Hah hah! Hs hintavertailu, prisman ruokakassi halvempi kuin lidlin
Anna mun kaikki kestää. Tästä sen näkee, hs ei ole mikään realistinen lehti. Jos meidänkin perhe uskois sitä, talous menis rankasti kuralle.
Omien laskelmien mukaan, vertailu niistä tuotteista mitä me käytämme, lidl on 38,23 % edullisempi.
Tehkää oma laskelma exel taulukolla niin näette eron.
Kommentit (247)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:11"]Lidl säilykeananas ~80 snt ja Prisma 1,35 e... Sama toistuu about kaikessa paitsi jossain alennusreissumiehessä.
[/quote]
Sinulle tärkein tuote on näköjään säilykeananas mä syön vain tuoreita tuotteita! Ei ole ensimmäinen kerta kun olet laittanut ananas vertailun tänne!
Ja onpa kyllä huvittavaa, että kaikki muut kaupat on valittu aivan Helsingin ydinkeskustasta (tilavuokrat kalliita) mutt Prismalta ja Cittarilta on valittu megamyymälät ihan hevonperseestä Vantaalta :D Miksiköhän on ruoka siellä vähän edullisempaa...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:46"]Bonukset riippuu siitä paljollako ostat. 5-600 euron ostoista ei kovin kummoisia bonuksia saa. Polttoaineista ei myöskään kovin suuria bonuksia kerry ja polttoöljyä ei kannata koska hinnat ovat aina olleet todella korkeita verrattuna muitten hintoihin. [/quote]Meiilä menee ruokaan ja taloustavaroihin 1000e ja bensaan 400. 5.5% bonus tulee 900e ostoilla.
[/quote] Saattehan te sitten jonkun kompensaation siitä että valitsette prisman. Hyvä niin.
Itse en siihen junaan hyppää enää kun saatiin oikaistua ruokakaupan rahavirta
Excel on hyvä ohjelma ja Excelin käytön opettelu on sen arvoista. Kannatta käyttää Exceliä koska Excel on hyvä ohjelma ja Excelin avulla voi seurata ruokaostosten hintoja keskenään Excelillä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:14"] En tiedä miten joku tekee 38% eron Prisman ja Lidlin välille. Tai siis mitä tuotteita ostavat. Itse olen yrittänyt antaa Lidlille mahdollisuuden, mutta joka kerta, kun asioimme kyseisessä kaupassa, joudumme hakemaan 2/3 ostoksista muualta. Emme yleensä osta rainbow/xtra tuotteita. Meille ei ainakaan ole tullut ostokset yhtään halvemmaksi Lidlissä. [/quote] Mitä joudut ostamaan muualta? Lidlissä en ainakaan itse ole törmännyt huonolaatuisin halpamerkkeihin lainkaan. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyvälaatuisia. [/quote] Puoliakaan kasviksista tai hedelmistä ei löydy, ja uskokaa tai älkää, JOKA KERTA kun olen Lidlissä asioinut, todella monet kasvikset ovat loppu, joten lähden lähes tyhjin käsin.. Sama lihojen kanssa.. Ehkä se sitten on vain huonoa tuuria, mutta tosiaan kasvis- ja hedelmäpuoli ei täytä ainakaan meidän perheemme tarpeita (ruokavaliomme koostuu lähinnä kasviksista, hedelmistä sekä erilaisista lihoista). [/quote] Hassua, kun omalla kohdalla ei ole montaakaan kertaa käynyt noin. Vain joskus munakoiso ja kesäkurpitsa ovat olleet loppu, kun olisin niitä ostanut, mutta muutoin olen aina saanut haluamani. Ja meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. [/quote] Olen itsekin ihmetellyt tätä kovasti, sillä monet kehuvat juurikin Lidlin kasvisosastoa. Ihan valehtelematta joka kerta on meidän kohdalla näin käynyt. :D Mutta tosiaan on monia tuotteita, jotka eivät heidän valikoimaan kuulu. Eipä niitä muistakaan pienemmistä kaupoista löydy, siksi joudummekin ajamaan pidemmän matkan Prismaan!
[/quote]
Viittitkö millään valaista, että mitä ne tuotteet ovat?
utelis Lidlin käyttäjä
[/quote]
Ainakaan paikallisesta lidlistämme ei löytynyt papaijaa, granaattiomenaa, PARSAKAALIA, purjosipulia, pinaatinlehtiä, irto suolakurkkua.. En nyt muista, viimekäynnistä lähes puoli vuotta.. Lisäksi siis ihan perus porkkanat ja sipulit olleet aina loppu, usein paprikatkin. Olen aina kuvitellut että suht samat valikoimat kaikkialla, kertokaa toki jos jossain paremmat :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:11"]Lidl säilykeananas ~80 snt ja Prisma 1,35 e... Sama toistuu about kaikessa paitsi jossain alennusreissumiehessä. [/quote] Ja maku..... Hyi että, kerran ostin lidlin ananasta ja jäi viimeseksi kerraksi. Samoin tonnikala, ja leipävalikoima on olematon. Kasvikset usein näivettyneitä. Jogurtit kamalan makuisia. Maito samanhintasta ku prismassa. [/quote] Jaa, se Lidlin ananas maistuu ananakselta eikä ole ihan lössähtänyttä, Xtran ananas (halvin Prismassa) on metallinmakuista ja muuten mautonta lösöä. Kasvikset ovat täällä ainakin parempia ja kypsempiä, näivettyneitä en ole ikinä nähnyt. Lidlin halvin maustamaton jogurtti on miljoona kertaa parempaa kuin Prisman halvin, itse tykkään kyllä eniten 2% kreikkalaistyylisestä maustamattomasta. Juustot ovat kanssa paljon halvempia (ihan ne hyvätkin juustot). Jos vertaa Lidlin maustettuja johonkin Valion arki"jogurttiin", niin Lidlin jogurteissa on 11-13% hedelmää, Valiossa tuntuu olevan lähinnä aromia.
[/quote]
Älkää nyt viitsikö jauhaa paskaa. Prismassa on kyllä jo montaakin eri ananaspurkkia hintaan 0,75€/prk.
[/quote]
Anteeksi, korjaan, se ISO ananaspurkki on 1,35 e, Lidlissä tosiaankin yli 50 snt vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:40"]No mutta silti olisi kiva tietää, että mitä ne 2/3 mitä Lidlistä ei saa :)
Taidat jo tietääkin vastauksen, kun sitä ei saa nyhtämälläkään.
Prismassa jo pelkästään banaaneja on saman verran kuin Lidlissä hedelmiä yhteensä. Mutta ilahduttaako se minua yhtään, vaikka banaaneista tykkäänkin. Päinvastoin. Lidlissä saa yleensä tuoreita hedelmiä, kun ne ei pyöri siinä niin pitkiä aikoja kähmittävinä.
[/quote]
Anteeksi, että vastauksessani kesti. En ehdi jatkuvasti päivystää täällä :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:14"] En tiedä miten joku tekee 38% eron Prisman ja Lidlin välille. Tai siis mitä tuotteita ostavat. Itse olen yrittänyt antaa Lidlille mahdollisuuden, mutta joka kerta, kun asioimme kyseisessä kaupassa, joudumme hakemaan 2/3 ostoksista muualta. Emme yleensä osta rainbow/xtra tuotteita. Meille ei ainakaan ole tullut ostokset yhtään halvemmaksi Lidlissä. [/quote] Mitä joudut ostamaan muualta? Lidlissä en ainakaan itse ole törmännyt huonolaatuisin halpamerkkeihin lainkaan. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyvälaatuisia. [/quote] Puoliakaan kasviksista tai hedelmistä ei löydy, ja uskokaa tai älkää, JOKA KERTA kun olen Lidlissä asioinut, todella monet kasvikset ovat loppu, joten lähden lähes tyhjin käsin.. Sama lihojen kanssa.. Ehkä se sitten on vain huonoa tuuria, mutta tosiaan kasvis- ja hedelmäpuoli ei täytä ainakaan meidän perheemme tarpeita (ruokavaliomme koostuu lähinnä kasviksista, hedelmistä sekä erilaisista lihoista). [/quote] Hassua, kun omalla kohdalla ei ole montaakaan kertaa käynyt noin. Vain joskus munakoiso ja kesäkurpitsa ovat olleet loppu, kun olisin niitä ostanut, mutta muutoin olen aina saanut haluamani. Ja meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. [/quote] Olen itsekin ihmetellyt tätä kovasti, sillä monet kehuvat juurikin Lidlin kasvisosastoa. Ihan valehtelematta joka kerta on meidän kohdalla näin käynyt. :D Mutta tosiaan on monia tuotteita, jotka eivät heidän valikoimaan kuulu. Eipä niitä muistakaan pienemmistä kaupoista löydy, siksi joudummekin ajamaan pidemmän matkan Prismaan!
[/quote]
Viittitkö millään valaista, että mitä ne tuotteet ovat?
utelis Lidlin käyttäjä
[/quote]
Ainakaan paikallisesta lidlistämme ei löytynyt papaijaa, granaattiomenaa, PARSAKAALIA, purjosipulia, pinaatinlehtiä, irto suolakurkkua.. En nyt muista, viimekäynnistä lähes puoli vuotta.. Lisäksi siis ihan perus porkkanat ja sipulit olleet aina loppu, usein paprikatkin. Olen aina kuvitellut että suht samat valikoimat kaikkialla, kertokaa toki jos jossain paremmat :)
[/quote]
Unohdin ainakin palsternakan, inkiväärin sekä lantun! En nyt tosiaan kaikkia muista, mutta ainakin nuo puuttuivat KOKONAAN ja useat muut kasvikset loppu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:40"]No mutta silti olisi kiva tietää, että mitä ne 2/3 mitä Lidlistä ei saa :)
Taidat jo tietääkin vastauksen, kun sitä ei saa nyhtämälläkään.
Prismassa jo pelkästään banaaneja on saman verran kuin Lidlissä hedelmiä yhteensä. Mutta ilahduttaako se minua yhtään, vaikka banaaneista tykkäänkin. Päinvastoin. Lidlissä saa yleensä tuoreita hedelmiä, kun ne ei pyöri siinä niin pitkiä aikoja kähmittävinä.
[/quote]
Anteeksi, että vastauksessani kesti. En ehdi jatkuvasti päivystää täällä :)
[/quote]
Kassalla oli jono! Piti lopettaa vähäksi aikaa!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:25"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:14"] En tiedä miten joku tekee 38% eron Prisman ja Lidlin välille. Tai siis mitä tuotteita ostavat. Itse olen yrittänyt antaa Lidlille mahdollisuuden, mutta joka kerta, kun asioimme kyseisessä kaupassa, joudumme hakemaan 2/3 ostoksista muualta. Emme yleensä osta rainbow/xtra tuotteita. Meille ei ainakaan ole tullut ostokset yhtään halvemmaksi Lidlissä. [/quote] Mitä joudut ostamaan muualta? Lidlissä en ainakaan itse ole törmännyt huonolaatuisin halpamerkkeihin lainkaan. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyvälaatuisia. [/quote] Puoliakaan kasviksista tai hedelmistä ei löydy, ja uskokaa tai älkää, JOKA KERTA kun olen Lidlissä asioinut, todella monet kasvikset ovat loppu, joten lähden lähes tyhjin käsin.. Sama lihojen kanssa.. Ehkä se sitten on vain huonoa tuuria, mutta tosiaan kasvis- ja hedelmäpuoli ei täytä ainakaan meidän perheemme tarpeita (ruokavaliomme koostuu lähinnä kasviksista, hedelmistä sekä erilaisista lihoista). [/quote] Hassua, kun omalla kohdalla ei ole montaakaan kertaa käynyt noin. Vain joskus munakoiso ja kesäkurpitsa ovat olleet loppu, kun olisin niitä ostanut, mutta muutoin olen aina saanut haluamani. Ja meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. [/quote] Olen itsekin ihmetellyt tätä kovasti, sillä monet kehuvat juurikin Lidlin kasvisosastoa. Ihan valehtelematta joka kerta on meidän kohdalla näin käynyt. :D Mutta tosiaan on monia tuotteita, jotka eivät heidän valikoimaan kuulu. Eipä niitä muistakaan pienemmistä kaupoista löydy, siksi joudummekin ajamaan pidemmän matkan Prismaan! [/quote] Viittitkö millään valaista, että mitä ne tuotteet ovat? utelis Lidlin käyttäjä [/quote] Ainakaan paikallisesta lidlistämme ei löytynyt papaijaa, granaattiomenaa, PARSAKAALIA, purjosipulia, pinaatinlehtiä, irto suolakurkkua.. En nyt muista, viimekäynnistä lähes puoli vuotta.. Lisäksi siis ihan perus porkkanat ja sipulit olleet aina loppu, usein paprikatkin. Olen aina kuvitellut että suht samat valikoimat kaikkialla, kertokaa toki jos jossain paremmat :)
[/quote]
Meidän kaupungin kolmesta Lidlistä löytyy noista kaikkia muita paitsi irtosuolakurkkuja. Ostan papaijaa ja granaattiomenaa lukuunottamatta lähes joka kauppareissulla noita. Etelän hedelmissä valikoima vaihtelee, mutta itselle se on ihan jees. Ostan sitä mitä on, jolloin tulee ostettuakin paljon monipuolisemmin.
Mä en ole valitettavasti ikinä saanut Lidlistä laadukasta broilerin rintafilettä tai ohutleikettä, vaikka aina ostan maustamatonta. Joka kerta se on maistunut vähän oudolle ja koostumus on ollut kuminen tai kuiva, vaikka ihan samalla tavalla valmistan, kuin esimerkiksi muista kaupoista saatavat broiskub rinnat mustassa isossa boksissa, jossa on ketun kuva, en muista merkkiä yhtään, mutta se taitaa olla kyllä laadukkainta broileria, jota olen mistään löytänyt.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:13"]
Mä en ole valitettavasti ikinä saanut Lidlistä laadukasta broilerin rintafilettä tai ohutleikettä, vaikka aina ostan maustamatonta. Joka kerta se on maistunut vähän oudolle ja koostumus on ollut kuminen tai kuiva, vaikka ihan samalla tavalla valmistan, kuin esimerkiksi muista kaupoista saatavat broiskub rinnat mustassa isossa boksissa, jossa on ketun kuva, en muista merkkiä yhtään, mutta se taitaa olla kyllä laadukkainta broileria, jota olen mistään löytänyt.
[/quote] Ootko sä jumankekka ostanut kettua? Ei mikään ihme jos on sitkeetä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:25"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:20"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:14"] En tiedä miten joku tekee 38% eron Prisman ja Lidlin välille. Tai siis mitä tuotteita ostavat. Itse olen yrittänyt antaa Lidlille mahdollisuuden, mutta joka kerta, kun asioimme kyseisessä kaupassa, joudumme hakemaan 2/3 ostoksista muualta. Emme yleensä osta rainbow/xtra tuotteita. Meille ei ainakaan ole tullut ostokset yhtään halvemmaksi Lidlissä. [/quote] Mitä joudut ostamaan muualta? Lidlissä en ainakaan itse ole törmännyt huonolaatuisin halpamerkkeihin lainkaan. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyvälaatuisia. [/quote] Puoliakaan kasviksista tai hedelmistä ei löydy, ja uskokaa tai älkää, JOKA KERTA kun olen Lidlissä asioinut, todella monet kasvikset ovat loppu, joten lähden lähes tyhjin käsin.. Sama lihojen kanssa.. Ehkä se sitten on vain huonoa tuuria, mutta tosiaan kasvis- ja hedelmäpuoli ei täytä ainakaan meidän perheemme tarpeita (ruokavaliomme koostuu lähinnä kasviksista, hedelmistä sekä erilaisista lihoista). [/quote] Hassua, kun omalla kohdalla ei ole montaakaan kertaa käynyt noin. Vain joskus munakoiso ja kesäkurpitsa ovat olleet loppu, kun olisin niitä ostanut, mutta muutoin olen aina saanut haluamani. Ja meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. [/quote] Olen itsekin ihmetellyt tätä kovasti, sillä monet kehuvat juurikin Lidlin kasvisosastoa. Ihan valehtelematta joka kerta on meidän kohdalla näin käynyt. :D Mutta tosiaan on monia tuotteita, jotka eivät heidän valikoimaan kuulu. Eipä niitä muistakaan pienemmistä kaupoista löydy, siksi joudummekin ajamaan pidemmän matkan Prismaan! [/quote] Viittitkö millään valaista, että mitä ne tuotteet ovat? utelis Lidlin käyttäjä [/quote] Ainakaan paikallisesta lidlistämme ei löytynyt papaijaa, granaattiomenaa, PARSAKAALIA, purjosipulia, pinaatinlehtiä, irto suolakurkkua.. En nyt muista, viimekäynnistä lähes puoli vuotta.. Lisäksi siis ihan perus porkkanat ja sipulit olleet aina loppu, usein paprikatkin. Olen aina kuvitellut että suht samat valikoimat kaikkialla, kertokaa toki jos jossain paremmat :)
[/quote]
Ainakin osassa Espoon ja Vantaan Lidleistä on huono vihannesvalikoima, muuton jälkeen kohdalle osui sitten Lidl sieltä toisesta ääripäästä, eikä vaihto Prismasta/Cittarista Lidliin ole kaduttanut kertaakaan.
Meillä käydään kaikissa kolmessa "ketjussa", eli prismassa, lidlissä ja citymarketissa. Lidlistä pääsee joo halvemmalla, mutta esim. Juusto on sellainen mitä ei enää osteta koska syödään arkijuustoa tai oltermannia. Sama jogurttien ja rahkan kanssa koska syömme kotimaisia ainoastaan ja eu ainakaan meijän lähilidlissä moisia ole suomalaisena saatavana. Ja käytännössä pyykkiaineet, shampoot jne. On pakko ostaa muualta koska pitää olla hajusteettomia ja mielellään niitä kotimaisia. Mielummin maksan enemmän ja koitan edesauttaa suomalaista tuotantoa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:57"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:11"]Lidl säilykeananas ~80 snt ja Prisma 1,35 e... Sama toistuu about kaikessa paitsi jossain alennusreissumiehessä. [/quote] Sinulle tärkein tuote on näköjään säilykeananas mä syön vain tuoreita tuotteita! Ei ole ensimmäinen kerta kun olet laittanut ananas vertailun tänne! [/quote] Onhan se pätevä vertailu sille jolle sitä purkkiananasta kuluu [/quote] Hmm en ole ostanut itse asiassa hetkeen, mutta tykkään syödä herkkuna :) Tällä hetkellä mulla on Lidlistä vain herneitä, parsa- ja kukkakaalia, yleensä ostan myös suippopaprikoita, pinaattia (se pakasteena myytävä on muuten lehtipinaattia, ei muusattua), tomaatteja, punajuuria, porkkanoita, vihreitä papuja... Tuoreet asiat ovat ihania, mutta eivät jotkut säilykkeetkään ole huonoja. Btw, Lidlistä saa ihania artisokansydämiä öljyssä!
[/quote]
Lidlin pakastepinaatti on parasta! Sitä kun kerran syö ei muiden kauppojen vesimössöt maistu enää miltään.
Omalle perheelle tulee kaikkein edullisemmaksi mennä ensin Lidliin, ostaa ne tuotteet mitä ostoslistalta löytyy, ja loput s-kaupasta. Niihin matkaa 10km, lähimpään Prismaan 38km.
Ruokatottumukset on niin erillaisia ettei niitä voi vertailla keskenään. Jos joku iskis mun nokan arkijuustoa niin vähän mua ihmetyttäis mikä on homman nimi.
No ainakaan minä en ole löytäny hajusteettomia kotimaisia shampoita/hoitoaineita/pyykinpesuaineita. Tiskiainekki ihan surkeaa. Ylipäätään kaikki käyttötarava ostetaan muualta
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:33"]
Ruokatottumukset on niin erillaisia ettei niitä voi vertailla keskenään. Jos joku iskis mun nokan arkijuustoa niin vähän mua ihmetyttäis mikä on homman nimi.
[/quote]
Just ajattelin samaa :) Mulla loppuisi "juuston" syöminen siihen paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:33"]
[/quote] nokan eteen siis
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:58"]
On se kyllä jännä. Täällä alle 20 000 asukkaan kaupungissa Lidlissä ei ole juuri ikinä mikään loppu saati että tuotteet olisivat huonoja! Läheisessä valintatalossa taas poikkeuksetta aina paprikat ja salaatit mätiä sisältä. Lidlistä en ole kertaakaan ostanut mitään mikä olisi ollut pilalla. Enkä muuten osta eineksiä, vaan lihaa, kasviksia, pastaa, maitoa, munia jne.
[/quote]
No jännäpä jännä. Meillä Helsingissä 20 000 asukkaan lähiössä tilanne on kuitenkin tämä. Ja kaikissa muissakin pk-seudun Lidleissä joissa olen asioinut, ei sen puoleen. Siis oletan että tuotteet ovat loppu, koska jos vaikkapa perus-chilit tai basilika puuttuu, niin oletan ja toivon että se ei sentään tarkoita ettei niitä valikoimissa olisi. Tosin hyvin kausiluontoista tuo tosiaan näyttää olevan, tuolla joku kyseli retiisien ja salottisipuleiden perään, kyllä niitä joskus voi säkällä saadakin mutta ei siihen kyllä voi luottaa että niitä saisit silloin kuin tarvitsisit. Kuten ei myöskään mangoa, korianteria, tai paljon mitään muutakaan.
Eikä tästä nyt kannata kenenkään hernettä nenään vetää vaikka kovasti Lidliä täällä kehutaankin. Hinnat ovat ylivedot, sitä ei kukaan kiistä. Jokainen käyttää niitä kauppoja, jotka parhaiten tarpeisiinsa vastaavat. Jos yhdestä paikasta kaiken tarvitsemansa saa ja vielä halvalla, niin sehän on hienoa.
[/quote]
Oukei, ei ole meidän kaupaksi sopiva tuo. Hermohan siinä menisi, jos tuollaisia perusjuttuja puuttuisi hyllystä puuttuivatpa ne sitten aina tai vain välillä. Pitäisi lähteä vielä toiseen kauppaan, ei kiva.