Avioparit facessa
Todella naurettavaa kun aviopari keskustelee facessa tyyliin: Kuva ruuasta ja ukko kyselee vaimoltansa - koskas mennään syömään tällaistä? Ja vaimo vastaa heti - milloin vaan! Just just, kumpikaan ei ole matkoilla vaan kotona!!! Miksi tätä pitää muille jakaa?
Tässä halutaan ainoastaan antaa kuva kuinka me ollaan sit mukavia ja meilläpä menee hyvin. En ole kade vaan ainoastaan nolottaisi, jos meidän kommunikaatio mieheni kanssa olisi tuota luokkaa.
Tämä pari muutenkin päivittää melkeinpä kaiken mitä tekevät. Tekisi mieli poistaa kavereista, mutta kun on yhteisiä tuttuja niin paljon tulisi vain kyselyjä.
Kommentit (22)
Samanlaisia kokemuksia mun facekavereissa. Miksi muuten avioparit ovat yleensä toistensa "kavereita" facebookissa ja tykkäilevät toistensa julkaisuja? mulla on mun kaverit jotkut tietty yhteisiäkin, mutta ei olla mun miehen kanssa kavereita, miks oltais kun nähdään jokapäivä ja tiedetään toistemme tekemiset muutenkin ja ne ei muille kuulu eikä ole tarvetta esittää mitään idylliä.
Ei positiivisyydessä olekaan vikaa vaan naiiviudessa näissä viesteissä.
Mua ärsyttää myös sellaisten "vanhojen parien" (yli 10 vuotta yhteiseloa takana) päivitykset "murun kainalossa herkkuillallisella jossain ravintolassa". Mun mielestä se on naivia ja jotenki teennäistä. Jos menee aidosti ja oikeesti hyvin, niin ei sitä tarvi joka käänteessä hehkuttaa muille.
Miksi yli 10 vuotta yhdessä olleet eivät voisi tuntea kuin tuoretta rakastumista ja alkuhuumaa? Ehkäpä jokin ilta on ollutkin erityisen tunnelmallinen ja sitä on ihanaa muistella ja jopa mainita onnestaan muillekin. Onko tämä jotain luterilaista hapatusta "kell' onni on, se onnen kätkeköön"? Vai ihan vaan sukupolvien välistä kuilua, että teitä -lastemme ikäisiä nuoriapareja- ällöttää ajatuskin vanhempien rakkauselämästä :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:36"]
Kultsi, joko löysit tämän ketjun, mitä mieltä olet ap:n ajatuksista?
[/quote]
No saahan sitä olla mietä mieltä haluaa. Mennään nyt saunaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:36"]
Kultsi, joko löysit tämän ketjun, mitä mieltä olet ap:n ajatuksista?
[/quote]
Mennään vaan, rakkaani. Sitten otetaan lasilliset 30-v hääpäivän kunniaksi. Tervetuloa av:lle kulta!
No saahan sitä olla mietä mieltä haluaa. Mennään nyt saunaan.
[/quote]
Ärsyttää ja varsinkin kun tietää ettei oikeasti mene hyvin!
Yksi kaveri myös hehkutti koko ajan kuinka onnellinen on miehensä kanssa ja keskusteli facessa muutenkin julkisesti.
Pari vuotta hehkutettiin ja sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli avioero?!? Sen jälkeen hehkutettiin elämän parasta päätöstä ja sitä että pääsi vihdoin eroon?!
Yleensä ne jotka eniten tuo sosiaalisessa mediassa esiin upeaa parisuhdettaan onkin todellisuudessa niitä onnettomia :(
Aijaa. Me ollaan oltu yhdessä 17 vuotta eikä juurikaan edes käydä toistemme faceissa joten eipä tykkäillä/kommentoida toistemme juttuja. Mutta eipä sitten myöskään ketään ärsytetä. Näemmä.
Joillekin face on luonnollinen kanava kommunikoida. Minua salaa huvittaa ne parit joilla elämä on yhtä rakkautta facessa, mutta jotka livenä tappelee kuin porsaat. :)
Entä nämä pusuttelukuvat? Nainen postaa pusuttelukuvia samalla kun mies pettää muualla ja vaimo ei aavista mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:44"]
Entä nämä pusuttelukuvat? Nainen postaa pusuttelukuvia samalla kun mies pettää muualla ja vaimo ei aavista mitään.
[/quote]
Kumpikin on totta sitten, pusuttelu ja pettäminen. Nainen ei tee mitää väärää tuossa. Muta se, joka ei kerro, jos tietää, että jotakuta petetään, tekee väärin.
Hei saunapari, tuliko mobiilit mukaan saunaan, jotta voi kysyä toiselta: heitetäänkö löylyä lisää?
Toiset nyt ovat tuommoisia. Haluavat ylettömästi korostaa, että meillä on kaikki kivasti. Illanistujaisissakin tämä samainen nelikymppinen pariskunta ovat ne, jotka koko ajan suukottelevat toisiaan. Rouva lähtee vessaan, niin tokihan se pitää suukoin saatella, toisinaan jopa kielipusulla ja kun tulee vessassa seuraa samanlainen suutelokohtaus. Koska heillä menee hyvin.
Mä tyydyn naureskelemaan lähinnä itsekseni tuota esiintymistä. Kerran tokaisin, että hankkikaas huone. Pirut ärtyivät." kai me nyt saadaan näyttää julkisesti rakkauttamme!" Saatte toki, mutta tuo jatkuva läyhääminen on jo naurettavaa. " siis ei tarvii olla tuommoinen, jos itsellä on surkea parisuhde!" :D
Heidän mielestään se on surkea, kun ei jatkuvasti kuolaa vaihdeta tai FB toistemme kuvia kommailla. Oikeesti ei ollenkaan. Me voidaan näyttää rakkautemma monilla eritavoin, ei tarvii todistella muille.
Te olette ehkä itse reppanoita, joita kismittää muiden onnellisuus. Ilmeisesti itsellänne täytyy olla todella vähän iloa elämässä, jos ikääntyvien pariskuntien rakkaudentunnustukset nostattavat niskakarvat pystyyn. Ja jos on niin, että vaimo hehkuttaa onnellista parisuhdetta samaan aikaan kun mies onkin pettämässä jossakin muualla, niin kuka siinä se tyhmä ja halveksittava on? - Pettäjä ja hänen kumppaninsa.
Odottakaa hiukan, että itsellenne tulee ikää. Huomaatte, ettei se nuoruuden huuma ole ainoata oikeutettua rakkautta ja Facebook vain nuorten foorumi ilmaista ajatuksiaan. Suvaitsevaisuus ja laajakatseisuus aukenevat elämänkokemuksne myötä. Palatkaapa vaikka 10v kuluttua lukemaan mitä tähänkin ketjuun kirjoittelitte. Saattaa nolottaakin.
Minun mielestä oikeaa ja syvää rakkautta ei tarvitse hehkuttaa somessa, se jotenkin halventaa sitä, mutta ehkä se onkin vain "tykkäämistä". Rakkaus meidän liitossa on katse, kosketus ja tieto toisesta siinä joskus vieressä joskus kaukana. Se on meidän juttu ja sitä ei "jaeta".
Miksi positiivisia asioita sitten ei saisi tuoda esille? Pitäisikö mielummin haukkua puolisoaan muille naamakirjakavereille? En kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa valittamista siitä mitä Facessa ei pitäisi kirjoittaa. Poistakaa sellaiset kaverit, joiden jutuista ette pidä ja joista ette välitä muutenkaan.
Joo ja en kirjoittele mieheni kanssa siellä juuri mitään, joskus tulee heitettyä linkillä tai vitsillä kun hän on töissä.