Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkihäät, sopiva lahjasumma?

Vierailija
08.06.2015 |

Ystäväni pitää mökkihäät. Hänet tuntien oletettavasti on laittanut rahaa mekkoon ja koristeluun yms. Mökki vuokralla, eli sekin maksaa. Majoitus kaikille vieraille mökillä. Kutsussa lukee, että ohjelmassa rentoa grillaamista ja saunomista, pukukoodi rento mökkipukeutuminen. Eli vaikuttaa siltä, että siellä ollaan shortseissa ja grillataan jotain, varmaan jotain makkaraa hienonpaa kuitenkin, koska ystäväni ei ole mitenkään köyhä, eli rahaa ruokaan ja juomaan varmasti laittavat. Lahjoja eivät toivo, mutta häiden kustannuksiin saa osallistua ja tilinumero kutsussa on. Kuinkahan paljon tuohon nyt laittaisi? En kehtaa mennä paikalle antamatta lahjaa. Mökkivuokra on varmaan aika suuri, kun majoituskin siihen kuuluu, mutta grilliruoka ja virosta tuodut juomat taas eivät ole paljon maksaneet. Ja hienot juhlat eivät ole kyseessä. Ainahan sanotaan, että oma osuutensa olisi tavallaan kuitattava lahjalla. Toisaalta paljon rahaa säästyy siinä, ettei tarvitse miettiä yöpaikkaa tai ostaa uusia vaatteita, joten lahjaan olisi mahdollista laittaa enemmän kuin ns perinteisissä häissä, ei kuitenkaan tunnu järkevältä laittaa mitään 200 euroakaan sen vuoksi. Niin, ystävä on siis vanha opiskelukaveri. Aikanaan oltu paljon tekemisissä, viime vuosina ei juuri lainkaan, esim. sulhasta en ole koskaan tavannut. Itse olen vastavalmistunut, eli en mikään rikas mutta on mulla nyt lahjaan rahaa. Mitä summia ehdottaisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksista. Olen menossa yksin, sillä poikaystäväni ei asu kanssani, ei ole tavannut koskaan edes morsianta eikä tunne kuin yhden kutsutun lisäkseni, niin olisi vain orpona yksin siellä, kun näen pitkästä aikaa opiskelukavereita :) Tuo 50 euroa vaikuttaa tähän mennessä tulleiden viestien perusteella sopivimmalta, eipä ainakaan joudu miettimään omia syömisiään loppukuuksi :D Ap

Vierailija
2/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:13"]Tuota, minkälaiseen mökkiin mahtuvat kaikki häävieraat?
[/quote]

Ilmeisesti jonkin sortin aittarakennus ulkona? Jokaiselle vieraalle/joka pariskunnalle oma pieni huone kuitenkin on :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa.Kattaa osan vuokrasta.Niin hienoa makkaraa ei ole mihin ei tuo 50 euroa riittäisi.

Vierailija
4/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota omat eväät, esimerkiksi makkara, ja teltta, sekä oma pullo. Näin riittää 25 euroa.

Vierailija
5/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:19"]Ota omat eväät, esimerkiksi makkara, ja teltta, sekä oma pullo. Näin riittää 25 euroa.
[/quote]

:D juuri näin aion varmasti tehdä, varsinkin kun lahja ei ole pakollinen ja voisin myös mennä syömään, juomaan ja nukkumaan ilmaiseksikin. Haluan vapaaehtoisesti sen lahjan antaa, jo ihan siitäkin syystä, ettei tarvitse sadan euron mekossa kyyhöttää hienossa ravintolassa, syödä jotain kolmen ruokalusikallisen hienostoannoksia ja juoda hyvällä tuurilla kaksi lasia viiniä. Ja katsoa niitä hemmetin leikkejä, voi elämä en kestä niitä :D nyt pääsen mökille, näen vanhoja tuttuja ja samalla ystäväni menee naimisiin JA SAAN TEHDÄ TÄMÄN KAIKEN SHORTSEISSA! Kyllä siitä ilosta mielelläni maksan vähän :D Ap

Vierailija
6/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e on hyvä lahjasumma, kun tiedossa on kunnon häät ruokailuineen, ohjelmineen, sisävessoineen... Mökkihäät hyttysten keskellä on noin 30 e arvoiset. Huvilahäät meren rannnalla voi juuri ja juuri olla sen 50 e arvoiset.

Vierailija
7/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:24"]50 e on hyvä lahjasumma, kun tiedossa on kunnon häät ruokailuineen, ohjelmineen, sisävessoineen... Mökkihäät hyttysten keskellä on noin 30 e arvoiset. Huvilahäät meren rannnalla voi juuri ja juuri olla sen 50 e arvoiset.
[/quote]

Sisävessat on! Ja suihkut :) Ap

Vierailija
8/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näissä pitänyt sellaista suurinpiirtein jakoa, että jos lahjaksi rahaa antaa, niin kavereille ja tutuille 50, sukulaisille 100 ja aivan lähimmille 200.

Vierailija
9/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän muutama tonni riitä.

Vierailija
10/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:30"]Eiköhän muutama tonni riitä.
[/quote]

Joo, joku kahden kuukauden palkka nyt ihan minimi, eikö? ;D Ap

Vierailija
11/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:27"]Itse olen näissä pitänyt sellaista suurinpiirtein jakoa, että jos lahjaksi rahaa antaa, niin kavereille ja tutuille 50, sukulaisille 100 ja aivan lähimmille 200.
[/quote]

Tämä on aika hyvä sääntö. Tosin kaverit ainakin minulla paljon läheisempiä kuin esim. serkut ja sedät/tädit :) Ap

Vierailija
12/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä antaisin rahaa tulojen mukaan. jos tuo 200e on mahdollista antaa ja tuntuu, että perinteisissä häissä menisi enemmänkin rahaa vaatteisiin ja yöpymiseen, miksi ei sitten antaisi 200 euroa lahjaksi?

Vierailija
13/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:13"]Tuota, minkälaiseen mökkiin mahtuvat kaikki häävieraat?
[/quote]
Sehän riippuu hääseurueen koosta? Mökit ei aina ole niitä pieniä vanhoja yhden kerrossängyn omaavia mökkejä, eikä häät tarkoita aina 200 hengen ryyppäjäisiä.

Vierailija
14/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps mä laittaisin 50€, jos kerta yksin olet menossa. En ajattelisi mitään todellisia kustannuksia vaikka kutsussa tuolleenkin lukee. 50€ on yheltä ihan sopiva häälahja.

Vierailija
15/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa jos yksin menisin, jos miehen kanssa niin 75 euroa.

Kun säästäisivät monta sataa euroa meiltä noin kivoilla häillä. Pitäähän siitä maksaa, mutta sen verran, että hyöty näkyy lompakossa vielä. :D

Vierailija
16/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi kuin max.50€, olipa kenen häät tahansa! Mukavan erilaisilta juhlilta vaikuttaa :)

Vierailija
17/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-100 euroa

Vierailija
18/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€

Vierailija
19/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 50 e.

Vierailija
20/22 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa mielestäni sopiva summa. Ei ole tarkoitus että vieraat yrittävät kattaa kaikki kulut juhlista. Mielestäni on ylipäätään tökeröä kerätä hääjuhlissa kulujen peitoksi. Juhlien järjestäjän tulisi lähteä siitä, että juhlat tarjotaan vieraille, hääjuhla ei ole mikään popup-ravintola. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme