahlita toiseen sormuksella ja "papin" aamenella. :D Härregyyyyd sentäään!!" - Näinhän se teoriassa menee, mutta oletko ikinä ollut tilanteessa, jossa avioeron, "illusion romahdettua" - mietitään, mikä omaisuus olikaan sinun ja mikä jonkun muun, kuten sen jonka kanssa avioliiton solmit? Ja oliko teille heti selvää, että miten esimerkiksi mahd. lasten huolto ja tapaaminen järjestetään? Entä mitä teitte yhtieslle asuntolainalle? Mitä tapahtui kesämökille, johon koko perhe oli kiintynyt ja osaltaan maksanut? - Okei ei nämä viimeksi mainitut ole pakollisia juttuja, mutta aika usein niihin joutuu ottamaan kantaa, jos "illusio" avioliitossa sammuu ja päättyy.