Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetteko työnantajan arvostavan teitä?

Vierailija
08.06.2015 |

Työsopimukseni loppuu syksyllä enkä voisi olla iloisempi, sillä en yhtään viihdy nykyisessä paikassa. Olen yrittänyt miettiä mistä se johtuu. Suurin osa työkavereista on kuitenkin ihan mukavia, laiskat ja itsekkäät tyypit tietysti ärsyttää, mutta niitä nyt on kaikkialla... Työ itsessään on ihan ok, perushommia. Se mikä ärsyttää (tosi pienen palkan lisäksi) koko paikassa onkin se, että koen ettei esimiehiä kiinnosta ollenkaan viihtyykö kukaan työssään. Oikeastaan meidän tj on sanonutkin, että ei töissä kuulu olla kivaa... Jokainen tauko vahditaan, ettei vaan mene yli. Minuuttiakaan ei saa olla myöhässä, vaikka se ei oikeasti vaikuta yhtään mihinkään, leimaatko sisään 8:00 vai 8:02. Lähiesimiehillä on muutamat lempparit, jotka saa valita suosikki työtehtävänsä, muille sitten arvotaan ihan miten mieleen tulee, ei mietitä yhtään esim. raskaana olevien kuormittamista. (Osan tehtävistä voi siis tehdä istuen, osassa joutuu juosta ympäriinsä pää kolmantena jalkana. Eivät mieti yhtään miten kukakin yksilö selviytyy näistä...) Esimiehet hoputtavat ja saavat kyllä tehokkaasti meille työntekijöille tunteen, että on ihan hirveä kiire, samalla kun he itse istuskelevat näiden suosikkityöntekijöidensä kanssa siellä esimiesten kopissa juomassa kahvia ja juttelemassa mukavia. Sitten lopulta ketään ei kuitenkaan kiinnosta teetkö työsi hyvin, tosi hyvin vai tosi huonosti. En ole kuullut ketään kiitettävän kertaakaan.

Periaatteessahan siis tuolla olisi helppo vaan löysäillä, kun ei kukaan sano mitään vaikka tekisikin hommat ihan puolivillaisesti. Olen itse vaan vielä sen verran nuori, että intoa löytyy ja haluaisin oikeasti tehdä parhaani. Aiemmissa työpaikoissa siitä on tullut paljon kiitosta ja olen kokenut että työnantaja on arvostanut sitä mun osuutta työpaikalla. Ajatteleeko kukaan enää näin? Pitäiskö tässä vaan iteki alkaa laiskottelemaan, ottaa rennosti ja lakata välittämästä, vai vaihtaa paikkaa? Jatkoa siis tarjottiin, mutten oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu niin turhalta herätä aikaisin aamulla tuonne töihin. Toisaalta pelottaa, että mitä jos en löydäkään uutta työtä. Onko teille muille tärkeää, että työnantaja arvostaa työpanostanne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta

Vierailija
2/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun kannattaa ottaa jatkopesti vastaan! Haet vaikka samalla uutta työtä, jos haluat.

Olen aina aikaisemmin kokenut itseni arvostetuksi töissä. Nykyinen pomo suosii nuorempaa työkaveriani (antaa hänelle enemmän työtunteja), koska hänellä on hiukan pienempi tuntipalkka. Otan asian puheeksi lähiaikoina. Mikäli tahti ei muutu, meikäläiselle alkaa ilmaantua erinäisiä pientä sairaslomaa vaativia kremppoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan arvosteta. Esimies ei ikinä kiitä, vaikka tehtäisiin minkälainen tulos tahansa. Ei myöskään pyydä anteeksi, jos vaikka unohtaa jotakin, vaan selittelee ja yrittää saada itsensä näyttämään virheettömältä.
Esimies on nuori ja me muut tiimissä monin verroin kokeneempia. Tämän esimies kokee uhkana, vaikka ollaan ihan leppoisia eikä kukaan meistä halua hänen tehtäviään. Kommentoi rumasti kaikkiin uudistusehdotuksiin eikä ota vastaan mitään kritiikkiä. Vähättelee eikä pidä alaistensa puolia. Raukkamainen ja paska pomo. Jonka mailit alkaa aina: "otatko tästä kopin?"
Etsin uutta työtä, kuten koko muukin tiimi (4 hlöä). Kaikki ollaan ekaa kertaa tilanteessa, jossa esimies ja myös hänen esimiehensä ovat suoraan sanottuna niin paskoja, että on pakko vaihtaa työpaikkaa. Toivottavasti päästään lähtemään tyylillä eli kaikki neljä suunnilleen samaan aikaan.

Vierailija
4/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani on kaupunki, kasvoton taho, enkä tunne olevani arvostettu sen enempää kuin epäarvostettu.

Lähin esimieheni ei ole 12 vuoden aikana sanonut minulle suuntaan tai toiseen, onko hän tyytyväinen työpanokseeni vai pitäisikö minun muuttaa joitakin toimintatapojani tms. En ihmettele.

Opetan isossa koulussa, jossa on monta sataa teiniä, ja meno on välillä kuin sotatantereella. Kaiken pitää toimia jatkuvasti kuin rasvattuna, hetkeksikään ei voi jäädä hengähtämään ja miettimään, miten edetään tai toimitaan. Hommat vain hoidetaan sitä mukaan kun tilanteita tulee eteen.

Onneksi nyt on kesä. Saa ihan vain istua ja olla ajattelematta mitään. Aivan sama vaikka sataisi seuraavat 8 viikkoa, kunhan minun ei tarvitse reagoida yhteenkään seinälle heitettävään tuoliin tai ikkunasta ulos lentävään läppäriin.

Vierailija
5/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vähän liikaakin. On kiinnostunut perheestäni, kyselee käykö tämä näin ja voiko tehdä näin. Pieni firma ja vähän kasvottomampi voisi välillä olla. Palkka on pieni, mutta kuitenkin vasta nosti sitä muutaman kympin ylimääräistä koska olen hoitanut hommani hyvin. Ei oikein voi maksaakaan enempää, koska muuten pitäisi nostaa minun asiakkailta veloitettavaa työtä ja sitä ei voi nyt oikein tehdä, huonojen aikojen vuoksi, mutta pian se tehdään, koska alan tehdä työni nopeammin vähitellen. On raskasta olla niin "lähellä" koko ajan, että pomo on vain muutaman metrin päässä kun on konttorilla ja joka asian kysyy "voitko tehdä.." monesti sanon, että teen niinkuin esimies määrää, mutta hän sanoo, ettei meillä määräillä, meillä pyydetään.