Miten oppimisvaje estetään kun sitä tulee väkisinkin
Opettajia poissa joten opetuksen taso on heikkoa.
Muita oppilaita on poissa joten ryhmätyöt seisoo. Minukin lapseni yrittää tehdä ryhmätyötä, josta ensin oli kaksi poissa ja kun he palasi, kaksi muuta jäi pois.
Oma lapsi on poissa koulusta, eikä etäopetusta saa.
Kätevästi menee koko loppukevät tällaisessa sekasorrosta.
Kommentit (6)
Jos olet ottanut lapsesi pois koulusta, niin sitten vastaat ihan itse hänen opiskelustaan. Niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ottanut lapsesi pois koulusta, niin sitten vastaat ihan itse hänen opiskelustaan. Niin helppoa se on.
Ei kukaan "ota lastaan pois" vaan he sairastaa, pöljä!
Eikä lastaan erikseen tarvitse "ottaa koulusta pois", jotta siellä koulussa syntyy opetusvajetta, kun ei ole opettaja paikalla.
Meillä lapsi lukee kotona oppikirjoja ja etenee hyvää vauhtia.
Meillä edetään todella haipakkaa tahtia, vaikka puolet oppilaista on poissa ja oma opekin oli pari viikkoa sairaana. Meillä lapsi oli pikkunuhassa ja poissa pari päivää, ja sinä aikana edettiin yhdessä oppiaineessa melkein koko koealueen verran (parikymmentä sivua). Lapsella oli kirja koulussa, joten mitään tehtäviä ei pystynyt tekemään eikä tekstiä lukemaan. Laitettiin myös tekemään suoraan koetta, vaikka kirjat olleet koulussa eikä siis ollut voinut lukea kokeeseen riviäkään.
Eihän sitä tehokasta opiskelua saa millään pikkuseikoilla heikentää ja hitaat ja sairaat vaan pois tieltä, kun eteenpäin viiletetään!
Minua huvittaa tämä merkillinen käsitys lähiopetuksen hienoudesta. Koko korona-ajan se lähiopetus on nimenomaan ollut surkeaa, iso osa varsinaisista opettajista on poissa kokonaan.
Lukuvuonna 2020-21 oli kaikki koulun parhaat opet virkavapaalla. Huonot ahnehti sitten liikaa tunteja ja opetus oli ihan täyttä kuraa.
Lapset yksityiskouluun, esim: Anna Tapio