Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä jo liian vaativaa ?? harjoittelija/amk opiskelija

Vierailija
08.06.2015 |

Elikkä takoitukseni olisi tämä kesä olla yhdessä tilitoimistossa harjoittelussa. Tänään alkoi kolmas viikko ja ahdistaa niin vietävästi. Tykkään työstä jooo, mutta tuntuu että mulla on jo ihan liikaa töitä ja lisää tulee, täten myös vastuuta.

Mun kontolle on jo nyt annettu tiettyjä osa alueita. Niistäkään ihan kaikkea en tiedä ja kysyä täytyy monesti päivässä. Aikaa kuluu tarkisteluun, kun haluan olla varma. En voi mitenkään tässä ajassa oppia olemaan nopea.

Tänään sain kuulla että yksi tyyppi lähtee lomalle ja hoidan senkin hommat. Saan tämän tyypin töihin jonkun pika opastuksen. Sen jälkeen ei taida olla ketään keltä kysyä....

Mä olen nytkin ollut toimistolla joka päivä yli puolituntia yliaikaa kun on pakko saada tietyt asiat hoidettua kun aikataulu puskee päälle. 

Mä en saa edes palkkaa. Virheistä voi seurata asiakkaille kuluja joten sekin ressaa. Tä on mun ensimmäinen harjoittelu alalla. Olen tosiaan lukion suorittanut ja nyt 2 vuotta ollut amkissa, opiskelen taloushallintoa. 

Mietin vaan onko tämä ihan peruskäytäntö ?? kun opiskellaan korkeakoulutasolla että harjottelut näin vaativia ??  Ahdistaa aamulla lähteä ja koko päivän on niin väsynyt ettei jaksa mitään tehdä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tästä hommasta tykkään ja kiva oppia. Homma on vaan aika vastuullista ja tehtävä pilkulleen !! Tuntuu vaan että mulle sysätään nyt liikaa hommaa ja vastuuta kun vasta opin. Jos alkaa kaatua torni, täytynee sitten mennä valittamaan talouspäällikölle.

Vierailija
2/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelijaa ei saa koskaan laskea mukaan henkilöstöön. Olet siellä oppimassa, et tekemässä ilmaisia töitä. Toki susta voi apua olla, mutta sehän se juuri on, että ilman palkkaa ei voi olla tuollaista määrää vastuuta. Työsuhde on asia erikseen.

Ota yhteyttä kouluun, sua käytetään nyt hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelija ei saa koskaan korvata ketään työntekijää. Kannattaa ottaa yhteyttä opettajaan. Törkeetä tollanen hyväkskäyttö. Itsekin jäin kerran toimistolle koko päiväksi yksin kun muu porukka oli jollain messuilla.

Vierailija
4/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta aika hurjalta. Eikö koulun harjoittelu ole sitä varten että opetellaan työtä käytännössä ?? Eikö paiskita hommia kuten muut palkatut työntekijän. Ja tuo vastuunkantokin kuullosta aika kohtuuttomalta.

Vierailija
5/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on että opettaja lähti tänään lomalle, en voi häneltä enää neuvoa kysyä. Ottaa päähän tämä uusi homma. Entisten kanssa olisin juuri vielä ehkä kestänyt mutta että lisää vielä. Huoh...

Vierailija
6/6 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka ottaisit "ilon irti" mahdollisuudesta tutustua oikeisiin töihin? Pyydät sitten työtodistukseen kuvauksen töistäsi ja voit sanoa seuraavassa työpaikahaastattelussa mitä kaikkea opit edellisessä paikassa. Kai sinulla siellä töissä on esimies, jonka kanssa voit puhua töiden priorisoinnista? Aivan kaikkea ei tarvitse tehdä pilkulleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän