Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu se että mieli muuttuu päivittäin eikä tunne omaavansa mitään omia mielipiteitä tms.?

Vierailija
02.02.2022 |

Mikään asia ei kiinnosta pitkään ja koen että minulla ei ole omaa persoonaa vaan elän kyllä mutta en tunne erityisemmin mitään. En tiedä miltä näytän ulospäin ja muille. En koe olevani yhteydessä itseeni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla lapsuudessa huoltosuhde vanhempaan jossa sinä olit se huoltaja?

Vierailija
2/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikea lapsuus. Äitini sai minut liian nuorena ja isäni oli psyykkisesti sairas jollain tavalla. Kuoli kun olin pieni joten suhdetta ei oikein muodostunut. Äitini oli kylmä ja tunteeton suhteeni. Ap

Vierailija
4/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tämä klisee: kauneus on katsojan silmissä eli eri ihmiset näkevät sinun eri tavoin. Et voi näyttää samalta kaikkien silmissä.

Vierailija
5/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaat hyvin itseäsi: sinulla ei ole mielipiteitä, koska et ole yhteydessä itseesi. Ehkä olet koko lapsuutesi elänyt miellyttämällä äitiäsi. Jotta tämä voi hyvin ja tykkää sinusta. Sellaisesta ihmisestä tulee kameleontti.

Voit löytää itsesi. Jos minä-vauriosi on lievä, niin self-help-kirjallisuus auttaa. Suosittelen Tommy Hellstenin koko tuotannon lukemista näin alkuun.

Jos vakava, niin sitten terapia.

Vierailija
6/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terapiassa mutta en tiedä onko terapeutti huomannut asian samalla tavalla kuin itse. Olen kyllä puhunut äitisuhteesta ja sitä käsitellään. Ap

Vierailija
7/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa disso-ketjussa keskustellaan aiheesta, käy siellä, saat hyviä vastauksia.

Vierailija
8/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä dissoketjua. Jollain tavalla tuntui samalta ainakin osittain. Ap

Vierailija
9/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mä tunnistan "oman persoonan" sisälläni, mutta lapsuudenkodissa sitä ei ollut turvallista paljastaa. Omaksuin mukautuvan minän selviytyäkseni ja perimmäinen tunteeni elämän suhteen on ollut tyhjyys. Mikään ei kiinnosta, mikään ei tunnu miltään. Tietenkään, koska en ole elänyt omasta itsestäni käsin. Aikuisiällä olen käynyt terapiassa ja tehnyt paljon töitä luodakseni uudelleen suhteen todelliseen itseeni ja uskaltaakseni tuoda sen esille.

Vierailija
10/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus on yksi vaihtoehto.

Vierailija
11/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen ihan helvetin eksynyt. 

Eilen oloni oli autuas kuin mikä, ihanan toiveikas olo. Tänään olen aivan hermona ja turvaton, ahdistaa! 

Eikä mitään mainittavaa ole siis edes tapahtunut. Kuuntelen juuri rockia, jos vaikka vähän helpottaisi. 

- Itselläkin vaikea epävakaa lapsuus, vanhemmat pahasti alkoholisoituneita jne. 

Eli myötätuntoa ja tsemppiä sinulle, onneksi olet terapiassa kuitenkin. En ole kyennyt itse sitoutumaan. 

Vierailija
12/12 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lapset on tuon kaltaisia. Tuo kaikki Ap:n kuvailema on tuttua.

Ihmettelen itsekin kun ei ole sitä punaista lankaa jota seurata. Tai on jotain mutta mielenkiinto välillä muuttuu tai lopahtaa. Ja sitten ihmettelen että mitenkä ylipäätään olin asiasta kiinnostunut …