Ulosmitattu omaisuus, kenen vastuulla?!?!
Kyseessä ulosmitattu omaisuus, josta yritin kertoa kaikki mahdolliset viat.
Kerroin nekin, jotka olin unohtanut kertoa ekalla katsomiskerralla. Korvaakaan ei lotkautettu.
Kenen on vastuu? HArmittaa jonkun puolesta jos joutuu isoon ongelmaan kenties luullessaan että tekee hyvätkin kaupat.
Vai pitääkö vaan ajatella että päästiinpähän ite eroon, ei kiinnosta jos jollekin tulee ikäviä yllätyksiä?
Kommentit (28)
Aika omituinen tilanne olisi jos velalliselta ensin vietäisiin asunto ja omaisuus, myytäisiin ne palttiaralla puolella hintaa käyvästä, ja sen jälkeen uusi omistaja pääsisi vielä sälyttämään vastuuta (=kustannuksia) velallisen niskaan.
Ulosotto nyt ei mitään vastuuta tietenkään ota, eli ostaja vastuussa kaikesta.
ps. Verottaja kyllä muistaa entistä omistajaa jos katsoi myyntihinnan perusteella voittoa tulleen, vaikka entinen omistaja ei rahoista senttiä nähnytkään.
Ei mahdollista että meille mitään omaisuuden myynnin jälkeen vielä jäisi. Ja luulen ettei hinta kohoa niin korkeeksi että voittoa voisi tulla.
Luin iltapäivälehdestä jossainv aiheessa perheestä jotka osti hometalon pakkohuutokaupasta ja siitä väännetään nyt ilm. oikeutta myöten.
Toisaalta tekisi mieli olla kertomatta mahollisille uusille omistajille yhtikäs mitään omaisuuden ongelmista. Toisaalta käy kyl sääliksi sillä varmaan luulevat saavansa jotain erinomasta.
15 siis jälleen AP
13:lle vastauksena, on katsojia käynyt.
AP
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:23"]
Ei mahdollista että meille mitään omaisuuden myynnin jälkeen vielä jäisi. Ja luulen ettei hinta kohoa niin korkeeksi että voittoa voisi tulla.
[/quote]
Voihan sitä uneksia...
Jossain neljäsosan ja puolen välillä käyvästä hinnasta menevät voudin myydessä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:23"]
[/quote]
Voihan sitä uneksia...
Jossain neljäsosan ja puolen välillä käyvästä hinnasta menevät voudin myydessä.
[/quote]
Niin? Eli ei jää meille mitään. Jos ne jotka kävi katsoo ja ees osittain älysivät oikean kunnon, niin tuskin on valmiita maksaan paljoo.
Ja taas ne jotka katto päällisin puolin niin ei kuitenka tarjoo niin paljoo mitä velat on.
Sitä en tiedä kenen vastuulla se on, mutta ap sinun vastuulla on pitää jalat kiinni siihen asti, että opit hoitamaan asiasi kunnolla. Ymmärrätkö : pidät ne pirun jalat kiinni!
Tottakai omaisuutta voidaan ulosmitata. Joku kirjottelee taas ihan höpöjä, vasten tietoa. Tiedän hevosiakin ulosmitatun. Ja niinkuin tuo ylläolevakin kirjoitti, niin auto, moottoripyörä, vene, kesämökki, osake, tontti, talo, teollisuushalli jne voidaan ulosmitata.
Tuolta löytyy siitä hometalosta juttua:
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1424437690336.html#comments-anchor
Jokainen taaplaa tyylillään näemmä.
Siis mitenniin ei voi omaisuutta ulosmitata? Meidän omaisuus on ulosmitattu.
Ihmeellistä etteivät katsojat vaivautuneet kysyyn meiltä mitään. Heiltä jäi paljon tietämättä tärkeitä faktoja.
Ollaanko me vastuussa kun emme itse myy vai onko ulosotto vastuussa myymästään? Tietääkö kukaan?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 01:25"]
Jokainen taaplaa tyylillään näemmä.
Siis mitenniin ei voi omaisuutta ulosmitata? Meidän omaisuus on ulosmitattu.
Ihmeellistä etteivät katsojat vaivautuneet kysyyn meiltä mitään. Heiltä jäi paljon tietämättä tärkeitä faktoja.
Ollaanko me vastuussa kun emme itse myy vai onko ulosotto vastuussa myymästään? Tietääkö kukaan?
[/quote]No eikö näissä kohteissa (auto, asunto, vene??) lue aina myyntiehdoissa: myydään siinä kunnossa kuin on, ostajan on tutustuttava kohteeseen ennen ostopäätöksen tekemistä tjsp, millä sälytetään vastuu ostajalle. Ulosottovirastoko tuossa on myyjänä?
Juu, ulosotto on myyjänä.
Niin eli valitetttavasti vastuu sälytetään ostajalle. Harmi sinällään. En haluaisi olla ostajan asemassa.
AP
Eli mikä tarkallee on huonossa kunnossa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:23"]Ei mahdollista että meille mitään omaisuuden myynnin jälkeen vielä jäisi. Ja luulen ettei hinta kohoa niin korkeeksi että voittoa voisi tulla.
Luin iltapäivälehdestä jossainv aiheessa perheestä jotka osti hometalon pakkohuutokaupasta ja siitä väännetään nyt ilm. oikeutta myöten. Toisaalta tekisi mieli olla kertomatta mahollisille uusille omistajille yhtikäs mitään omaisuuden ongelmista. Toisaalta käy kyl sääliksi sillä varmaan luulevat saavansa jotain erinomasta. [/quote] Eikös tossa tapauksessa ollu kyse siitä, että entinen omistaja riitautti pakkohuutokaupan jne eli kyse ei ollut talon viasta vaan mulkusta entisestä omistajasta?
[/quote]
Noin mäkin muistelin mut siinä oli kanssa jotain et ne ostajat oli tyytymättömii koska kyseessä oli hometalo
Niin tarkoitat kai että palkastasi on ulosmitattu 25%? Omaisuutta ei voi ulosmitata muualla kuin ankkalinnassa.
Edellinen jatkaa, mulla on 8 tonnia opintolainaa ulosotossa rikosasioita 5 tuhatta ja pikavipeistä jotain 3tuhatta, ja silti omistan asunnon, ajan audilla, ja nostan työttömyysrahaa, asumistukea, ja vielä sossusta reilu 300 per kk.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:30"]
Niin tarkoitat kai että palkastasi on ulosmitattu 25%? Omaisuutta ei voi ulosmitata muualla kuin ankkalinnassa.
[/quote]
Oma käsitys on että kaikki verotettava omaisuus voidaan ulosmitata, asunto, metsä, mökki, auto, osakkeet jne... henkilökohtaisiin tavaroihin ei kosketa
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:30"]
[/quote]
Terveisiä Ankkalinnasta, kevyesti lähtee...
Onks joku jo käyny kattoon sitä mikä on myynnis?