Voiko koira todellakin tulla raskaaksi MILLOIN vaan?
Mä olen ihan AINA ollut siinä luulosssa, että koira voi tulla tiineeksi vaan ja ainostaan silloin, kun sillä on juoksut ja parhaimmat mahdollisuudet on silloin, kun koiralla on tärpit päällä.
Mutta olenkin sitten vissiin ollut väärässä koko ajan.. Kun kaveri ihan pokkana eilen väitti, että nartut voi tulla milloin vaan tiineeksi, olkoot sitten juoksut menossa tai sitten ei. En kyllä ihan purematta niellyt tuota, mutta en jaksanut alkaa kinaamaankaan :D
Ja sanoihan tuo sitäkin, että naisetkin voi tulla raskaaksi vuoden jokaisena päivänä :O Mä olen sitten vissiin ollut tuossakin väärässä tai sitten nukkunut bilsan tunneilla..
Kommentit (7)
Ei voi..niillä on pirun tarkkaa koska se aika on hyvä..koirilla voi kyllä siittiöt tarttua odottelemaan oikeaa hetkeä sinne kohtuun ja siksi monta poikaa voi hedelmöittää yhden nartun mutta tämä aika on viikon verran kahdesti vuodessa terveellä koiralla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:58"]
Ystäväsi on väärässä.
[/quote]
No kiva kuulla, etten ollut väärässä. ap
Toki ihminen voi tulla raskaaksi vuoden jokaisena päivänä, kunhan vain on ovuloinut juuri sinä päivänä :P
miksi nisäkkäissä olisi tällaista eroavaisuutta, ihminen kun voi tulla raskaaksi koska vain mutta koira ei voi?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:06"]
Toki ihminen voi tulla raskaaksi vuoden jokaisena päivänä, kunhan vain on ovuloinut juuri sinä päivänä :P
[/quote]
Samahan se on koirillakin, sillä erotuksella, että koirilla on yksilöstä riippuen 1-3 juoksut vuodessa. Mä oikeasti rupesin miettimään, että miten tyhmä tuo mun kaveri oikeasti voi olla. Voisin tuon uskoa, jos tyyppi olisi parikymppinen tai teini, mutta että 30 vuotias luulee noin, niin. Mä olen sanaton.
Täytyykin kehottaa tuota vähän kertaamaan bilsaa, kun seuraavan kerran tavataan :D
ap
Nisäkkäät ovuloivat eritavalla. Ihmisen kuukautiskierto on sen happarallaa 24 vuorokautta. Hiiret taas ovuloivat joka toinen päivä. Ihminen voi raskautua suojaamattoman seksin takia periaatteessa ihan milloin tahansa, koska kaikilla nisäkkäillä siittiöt kiinnittyvät odottamaan ovulaatiota. Ne eivät kuitenkaan pysy hengissä viikkoa kauempaa, joten koiralle tuo on mahdotonta mikäli ovulaation ajankohta ei ole ihan siinä hollilla.
Suuremmat eläimet ovuloivat yleensä sellaiseen ajankohtaan, että synnytys ajoittuisi sellaiseen vuodenaikaan jolloin poikasten selviämiselle on suurimmat todennäköisyydet.
Ystäväsi on väärässä.