Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla vauva ja vanhempia lapsia kotihoidossa

Vierailija
09.06.2015 |

...saatteko kaikki kotityöt tehtyä päivän aikana? Meillä lapset 4 kk ja 2,5 v. Yritän hoitaa päivän aikana ruoanlaiton, pyykit, perussiivouksen ja mahdolliset pihahommat mutta vähintään kaupassa käynti jää aina iltaan. Usein jotain seuraavan päivän ruokaakin pitää tehdä vielä illalla. Ei huvittaisi käyttää perheen yhteistä aikaa enää kotitöihin. Miten te muut ehditte? Tietenkin niin että leikitte lastenkin kanssa jossain välissä ettekä vain paahda kotihommia. Olen alkanut uskomaan että olen vain laiska ja/tai hidas kun aika vain valuu jonnekin ja mitään ei saa tehtyä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kotityöt voi sitten laittaakin puoliksi kun menee nainen työhön takaisin mutta yleensä en oo ruvennut vaihtamaan autoon renkaita tai remppaan paikkoja vaikka olen töihin mennytkin..miehelle jää edelleen työt,omat hommansa ja puolet kotitöistä niin ei sekään ihan reilusti sitten mene.Olen kuitenkin kotona nmiin tottakai teen sen 8 tuntia kotitöitä kun mies on palkkatöissä.

Vierailija
22/24 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:04"]

Kyllä ne kotityöt voi sitten laittaakin puoliksi kun menee nainen työhön takaisin mutta yleensä en oo ruvennut vaihtamaan autoon renkaita tai remppaan paikkoja vaikka olen töihin mennytkin..miehelle jää edelleen työt,omat hommansa ja puolet kotitöistä niin ei sekään ihan reilusti sitten mene.Olen kuitenkin kotona nmiin tottakai teen sen 8 tuntia kotitöitä kun mies on palkkatöissä.

[/quote]

Renkaat vaihdetaan kahdesti vuodessa, ja usein sen tekee rengasliike. Remontteja tehdään aika paljon harvemmin. Lapsiperheessä kotityötä sen sijaan on tunneiksi joka päivälle. Vähän itsekunnioitusta naisillekin. 

Ja kun ollaan lasten kanssa kotona, olet kyllä aika surkea äiti, jos teet sen kahdeksan tuntia pelkkiä kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kotona, lapset 1,3,6,9 ja 10. Tekee ruuat, laittaa astiat, pesee pyykit ja joskus imuroi. Ei tee isompia siivouksia, mutta en kyllä itsekään onnistunut lasten kanssa. Pyykkiä pitää pestä iltaisin ja viikonloppuisin myös. Ruuat tilataan, jotain pientä voi hakea kaupasta jonkun reissun yhteydessä. Siivous jää viikonloppuun, isoin homma on aina saada lapset raivaamaan huoneensa.

Vierailija
24/24 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona lapsien 2,5v ja 10kk kanssa,mies tekee pitkää päivää ja vuorotyötä. Saan pidettyä kyllä kodin sekä pihan kunnossa,olen ottanut esikoisen ja nyt myös pikkuhiljaa kuopusta mukaan kotitöihin, tehdään siintä vähän leikin tapaista :) Lapset osallistuvat myös ruoanlaittoon,kokkaavat mukana omilla kattiloillaan ja pannuillaan ja esikoinen kattaa pöytää.  Isoimmat siivoukset hoidan lasten ollessa päiväunilla ja perus siivouksen yleensä aamusta,illalla porukalla sitten raivataan lelut. Hyvin olen kerennyt ja jos joskus on jotakin jäänyt tekemättä niin eipä tuo suuremmin ole haitannut, koskaan ei ole miehen tarvinnut tulla sotkun keskelle tai niin ettei ruoka olisi tehtynä. Vauhdilla kun tekee niin jää aikaa myös muuhun,ulkoiluun ja lasten kanssa touhuamiseen. Eikä noihin kotitöihin ruoanlaittoineen ja pyykinpesuineen paria tuntia enempää mene :) Tietysti sitten jos esim nurmikkoa ajaa tai tekee muita pihatöitä niin menee kauemmin, mutta ne nyt tekee siinä sivussa kun lapset leikkii ulkona :) Illasta ehtii sitten pysähtyä ja huilata kun on saanut lapset unille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän