Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hah hah! Hs hintavertailu, prisman ruokakassi halvempi kuin lidlin

Vierailija
09.06.2015 |

Anna mun kaikki kestää. Tästä sen näkee, hs ei ole mikään realistinen lehti. Jos meidänkin perhe uskois sitä, talous menis rankasti kuralle. 

Omien laskelmien mukaan, vertailu niistä tuotteista mitä me käytämme, lidl on 38,23 % edullisempi. 

Tehkää oma laskelma exel taulukolla niin näette eron. 

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:10"]

En kyllä saksaan rahojani syydä. Saksaanhan ne voitot sitten menevät. 

[/quote]

Sama se minne ne menevät, ei ne sun tilille ainakaan kilahda.

Vierailija
202/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"]

[/quote]

[/quote] 

Minä puolestani lisään,  säästetty sentti on omassa taskussa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:16"]

Onko Lidlissä tuoretiskejä? Kala ja liha? Saako sieltä monipuolisesti vihanneksia,esim. retiisejä, varsiselleriä, sitruunaruohoa, shalottisipulia ja tuoreita erilaisia chilejä?

[/quote]

Tarkoitatkohan tuoretiskejä Prisman tapaan - muutama vuosi takaperinhän kävi ilmi, että Prisman tuoretiskin lihat olivat niitä pakkauksiin vanhentuneita, marinoituja lihamöykkyjä? Kala ei ole tuoretta nähnytkään.

Lidlissä kala ja liha on aina tuoretta, ja jokaista noita mainitsemaasi vihannesta oli ainakin viime lauantaina tarjolla tuoreina ja rapsakoina.
[/quote]

Odotin saavani selkeän ja asiallisen vastauksen, mutta ilmeisesti tästä voi päätellä, ettei Lidlissä tuoretiskiä ole? Jää siinä tapauksessa asioimatta jatkossakin, koska etenkin tuore kala kuuluu ruokavalioomme useamman kerran viikossa.

Olen erityisen iloinen meidän Prisman edellispäivänä pyydetystä kalasta, jota on kausittain säännöllisesti tarjolla. Yleensähän toki kala on 2-3 päivää sitten pyydettyä.

Vierailija
204/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:16"] Onko Lidlissä tuoretiskejä? Kala ja liha? Saako sieltä monipuolisesti vihanneksia,esim. retiisejä, varsiselleriä, sitruunaruohoa, shalottisipulia ja tuoreita erilaisia chilejä? [/quote] Tarkoitatkohan tuoretiskejä Prisman tapaan - muutama vuosi takaperinhän kävi ilmi, että Prisman tuoretiskin lihat olivat niitä pakkauksiin vanhentuneita, marinoituja lihamöykkyjä? Kala ei ole tuoretta nähnytkään. Lidlissä kala ja liha on aina tuoretta, ja jokaista noita mainitsemaasi vihannesta oli ainakin viime lauantaina tarjolla tuoreina ja rapsakoina. [/quote] Odotin saavani selkeän ja asiallisen vastauksen, mutta ilmeisesti tästä voi päätellä, ettei Lidlissä tuoretiskiä ole? Jää siinä tapauksessa asioimatta jatkossakin, koska etenkin tuore kala kuuluu ruokavalioomme useamman kerran viikossa. Olen erityisen iloinen meidän Prisman edellispäivänä pyydetystä kalasta, jota on kausittain säännöllisesti tarjolla. Yleensähän toki kala on 2-3 päivää sitten pyydettyä.

[/quote]

Uskotko todella että se on edellispäivänä pyydettyä?

Vierailija
205/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"]

[/quote]

[/quote] 

Minä puolestani lisään,  säästetty sentti on omassa taskussa 
[/quote]

Minä todellakin pyrin suosimaan suomalaisia kauppoja, suomalaisia tuotteita ja mieluiten tietenkin lähiruokaa. Minusta sen pitäisi näinä aikoina olla ihan kansalaisvelvollisuus.

Ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä, pientä palkkaa sen lisäksi saan, mutta ei kummoiset tulot. Minulle tämä on periaate, syön sapuskaa hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
206/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:16"] Onko Lidlissä tuoretiskejä? Kala ja liha? Saako sieltä monipuolisesti vihanneksia,esim. retiisejä, varsiselleriä, sitruunaruohoa, shalottisipulia ja tuoreita erilaisia chilejä? [/quote] Tarkoitatkohan tuoretiskejä Prisman tapaan - muutama vuosi takaperinhän kävi ilmi, että Prisman tuoretiskin lihat olivat niitä pakkauksiin vanhentuneita, marinoituja lihamöykkyjä? Kala ei ole tuoretta nähnytkään. Lidlissä kala ja liha on aina tuoretta, ja jokaista noita mainitsemaasi vihannesta oli ainakin viime lauantaina tarjolla tuoreina ja rapsakoina. [/quote] Odotin saavani selkeän ja asiallisen vastauksen, mutta ilmeisesti tästä voi päätellä, ettei Lidlissä tuoretiskiä ole? Jää siinä tapauksessa asioimatta jatkossakin, koska etenkin tuore kala kuuluu ruokavalioomme useamman kerran viikossa. Olen erityisen iloinen meidän Prisman edellispäivänä pyydetystä kalasta, jota on kausittain säännöllisesti tarjolla. Yleensähän toki kala on 2-3 päivää sitten pyydettyä.

[/quote]

[/quote] 

Joo, mutta ei pääse fiinistelemään. 

Ja hei, konsulentit puuttuu. Monille se on elämän suola tukkia  käytävää ja kaikkien nähden sanoa kovaan ääneen, ei kun pane sitä filettä pari kiloo ainakin sitä kun niin meillä kuluu. Sillä fiiliksellä elää pitkään. 

Vierailija
207/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman edellispäivänä pyydetyt kalat? Ei ole ainakaan meidän Prismassa näkynyt! Pikkuruinen lappu kalatiskillä kertoi viimeksikin, että tuoreimmat kalat olivat 5 päivää vanhoja ja myynnissä oli jopa 7 päivää vanhoja siikoja, hyi hemmetti! Siika pitää käytännössä syödä pyyntipäivänä, näin olen ammattikalastajilta kuullut, eivät koskaan söisi edes eilistä siikaa, se pilaantuu niin helposti.

Meidän Lidlissä on huonot kalavalikoimat, cittarissa on parhaat ja tuoreimmat kalat, siis täällä meillä, muualla en tiedä. Lidlissä ainakin meillä löytyy noita tuoreita retiisejä, sitruunaruohoa, shalottisipuleita...oli myös tuoreita parsoja ja esim. luomuinkivääriä, jota en ainakaan meidän Prismassa ja Cittarissa ole nänhyt ikinä.

Vierailija
208/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuulehan, uskon todellakin, ja tiedän myös tarkasti, mistä kala tulee, koska se kerrotaan selkeästi. :)

Tule ostamaan ja maistamaan, niin huomaat sen itsekin. Eroa vakuumipakattuun on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
209/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:10"] En kyllä saksaan rahojani syydä. Saksaanhan ne voitot sitten menevät.  [/quote] Sama se minne ne menevät, ei ne sun tilille ainakaan kilahda. [/quote]  Minä puolestani lisään,  säästetty sentti on omassa taskussa  [/quote] Minä todellakin pyrin suosimaan suomalaisia kauppoja, suomalaisia tuotteita ja mieluiten tietenkin lähiruokaa. Minusta sen pitäisi näinä aikoina olla ihan kansalaisvelvollisuus. Ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä, pientä palkkaa sen lisäksi saan, mutta ei kummoiset tulot. Minulle tämä on periaate, syön sapuskaa hyvällä omallatunnolla.

[/quote] 

Minä taas kannan rahani lidliin koska palkkaavat suomalaisia sinne töihin. Muissa kaupoissa on paljon virolaisia ja siivojatkin ovat yleensä hyvin kaukaa tuotuja. 

Vierailija
210/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:37"]

Prisman edellispäivänä pyydetyt kalat? Ei ole ainakaan meidän Prismassa näkynyt! Pikkuruinen lappu kalatiskillä kertoi viimeksikin, että tuoreimmat kalat olivat 5 päivää vanhoja ja myynnissä oli jopa 7 päivää vanhoja siikoja, hyi hemmetti! Siika pitää käytännössä syödä pyyntipäivänä, näin olen ammattikalastajilta kuullut, eivät koskaan söisi edes eilistä siikaa, se pilaantuu niin helposti.

Meidän Lidlissä on huonot kalavalikoimat, cittarissa on parhaat ja tuoreimmat kalat, siis täällä meillä, muualla en tiedä. Lidlissä ainakin meillä löytyy noita tuoreita retiisejä, sitruunaruohoa, shalottisipuleita...oli myös tuoreita parsoja ja esim. luomuinkivääriä, jota en ainakaan meidän Prismassa ja Cittarissa ole nänhyt ikinä.

[/quote]

Tervetuloa Helsinkiin! :) Löytyy viikonlopuksi aina ihan sushilaadukasta kalaa, mikä on kiva, ei tarvitse vaivautua kauppahalliin, jos haluaa tehdä sushia.

Vierailija
211/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Lidlissä on papujen ja tofun tilanne? Entä kalan? Millaista kalaa siellä on myynnissä?

Ja onko siellä nyt sitä liha- ja kalatiskiä vai ei? Kukaan ei vastannut kysymykseen. Höh.

Vierailija
212/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

Kuulehan, uskon todellakin, ja tiedän myös tarkasti, mistä kala tulee, koska se kerrotaan selkeästi. :)

Tule ostamaan ja maistamaan, niin huomaat sen itsekin. Eroa vakuumipakattuun on kuin yöllä ja päivällä.

[/quote]

Aww, joku oikeasti uskoo että niitä päiviä vanhoja kaloja ei laiteta samaan lootaan saman teksin alle. 

Olen ostanut, maussa ei mainittavaa eroa. Kalacarten pakatut kalat on hyviä, eikä koskaan ole tullut vatsanpuruja kuten olen todennut muutamastikin tuoretiskillä.

Vierailija
213/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:10"] En kyllä saksaan rahojani syydä. Saksaanhan ne voitot sitten menevät.  [/quote] Sama se minne ne menevät, ei ne sun tilille ainakaan kilahda. [/quote]  Minä puolestani lisään,  säästetty sentti on omassa taskussa  [/quote] Minä todellakin pyrin suosimaan suomalaisia kauppoja, suomalaisia tuotteita ja mieluiten tietenkin lähiruokaa. Minusta sen pitäisi näinä aikoina olla ihan kansalaisvelvollisuus. Ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä, pientä palkkaa sen lisäksi saan, mutta ei kummoiset tulot. Minulle tämä on periaate, syön sapuskaa hyvällä omallatunnolla.

[/quote] 

Minä taas kannan rahani lidliin koska palkkaavat suomalaisia sinne töihin. Muissa kaupoissa on paljon virolaisia ja siivojatkin ovat yleensä hyvin kaukaa tuotuja. 
[/quote]

Aha. Mietipäs ruokaketjun työllistämisvaikutuksia kokonaisuudessaan. Ja miksi ei saisi olla ulkomaalaisia töissä? Silloin on kotouttaminen onnistunut.

Vierailija
214/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:42"]

Mikä Lidlissä on papujen ja tofun tilanne? Entä kalan? Millaista kalaa siellä on myynnissä?

Ja onko siellä nyt sitä liha- ja kalatiskiä vai ei? Kukaan ei vastannut kysymykseen. Höh.

[/quote]

Ei ole tiskiä. 

Papuja ja tofua olen saanut itse ostettua ainakin lähilidlistä. Lidlissä on mm.  Isokarin kalaa myynnissä. Leikattua lohifileetä, medaljonkeja jne.

Vierailija
215/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:11"]

Lidl säilykeananas ~80 snt ja Prisma 1,35 e... Sama toistuu about kaikessa paitsi jossain alennusreissumiehessä.

[/quote]

Meidän Prismassa säilykeananas maksaa 0,47€ purkki.. :D

Vierailija
216/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:10"] En kyllä saksaan rahojani syydä. Saksaanhan ne voitot sitten menevät.  [/quote] Sama se minne ne menevät, ei ne sun tilille ainakaan kilahda. [/quote]  Minä puolestani lisään,  säästetty sentti on omassa taskussa  [/quote] Minä todellakin pyrin suosimaan suomalaisia kauppoja, suomalaisia tuotteita ja mieluiten tietenkin lähiruokaa. Minusta sen pitäisi näinä aikoina olla ihan kansalaisvelvollisuus. Ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä, pientä palkkaa sen lisäksi saan, mutta ei kummoiset tulot. Minulle tämä on periaate, syön sapuskaa hyvällä omallatunnolla. [/quote]  Minä taas kannan rahani lidliin koska palkkaavat suomalaisia sinne töihin. Muissa kaupoissa on paljon virolaisia ja siivojatkin ovat yleensä hyvin kaukaa tuotuja.  [/quote] Aha. Mietipäs ruokaketjun työllistämisvaikutuksia kokonaisuudessaan. Ja miksi ei saisi olla ulkomaalaisia töissä? Silloin on kotouttaminen onnistunut.

[/quote] 

Silloin se pois meidän palkkarahoista jos pestataan ulkomaalaisia tänne töihin ja on se pois kaupankin myynnistä jos suomalaisilla ei ole rahaa. Siksi moni onkin siirtynyt lidlin asiakkaaksi koska muuhun ei ole varaa. Kaupat siis itse ajaa ihmiset sinne. 

Vierailija
217/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:58"]

On se kyllä jännä. Täällä alle 20 000 asukkaan kaupungissa Lidlissä ei ole juuri ikinä mikään loppu saati että tuotteet olisivat huonoja! Läheisessä valintatalossa taas poikkeuksetta aina paprikat ja salaatit mätiä sisältä. Lidlistä en ole kertaakaan ostanut mitään mikä olisi ollut pilalla. Enkä muuten osta eineksiä, vaan lihaa, kasviksia, pastaa, maitoa, munia jne. 

[/quote]

No jännäpä jännä. Meillä Helsingissä 20 000 asukkaan lähiössä tilanne on kuitenkin tämä. Ja kaikissa muissakin pk-seudun Lidleissä joissa olen asioinut, ei sen puoleen. Siis oletan että tuotteet ovat loppu, koska jos vaikkapa perus-chilit tai basilika puuttuu, niin oletan ja toivon että se ei sentään tarkoita ettei niitä valikoimissa olisi. Tosin hyvin kausiluontoista tuo tosiaan näyttää olevan, tuolla joku kyseli retiisien ja salottisipuleiden perään, kyllä niitä joskus voi säkällä saadakin mutta ei siihen kyllä voi luottaa että niitä saisit silloin kuin tarvitsisit. Kuten ei myöskään mangoa, korianteria, tai paljon mitään muutakaan.

Eikä tästä nyt kannata kenenkään hernettä nenään vetää vaikka kovasti Lidliä täällä kehutaankin. Hinnat ovat ylivedot, sitä ei kukaan kiistä. Jokainen käyttää niitä kauppoja, jotka parhaiten tarpeisiinsa vastaavat. Jos yhdestä paikasta kaiken tarvitsemansa saa ja vielä halvalla, niin sehän on hienoa. 

Vierailija
218/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aww, joku oikeasti uskoo että niitä päiviä vanhoja kaloja ei laiteta samaan lootaan saman teksin alle. 

Olen ostanut, maussa ei mainittavaa eroa. Kalacarten pakatut kalat on hyviä, eikä koskaan ole tullut vatsanpuruja kuten olen todennut muutamastikin tuoretiskillä.

[/quote]

Puhut ihmeellisen syytellen ja mielestäni hieman epäasiallisestikin. Mikä on intressisi? Väitätkö ihan suoraan, että minun käyttämäni Prisma valehtelee, kun mainostaa myyvänsä edellisenä päivänä pyydettyä kalaa? Väitätkö, että olen oikeasti syönyt oikeasti viikon vanhaa kalaa raakana sushissa, kun olen luullut syöväni päivän vanhaa, eli erittäin tuoretta kalaa? Luuletko, ettei perheeni tai ruokavieraani olisi koskaan saaneet mahanpuruja tässä tapauksessa?

1 päivää vanha kala näyttää aivan erilaiselta kuin 6 päivää vanha.

Vierailija
219/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Puhut ihmeellisen syytellen ja mielestäni hieman epäasiallisestikin. Mikä on intressisi? Väitätkö ihan suoraan, että minun käyttämäni Prisma valehtelee, kun mainostaa myyvänsä edellisenä päivänä pyydettyä kalaa? Väitätkö, että olen oikeasti syönyt oikeasti viikon vanhaa kalaa raakana sushissa, kun olen luullut syöväni päivän vanhaa, eli erittäin tuoretta kalaa? Luuletko, ettei perheeni tai ruokavieraani olisi koskaan saaneet mahanpuruja tässä tapauksessa?

1 päivää vanha kala näyttää aivan erilaiselta kuin 6 päivää vanha.

[/quote]

No ehkä asiat ovat sitten erilailla siellä Helsingissä, vähän epäilen koska tästä oli se lehtijuttukin. 

Mutta niin, satun tietämään että täällä ihan surutta laitetaan eilisen "tuoreet" kalat samaan, myydään siis eilen pyydettynä 2-3 päivää vanhaa. Tämä nyt ei ole hyökkäys sinua tai prismaasi kohtaan, vaan puhun yleisesti. 

Vierailija
220/247 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää hintavertailu excelillä! Se kannattaa!