Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkilöstöpäällikkojen koulutus + palkka

Vierailija
09.06.2015 |

Olen miettinyt mikä olisi minulle sopiva työ. Minulla on jo korkeakoulututkinto tekniikan alalta. Olen miettinyt, että minua voisi kiinnostaa henkilöstötehtävät eli esim. rekryssä mukana olo, papereiden pyörittely ja henkilöstön "hoitaminen". Ovatko nämä ihmiset henkilöstöpäälliköitä? Millaista koulutusta siihen tarvitsee? Muutamassa firmassa on ollut esim. humanistiselta puolelta ihmisiä. Onko siihen mitään yhtä oikeaa koulutusta? Entä palkkaus?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin kiinnostunut toimimaan pienessä firmassa, esim juuri tekniikan alalla.

ap

Vierailija
2/4 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sekä KTM että HTM ja olen henkilöstöpäällikkönä keskisuuressa pohjoismaisessa yrityksessä. Nyt tosin olen vanhempainvapaalla. Rekrypuolta voi hoitaa joko henkilöstöpäällikkö tai henkilöstösihteeri rekryn eri vaiheissa ja firmasta riippuen. Itse olen ollut sellaisessakin paikassa töissä, että rekryn hoiti ulkopuolinen konsulttiyhtiö ja hr-puoli oli mukana vasta toisen haastatteluvaiheen alkaessa. Riippuu vähän firman rakenteesta.

Henkilöstöhallinnan tehtävissä on mun kokemuksen mukaan monenlaista koulutusta, mutta yhdistävä tekijä on yliopistotutkinto. Itse olen törmännyt mm. seuraaviin: FM, KTM, HTM, LTT, tradenomi + ammatillinen lisäkoulutus, TT ja psykiatrinen sairaanhoitaja, jolla täydennyskoulutuksena merkonomin tutkinto. Viimeinen oli ehkä erikoisin mutta kyseinen henkilö on erittäin pätevä alallaan.

Palkkaus vaihtelee suuresti firmasta riippuen. Oma kuukausipalkkani on 5800 euroa kk. Se on kokonaispalkka, ylityökorvauksia ym. ei makseta. Lisäksi saan tulospohjaista bonusta vuosittain, se on vaihdellut 8000 ja 12 000 euron välillä. Johtoryhmätyöskentelylle on oma tulospohjainen bonus, noin 3000 euroa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kolmonen kattavasta vastauksesta! Sitäkin mietin olisiko henkilöstösihteeri enemmän se mitä haluaisin tehdä. Mutta pienessä firmassa on usein vain yksi tekemässä henkilöstöpuolen töitä. Mulla on myös kasvatuspuolen opintoja mutta varmaan jotain lisäkoulutusta tarvitsisi. Kuitenkin kokonaan uuden tutkinnon suorittaminen mietityttää. Sanotko vielä kauan olet ollut alalla niin osaa suhteuttaa palkkaa?

ap

Vierailija
4/4 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on aika pahassa palkkakuopassa. Vain onko tuo yritys jossain napapiirillä?