En ymmärrä naisia (olen nainen)
Siis mikä ilmiö tää on? Joskus tapahtuu sitä, että joku nainen ottaa etäisyyttä, kävelee nokka pystyssä ohi, juuri ja juuri moikkaa (siis esim työpaikalla), käytös näkyy myös somessa siten, että jättää noteeraamatta mun kaikki jutut vaikka aiemmin on tykännyt. Live-elämässä sama juttu. On ilmeisesti loukkaantunut nainen mutta mistä helvetistä? Miksi naiset ei voi sanoa suoraan, jos joku asia loukkaa???! En ole ainakaan tarkoittanut loukata!! Sori, mutta vaikee pysyä naisten arvoitusten perässä. Miesten kanssa on helpompaa! Toivoo, nainen
Kommentit (43)
Siis jos kysyy niin vastaus on jotain todella ympäeipyöreetä tai sitten eivät mukamas ole loukkaantuneet mistään!
Olen kyllä nainen. En silti ymmärrä. Mitä toikin nyt tarkotti?? :D
Ei ole mitään yleispätevää kaikki naiset samanlaisia -naista. Jos sinulla on mennyt jonkun kanssa sukset ristiin, se ei tarkoita, että kaikki samaa sukupulta olevat ovat jotenkin hankalia. Todennäköisesti hän on jostakin surullinen, masentunut tai loukkaantunut, sinä ylitulkitset tai olet sosiaalisesti taitamaton. Jos asia on sinulle tärkeä, puhu toki hönelle - ystävällisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:39"]
"olen nainen" jep jep x))
[/quote]
Minäkään en ihan usko tuota.
Naiset on vaikeita ja omituisia, useimmat. Jo nuoresta pitäen. Tässä keväällä 12 vuotias tyttäreni ihmetteli kun yksi luokkakaveri kattoi oudosti, eikä kommentoinut wa keskusteluissa enää mitään, ja selvisi sitten että hän luuli että hänen poikaystävän ja minun tyttären välillä on jotain. Tämä poikaystävä ja minun tytär on samalla et:n tunnilla, muuten eivät ole tekemisissä ikinä. Kai se poika oli maininnut jotain josta toinen sit veti omat johto päätökset ja veti herneen nenään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:41"]Ei ole mitään yleispätevää kaikki naiset samanlaisia -naista. Jos sinulla on mennyt jonkun kanssa sukset ristiin, se ei tarkoita, että kaikki samaa sukupulta olevat ovat jotenkin hankalia. Todennäköisesti hän on jostakin surullinen, masentunut tai loukkaantunut, sinä ylitulkitset tai olet sosiaalisesti taitamaton. Jos asia on sinulle tärkeä, puhu toki hönelle - ystävällisesti.
[/quote] olisikin yksi, mutta kun niitä on useampi. Jo kyllä, olen sosiaalisesti lahjaton! Mutta: miesten kanssa on helpompaa ihan oikeasti!
Eipä ole pelkästään naisten ongelma. Aika monta miestä olen tavannut jotka vatvovat ärtyneenä jonkun sanomisia tai tekemisiä selän takana ja sitten kun yrittää ehdottaa että keskustelisivat suoraan asianomaisen kanssa niin mutistaan jotain epäselvää tai vaihdetaan puheenaihetta. Myöskin ihmiset yleensä ottaen tekevät paljon ylitulkintoja, nuo nenänvartta pitkin katsomisetkin voivat olla jotain ihan muuta kuten esimerkiksi ihminen joka on ajatuksissaan tai väsynyt eikä kohdista katsetta tietoisesti ärsyttääkseen. Puhumattakaan fb-käyttäytymisestä, päähän siinä räjähtäisi jos laskeskelisi että olenko nyt tykännyt tarpeeksi tasaisesti ja tarpeeksi usein ihmisten päivityksistä.
Eikä ollut tarkoitus yleistää - olenhan itsekin nainen. Mutta ei miehet tuolla tavalla käyttäydy!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:44"]Eipä ole pelkästään naisten ongelma. Aika monta miestä olen tavannut jotka vatvovat ärtyneenä jonkun sanomisia tai tekemisiä selän takana ja sitten kun yrittää ehdottaa että keskustelisivat suoraan asianomaisen kanssa niin mutistaan jotain epäselvää tai vaihdetaan puheenaihetta. Myöskin ihmiset yleensä ottaen tekevät paljon ylitulkintoja, nuo nenänvartta pitkin katsomisetkin voivat olla jotain ihan muuta kuten esimerkiksi ihminen joka on ajatuksissaan tai väsynyt eikä kohdista katsetta tietoisesti ärsyttääkseen. Puhumattakaan fb-käyttäytymisestä, päähän siinä räjähtäisi jos laskeskelisi että olenko nyt tykännyt tarpeeksi tasaisesti ja tarpeeksi usein ihmisten päivityksistä.
[/quote]
Tää on tätä tasa-arvoa, miehet muuttuu naisellisemmaks myös tässä suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:41"]
Naiset on vaikeita ja omituisia, useimmat. Jo nuoresta pitäen. Tässä keväällä 12 vuotias tyttäreni ihmetteli kun yksi luokkakaveri kattoi oudosti, eikä kommentoinut wa keskusteluissa enää mitään, ja selvisi sitten että hän luuli että hänen poikaystävän ja minun tyttären välillä on jotain. Tämä poikaystävä ja minun tytär on samalla et:n tunnilla, muuten eivät ole tekemisissä ikinä. Kai se poika oli maininnut jotain josta toinen sit veti omat johto päätökset ja veti herneen nenään.
[/quote]
Siis kirjoitatko nyt ihan vakavissasi naisia koskevan yleistyksen esimerkkinä 12-vuotiaiden LASTEN keskinäinen käytös? Ei helvetti näitä yleistyksiä täällä.
Ja mitä ap:hen tulee: haukkumalla omaa sukupuoltasi vähättelet myös itseäsi ja omaa persoonaasi. Jos pystyt näkemään kaverisi ensisijaisesti ihmisinä ja yksilöinä, huomaat että pystyt kohtaamaan myös omat hyvät ja huonot piirteesi selkeämmin kuin ennen.
Voevoe, kuule mun ukon miesvaltaisella työpaikalla puukotetaan selkään ja juorutaan ja kieroillaan ja pidetään vihaa ja kaunaa. KOKO AJAN.
Plaa. Totuus nyt sattuu olemaan vaan se, että miehet ei ole tuolla tavalla käyttäytyneet. Monet naiset sen sijaan ovat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:45"]
Eikä ollut tarkoitus yleistää - olenhan itsekin nainen. Mutta ei miehet tuolla tavalla käyttäydy!
[/quote]
mä olen koulu ja työpaikkakiusattu mies. Sä et naisena tiedä mitä on miesten välinen kiusaaminen ja että kadullakin saa pelätä tuntemattoman miehen päälle käymisiä. Olen kerran joutunut hakatuksi nuorena täysin tuntemattoman miehen taholta ravintolaillan jälkeen. syy: naamani ärsytti.
Anteeksi vaan mutta yhtä lailla kun miesten haukkuminen, niin mua vituttaa jatkuva vähättely siitä että miehet ei joudu kärsimään kiusaamisesta tai työpaikkakiusaamisesta siten kuin naiset vaikka esimerkiksi armeijaa pahempaa kiusaamispaikkaa en ole kokenut ja niitä juoruajia ja selkäänpuukottajia on aika paljon tullut koettua työssäkin. tule vasta sitten kertoon miehille mitä on olla mies kun olet sukupuolesi vaihtanut. Kiitos.
Mutta myöntääkö joku että käyttäytyy noin?
Mun työpaikalla noin 18 miestä ja yksi nainen. Ei kyllä juoruilla muista ja puhuta selän takana. kaikki ei tule juttuun kaikkien kanssa ja varmasti on menneitä erimielisyyksiä yms. Mutta kaikki tietää sen, että ketkä eivät sovi niin hyvin keskenään työskentelemään ja se sanotaan ihan ääneen..
-m30
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:44"]Eipä ole pelkästään naisten ongelma. Aika monta miestä olen tavannut jotka vatvovat ärtyneenä jonkun sanomisia tai tekemisiä selän takana ja sitten kun yrittää ehdottaa että keskustelisivat suoraan asianomaisen kanssa niin mutistaan jotain epäselvää tai vaihdetaan puheenaihetta. Myöskin ihmiset yleensä ottaen tekevät paljon ylitulkintoja, nuo nenänvartta pitkin katsomisetkin voivat olla jotain ihan muuta kuten esimerkiksi ihminen joka on ajatuksissaan tai väsynyt eikä kohdista katsetta tietoisesti ärsyttääkseen. Puhumattakaan fb-käyttäytymisestä, päähän siinä räjähtäisi jos laskeskelisi että olenko nyt tykännyt tarpeeksi tasaisesti ja tarpeeksi usein ihmisten päivityksistä.
[/quote]
Tää on tätä tasa-arvoa, miehet muuttuu naisellisemmaks myös tässä suhteessa.
[/quote]
Ei tuo ole naisellisuutta vaan umpimielisyyttä ja tossukkamentaliteettia jota on aina esiintynyt sekä miehissä että naisissa. Miesten kohdalla vaan tästä ominaisuudesta helposti ajatellaan että nössö tai kusipää, ja naisten kohdalla ajatellaan että "tyypillinen nainen". Olisi kiva jos erilaiset luonteenpiirteet arvioitaisiin sellaisenaan eikä aina sukupuoleen suhteuttaen.
Mä niin ymmärrän APta oli sitten mies tai nainen. Ihan samaa mä olen tässä viimisen puolen vuoden aikana taas miettinyt, että mitä tein pieleen. Duunissa, tai sitten vapaalla.
Mä en ota osaa duunin illanistujaisiin. Istun vain kavereiden kanssa.
Ehkä duunin muijat sitten ottaa asian niin, höh ei sitten kun seura ei kelpaa. Ja kaverit, että ainako TOI tulee paikalle, niin noloo.
Mä en osaa naiskoodia ja kyllä, olen Nainen.
N43
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:53"]
Mun työpaikalla noin 18 miestä ja yksi nainen. Ei kyllä juoruilla muista ja puhuta selän takana. kaikki ei tule juttuun kaikkien kanssa ja varmasti on menneitä erimielisyyksiä yms. Mutta kaikki tietää sen, että ketkä eivät sovi niin hyvin keskenään työskentelemään ja se sanotaan ihan ääneen..
-m30
[/quote]
Niin, ja fiksuna miehenä varmaan ymmärrät, ettei tuosta voi yleisellä tasolla päätellä juuri mitään? Ja itse muuten olen naisvaltaisella työpaikalla, jolla on hyvä yhteishenki.
Jospa kysyisit, että onko hän loukkaantunut jostain? Yhtä ärsyttävää on, kun ei kysytä suoraan.