Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset olisivat HYVÄT ja VIIHTYISÄT häät?

Vierailija
09.06.2015 |

Luin äsken tylsyyttäni ikivanhoja keskusteluja (mm. tältä sivulta) kamalista häistä. Monessa viestissä oli haukuttu perinteisiä hääleikkejä ja puheita. Mun mielestä noi edellämainitut kuuluu häihin. 

Tästä tuli siis mieleen, että millaisissa häissä te viihtyisitte ja mitkä on asioita mitä niissä ei saisi olla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonalliset ja parin itsensä näköiset häät ovat kivoja. Joku tärkeä harrastus tai intohimon kohde saa näkyä (ja kuulua), kunhan nyt ei ryhdytä tuunaamaan vieraita teeman mukaisiksi.

Ohjelmassa saa olla huumoriakin, mutta ei pelkkää hääparin ja kavereiden insideläppää. Leikitkin ovat ok, kunhan niitä ei ole liikaa eivätkä ne ole samoja mitä näkee kaikissa häissä. Kaksimielisyyksien kanssa saisi olla maltillinen.

Elävä musiikki on jees, mutta sellaisella volyymilla että sisätiloissa pystyy keskustelemaan lähellä istuvien kanssa. Stadionkonsertin volyymitaso sadan hengen seurojentalolla on piinallista. Laulu- ja musiikkiesitykset ovat toivottavia asiansa osaavilta.

Jonottaminen ja odottaminen ei ole mukavaa. Hääkuvat voi hyvin ottaa ennen vihkimistä, noutopöytään riittävän monta aloituspistettä että homma toimii. Ruokailussa tulee ottaa erityisruokavaliot huomioon, erityisesti silloin jos niitä kysytään etukäteen.

Vieraiden sekoittaminen muka tutustumismielessä ei toimi vaikka se kuulostaisi kivalta. Kaikki istuvat mieluummin omien sukulaisten tai kavereiden kanssa.

Vierailija
2/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihki- ja juhlapaikka lähekkäin, mielellään niin että vihkiminen juhlapaikalla.

Vierailija
4/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään perinteisistä häistä ja niihin siis leikit ei kuulu. Inhoan kaikenlaisia leikkejä ja niin tietääkseni suurin osa muistakin. Kiva musiikki ja lauluesitykset on jees, samoin puheet, jotka eivät ole liian pitkiä ja miksei vaikka runonlausuntaa, kunhan on osaava lausuja. Sitten se perinteinen morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto plus häävalssi ja tietysti voi olla muutenkin tanssia. Hyvä ruoka, kakkukahvit ja vapaa seurustelu riittää muuten ohjelmaksi.

Vierailija
5/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei kaikille leikeille. Herättävät lähinnä myötähäpeää. Kaikista pahin on, kun "leikkijät" pakotetaan mukaan kutsumalla nimeltä. suurin osa vieraista kauhulla odottaa joutuuko pakotetuksi siihen pelleilyyn. 

Vierailija
6/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:12"]Tykkään perinteisistä häistä ja niihin siis leikit ei kuulu. Inhoan kaikenlaisia leikkejä ja niin tietääkseni suurin osa muistakin. Kiva musiikki ja lauluesitykset on jees, samoin puheet, jotka eivät ole liian pitkiä ja miksei vaikka runonlausuntaa, kunhan on osaava lausuja. Sitten se perinteinen morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto plus häävalssi ja tietysti voi olla muutenkin tanssia. Hyvä ruoka, kakkukahvit ja vapaa seurustelu riittää muuten ohjelmaksi.
[/quote]

Komppaan tätä.

Vierailija
7/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään häistä, joissa ei tarvitse odotella kaikkea tuntikaupalla. Leikit on kamalia ja pitkät puheet. Jos jotain lapsuuskuvakimaraa on pakko näyttää, niin laittakaa se pliis pyörimään muiden juttujen taustalle, ettei koko porukan tarvitse nälissään odottaa puolta tuntia ja esittää että ne on hirveän hauskoja ja kivoja ne kuvat. Sama koskee polttarikuvia.

Mutta siis ehdottomasti tylsintä on se, kun juhlapaikalla odotetaan kolme tuntia kun hääpari on kuvauttamassa itseään. Olet syönyt viimeksi aamupalan ja hikoillut kuumassa kirkossa, kello tulee viisi ja alkaa jo pyörryttää...

Vierailija
8/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muusikkona seurannut lukuisia häitä sivusta ja ollut myös itse vieraana useammissa. Tässä juttuja, jotka tulevat itselleni mieleen:
- ei liian isot häät, jossa hääpari ei edes kerkeä juttelemaan kaikkien kanssa, mitä enemmän voeraita, sitä enemmän joutuu odottamaan joka paikkaan
- seremoniamestari (eli bestman/kaaso) ohjeidtaa selkeästi vieraille ohjelman kulun
- sopivan pituiset puheet mikrofoniin höpöteltynä, mikään ei ole tylsempää kuin kuunnella puheita, joista ei saa mitään selvää
- hyvä ruoka ehdottomasti
- hyvä hääbändi luo juhlan tuntua

tärkeintä on nähdä onnellinen ja iloinen hääpari, jotka rakastavat toisiaan ja haluavat tehdä juhlista ikimuistoiset. Ei kaiken tarvi olla niin justiinsa :)

Vierailija
9/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka kestäisivät seremonioineen n. tunnin max. Kuka jaksaa haistella vanhoja ihmisiä´jossain täyteen ahdetussa ruokasalissa monta tuntia.. ja sitten ottaa osaa johonkin kaikille kiusallisiin leikkeihin.

Vierailija
10/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeks viinaa ja kuumia miehiä

Vierailija
11/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä :D Mä luulin, että ihmiset tykkää leikeistä

-ap

Vierailija
12/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka näyttää hääparilta. Jos hääpari tykkää hääleikeistä, se on tosi jees. Jos hääpari tykkää musiikista, livemusiikki on tosi jees. Jos hääpari tykkää saunasta, saunominen osana hääjuhlia on tosi jees. Jos halutaan juhliä häitä omassa kodissa pienellä porukalla leffaa katsoen, se on tosi jees. Kaikki on jees, kun näkee, että häissä tehdään asioita, joista hääpari oikeasti nauttii ja näkee, että ne nauttii siitä päivästä eikä ole paineessa siitä onko nyt riittävän sitä tätä tai tota. 

Vierailija
13/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun häitäni kehuttiin kovasti. Siellä oli orkesteri (jolla oli yllätyksekseni 3 melko lyhyttä hääleikkiä meille), tanssia, tanssiesitys, lauluesitys, kaason keksimä pieni hääleikki, 5 puhetta.
.
Häissä oli paljon monipuolista ruokaa, ei alkoholia, ei kutsuttu lapsia. Oli istumajärjestys, jossa samantapaiset ihmiset lähekkäin.
.
Olin tarkka siitä, että kaikki sujuisi nopeasti ja sulavasti. Ettei tulisi odottelua. Ei morsiamenryöstöä eikä hääkuvausta kirkon jälkeen, vaan ennen.

Vierailija
14/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Jos_ menen joskus naimisiin, niin häät on tälläiset:

-Musta valkea mekko, rock tyylinen, goottilaisella vivahteella.

-ei lapsia. Ne on vaan tiellä.

-Kunnon bändi soittamassa hyvää musiikkia, eikä mitään valssia.

- viinaksia sopivasti.

- perinteet helvettiin, kukaan ei rupea mitään sukkanauhoja minulta repimään mekon alta.

-kirkkoa on turha edes miettiä, minä en jeesusta kunnioita.

-Vieraita ei saa olla liikaa.

Toisaalta olis helpompi vaan mennä maistraatissa naimisiin, vetää puolison kanssa kännit, karata tallinaan yhden yön reissulle laivalla (häämatkaksi), ja jatkaa elämää. Joo, näin mä teen.
T.15v

Vierailija
15/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholitarjoilu on tärkeää.

Vierailija
16/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, turhat nysväämiset pois ja rento meininki tilalle. Ei plaseerausta, kyllä jengi osaa itse valita paikkansa. Ei "kolme ruokalajia ja kaksi kaatoa viiniä pöytään tarjoiltuna" vaan ennemmin perinteinen noutopöytä ja rentoa juhlaruokaa. Liika hifistely menee usein metsään.

Ja EI leikkejä. Ne ovat kiusallisia. Ja ei kiitos hääbingolle. Morsiamesta varmaan ihan kiva idea mut ei ihmiset yleensä noista innostu. Hyvä seremoniamestari pitää ohjelman kuosissa ja kasassa ja osaa tarvittaessa vaihtaa ohjelmanuneroiden paikkaa ja improvisoida tilanteen mukaan. Sit bändi ja tarpeeksi alkoholia :) Ennemmin vaikka se karkkibuffet väliin kuin että viinassa pihtaillaan.

Vierailija
17/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissäni oli oman suvun puolelta mukana kaikki tärkeimmät ihmiset: vanhempani ja siskoni ja veljeni perheineen (yhteensä 7 lasta). Olisin ollut erittäin pettynyt, jos nämä lapset eivät olisi olleet mukana, sen verran rakkaita ovat. Nyt jo osalla heistä omia lapsia. Itse en halunnut hääleikkejä, mutta ne olivat ok kavereiden häissä. Puhe tai pari kuuluu asiaan ja ehdotomasti tanssiminen, häävalssi. Minusta ei liikaa vieraita, mutta olen itse kyllä viihtynyt häissä, joissa paljon vieraita. Ei kaikkien vieraitten ole pakko viihtyä, on se myös vieraista itsestään kiinni. On ihan hienoa, jos lapsille on varattu jotain: lelunurkka tai paperia, kyniä, tarroja. Omiin häihini en tällaista älynnyt, mutta hienosti meni lasten kanssa. Yksikään ei ollut tiellä, yksikään ei millään lailla ollut hankala (oli myös aviomieheni suvun puolelta pari lasta eli 9 yhteensä) ja oli ihanaa nähdä mukana veljeni nuorin lapsi, joka oli vauva vielä. Häät ovat perhejuhla enkä itse edes välittäisi osallistua häihin, jotka vietetään vain aikuisten kesken.

Vierailija
18/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpaikkaan kannattaa satsata. Kaunis kartano tai vastaava veden äärellä, paljon tilaa pihalla. Lauluesitys tai tanssiesitys, ei mitään perinteisiä loruja, loitsuja ja leikkejä. Vieraat tulevat viihtymään, ei näyttämään naurettavilta. Hyvin suunniteltu ohjelma aikatauluineen, pari lyhyttä puhetta, max. 10min.  Omaperäinen tarjoilu, hääparin näköinen ja tyylinen, vuodenaikaan liittyvä. Ei lahjalistoja, mieluummin rahana tilille.

Kutsu- ja kiitoskortit itse tehdyt. 

Eräissä ihanissa häissä jokainen vieras sai kotiin viemiseksi cd-levyn, jossa parin lempimusiikkia vuosien varrelta.

Vierailija
19/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka eivät ole täynnä vain kaveripiirin inside-vitsejä ja noloja leikkejä.

Vierailija
20/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat häät on sellaiset, kun pari käy salaa maistraatissa, eikä vaivaa tuttaviaan häähössötyksellä. Kesäviikonloppuina olisi muutakin tekemistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi