Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien yh äideille kysymys

Vierailija
02.02.2022 |

Missä iässä aloitte ostaa pojallenne miesten suihkusaippuaa? Mietin että onko 10 v liian nuori kun 10vn kaveri oli tehnyt uimahallissa läppää siitä että hän käyttää vielä samoja suihkusaippuoita ja shamppoota kuin minä

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? Meillä koko perhe käyttää samoja saippuoita. Mihin ihmeessä miehet tarttee eri saippuaa???

No eihän kukaan nyt mitään tarvite, mutta kosmetiikka nyt sattuu olemaan sukupuolittunutta. On olemassa lv:t ja muut neutraalit brändit, mutta suurin osa on suunnattu miehille/ naisille. 

Ainoa ero nyt käytännössä on tuoksu, mutta jos poika haluaa käyttää miehille suunnattuja tuotteita, niin yhtä hyvin voi kysyä, että miks ei. 

Vierailija
22/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä ostin omille pojille jotain Dove Men -suihkusaippuaa.. Ja huomasin, että mun manteli-hunajasaippua oli aina loppu ja se men

purkki seisoi käyttämättömänä. Kysyin sitten että eikö toi "miestensaippua" ole hyvää, niin kaikki kolme poikaa lausui kuorossa, "eii ku toi toinen on paremman hajuista". Tämä siis tosiaan siinä yläkouluiässä. Eli lopetin noitten miestensaippuoiden oston sit kokonaan. Ja kaksi on jo täysi-ikäisiä ja (naisen kanssa) parisuhteessa, että mistään suuntautumisestaan tuskin oli kyse. Mutta osta ap pojallesi sinne koulun jumppasuihkuun saippua, joka on hänestä ok, kustannus on pieni ja mieli varmasti parempi lapsella. Joku aika menee kaikilla nuorilla eläen sen mukaan mitä kaverit sanoo, sitten aletaan tekemään omia valintoja., 

Oikeasti alat pohtia poikien suuntautumista jonkun saippuan tuoksun perusteella. Aika uskomatonta. 

Joo, en minä mieti, tunnen lapseni. Mutta tunnen myös tämän palstan lukijat.

Miksi sinun mielestä saippuan pitää olla sukupuolitettu? Meillä kaikki käyttää samaa saippuaa. Elämä on juuri niin vaikeaa tai helppoa miksi sen itse tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että poika oli n. 13 kun ostin ensimmäisen kerran jotain suht neutraalia miesten saippuaa, mielestäni sen ikäisen ei tarvitse vielä löyhkätä miltään axeltakaan. Poika ei kovin avoimesti asioista juttele niin kysyin että haluaisiko jo kenties jotain muuta kuin lasten saippuaa. Vastaus oli kyllä.

Vierailija
24/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä yh, kun on yhteishuoltajuus erosta huolimatta. Poikani käytti viime viikolla miesten saippuaa, on 8v. Yleensä käyttää samaa kuin siskonsa, eli lasten saippuaa. Ja kyllä minulla näin sinkkuna on sitä miestenkin saippuaa, kun välillä käy miesvieras. Kun lapset on isällään.

Vierailija
25/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on LV merkin tuotteet. On täysin sukupuolineutraaleja ja tylsän näköisiä, eivät ota kantaa suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
26/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? Meillä koko perhe käyttää samoja saippuoita. Mihin ihmeessä miehet tarttee eri saippuaa???

No eihän kukaan nyt mitään tarvite, mutta kosmetiikka nyt sattuu olemaan sukupuolittunutta. On olemassa lv:t ja muut neutraalit brändit, mutta suurin osa on suunnattu miehille/ naisille. 

Ainoa ero nyt käytännössä on tuoksu, mutta jos poika haluaa käyttää miehille suunnattuja tuotteita, niin yhtä hyvin voi kysyä, että miks ei. 

Saippua ei ole kosmetiikkaa vaan puhdistusainetta iholle. On suihkusaippuaa ja käsisaippuaa. Onko teidän vessassakin eri käsienpesusaippuat naisille ja miehille?

Vierailija
27/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä ollut erikseen mitään naisten ja miesten tai lasten ja aikuisten saippuoita. Kaikki käyttää sitä samaa mitä sattuu olemaan.

Vierailija
28/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä markkinamiehet nauraa matkalla pankkiin. Ihmisille uskoo tosissaan, että saman perheen jäsenille pitää ostaa eri saippuat.

Vierailija
29/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippua ei ole kosmetiikkaa vaan puhdistusainetta iholle. On suihkusaippuaa ja käsisaippuaa. Onko teidän vessassakin eri käsienpesusaippuat naisille ja miehille?

Toki vessa pitää olla musta purkki, jossa Sport Hand Soap. Ei sitä voi millään muulla aito mies käsiään pestä., 

30/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä mitään väliä ole jos jokaisella on oma saippuansa. Samana se kulutus kuitenkin säilyy. Markkinamiehet nauraa, huoh..

Vierailija
31/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä markkinamiehet nauraa matkalla pankkiin. Ihmisille uskoo tosissaan, että saman perheen jäsenille pitää ostaa eri saippuat.

Toisaalta, jos neljälle ostaa oman purkin kullekin, niin meneekö saippuaa enemmän vai vähemmän yhteensä kuin jos olisi yksi saippua yhteisenä? Äkkisältään voisi olettaa saippuua ostettavan useammin, jos yhteinen purkki.

Vierailija
32/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 10v ja 11v, käyttävät linna shampoota ja lactoline saippuaa eli tuoksuttomia, sukupuolettomia merkkejä molemmissa kodeissa ja tyytyväisiä ovat.

Vierailija
33/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana alkoi meidän poika käyttää ns. urheilusaippuoita tms. aikuisten tuotteita. Kyllä oli sitäkin aiemmin ollut omat saippuat mutta sellaisia lapsellisempia.

Kysy pojalta minkälaista haluaa ja osta sitä..

Vierailija
34/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun faija dippas mut dubbelduschiin lapsena niin monesti että tuoksun edelleen.

nimimerkillä: miehen ja naisen avioliitossa syntynyt poika.

Vierailija
35/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että selitit minulle, mitä saippua on. Otapa nyt sitten itse selvää, mitä kosmetiikka tarkoittaa. Meinaan, että taitaa olla nyt termit sulla vähän hukassa. 

Ja ei, ei meillä ole eri saippuoita sukupuolen mukaan, mutta jos tyttäreni tai poikani haluaisi käyttää tuotetta, joka esim. tuoksun mukaan on suunnattu just hänen sukupuolelleen, niin en kyllä näkisi tässä mitään ongelmaa. Ihan samalla tavalla, kun en näe ongelmaa siinä, että valitsevat itse hammastahnan makunsa. 

Mutta - tuotekehityksessä nyt eri sukupuolille on luotu omat sarjat ja tämä ei johdu siitä, että minä olen ne vaatinut. Ihan samalla tavalla on sukupuolitettu polkupyörät, luisitimet, vaatteet jne. Kenenkään ei tarvitse lähteä tähän mukana, mutta ei sitä muuta, en näin kuitenkin on. 

Vierailija
36/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vaan äiti voi käyttää näitä miesten tuotteita myös. 

Vierailija
37/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuoksuttomia tai sporttimerkkejä tyyliin Adidas Fresh tai Rexona Sport

Vierailija
38/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikusta kiusaaja tekee aiheen josta pääsee vääntämään.

Vierailija
39/39 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla työssäolevana kommentoisin, että välttäkää muutenkin ostamasta voimakkaanhajuisia suihkemaisia miesten dödöjä ja naisten hajuvesiä yläasteikäisille. Varsinkin silloin kun murrosikäiset alkavat käyttää niitä niin on aikalailla takuuvarmaa, että joku nerokas suihkuttaa niitä koko käytävät täyteen ja muut on tukehtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi