Paljonko maksoit viimeksi auton huollosta?
Ja itse remppaavat malttakaa pysyä hiljaa: kartoitan nyt kaupallista tarjontaa.
Kerro myös oliko kyseessä "pieni" tai "iso" huolto jos tiedät eron. Jos haluat saat kertoa auton merkin mallin ja kilometrit.
Aloitan: 300 euroa, ei maahantuojan huolto, pelkkä vuotuinen öljynvaihto ja filtteri
Auto Citroen Xsara Break vm -04 ja runsaat 300 000 mittarissa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
350€ vuosihuolto 30t. kilometriä + ilmastointihuolto. Merkkiliikkeessä Huyndai i20.
oletko tykännyt tuosta autosta? Onko kauhean meluisa sisältä? Olen harkinnut seuraavaksi.
Ihan kiva. Pikkuinen bensaturbo niin ei vie paljon bensaa mutta ihan hyvä ajaa moottoritielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu että kaliissa autossa on myös kalliit huollot. Jossain Toyotassa ja Fordissa merkkihuolto maksaa pari-kolme sataa ja sitten jossain BMW:ssä se on 800€. Missä se paremman auton paremmuus näkyy, jos huollossakin on enemmän rassattavaa?
No ulkonäössä ja ajettavuudessa ihan ensimmäiseksi.
Turvallisuuskin tod. näk. myös.
Sisätilat viihtyisämmät, samoin penkit paaaaljon mukavemmat.
Toki jotkut tyytyvät Toyotaan, samoin kun jotkut hehkuttavat jauhelihapihvejä, kun syövät pihviateriaansa.
Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjalta kuulostaa maksaa lähes auton hinnan huollosta. Olen 20 vuotta ajellut 500-1000e autoilla, eikä ikinä ole korjaamolla käyneet. Öljyt olen vaihtanut itse 2-3 vuoden välein, mutta muuten en ole huoltoihin rahaa tuhlannut. Sitten kun on hajonneet, niin uutta autoa alle. 20 vuodessa on säästynyt melkoinen summa rahaa!
Ei mikään ihme, että autot hajoilee, jos niitä ei huolla.
Muutenkin nämä itse autonsa ”huoltavat” tuntuvat mainitsevan aina vain öljyt ja suodattimen. Ihan kuin autossa ei olisi mitään muuta huollettavaa.
No ei siellä hirveästi muuta olekaan.
Jakopää huoltovälin mukaisesti (eli yleensä 3-10 vuotta ja 60-200tkm)
Jarruja sitten kun rupiaa rohisemaan, tai katsastussetä mainitsee että levyt kuluneet/ruosteessa
Polttimoita sitten kun ne on palanu
Ilmanputsari ja raikkari joskus jos muistaa.
Tulpat ja jarruneste kannattaa vaihdella toisinaan, vaihteistoöljy ja jäähdytinneste vähän harvemmin. Koneesta riippuen voi olla venttiilien säätöä, vesipumpun vaihtoa tms. ohjelmassa myöskin.
150 euroa merkkiliikkeessä. Täyssähkön ensimmäinen vuosihuolto, mittarissa oli joku 15000km.
Volvo XC60, öljynvaihto ja akku merkkiliikkeessä 590e.
Audi A6, määräaikaishuolto 1500 eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ap vaikka autojerry.fi sivustolta huoltojen hintoja, saat sieltä aivan yhtä hyviä ja tarkkoja tietoja kuin täältäkin. Jokainen huolto ja tapaus ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten tällä "keskustelulla" ei ole mitään tarjottavaa.
No näkeehän tästä sen miten paljon ihmiset tuohon laittaa. Jos käy pärnääsen korjaamolla öljyt vaihtamassa niin maksaa kakssataa. Jos käy teettämässä jonkun "merkkihuollon" niin maksaakin tonnin.
Ei nämä autojerrytkään ole ihan totta. Tarjous voi olla halpa, mutta huolloissa oikaistaan ja varaosista otetaan helposti vähän välistä. Toki niin tekee joskus myös nuo marmoripalatsit.
Ja miten sinä kuvittelet hyötyväsi, jokun tänne kirjoittelemista huoltojen hinnoista? Ne eivät taida taata sinun autosi huollon hintaa mihinkään suuntaan? Yksityinen korjaamo saattaa tehdä sen halvalla, tai kusettaa raskaasti. Merkkifirma saattaa laskuttaa roimasti, tai saatat saada jonkun tyyppivian takuunpiiriin.
Maaseudulla pikkupaja tekee varmaan perushommat halvemmalla tuntihinnalla kuin ison kaupungin merkkihuolto, mutta onko sillä tarvittava osaaminen mihinkään öljynvaihtoa isompaaan hommaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ap vaikka autojerry.fi sivustolta huoltojen hintoja, saat sieltä aivan yhtä hyviä ja tarkkoja tietoja kuin täältäkin. Jokainen huolto ja tapaus ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten tällä "keskustelulla" ei ole mitään tarjottavaa.
No näkeehän tästä sen miten paljon ihmiset tuohon laittaa. Jos käy pärnääsen korjaamolla öljyt vaihtamassa niin maksaa kakssataa. Jos käy teettämässä jonkun "merkkihuollon" niin maksaakin tonnin.
Ei nämä autojerrytkään ole ihan totta. Tarjous voi olla halpa, mutta huolloissa oikaistaan ja varaosista otetaan helposti vähän välistä. Toki niin tekee joskus myös nuo marmoripalatsit.
Ja miten sinä kuvittelet hyötyväsi, jokun tänne kirjoittelemista huoltojen hinnoista? Ne eivät taida taata sinun autosi huollon hintaa mihinkään suuntaan? Yksityinen korjaamo saattaa tehdä sen halvalla, tai kusettaa raskaasti. Merkkifirma saattaa laskuttaa roimasti, tai saatat saada jonkun tyyppivian takuunpiiriin.
Maaseudulla pikkupaja tekee varmaan perushommat halvemmalla tuntihinnalla kuin ison kaupungin merkkihuolto, mutta onko sillä tarvittava osaaminen mihinkään öljynvaihtoa isompaaan hommaan?
Jatkuu..
Huollon tekemä tarjous on sitova hinta ko. työlle osineen. Muistaakseni max 10% saa hinta nousta, ja sillekin tulee olla pätevä selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjalta kuulostaa maksaa lähes auton hinnan huollosta. Olen 20 vuotta ajellut 500-1000e autoilla, eikä ikinä ole korjaamolla käyneet. Öljyt olen vaihtanut itse 2-3 vuoden välein, mutta muuten en ole huoltoihin rahaa tuhlannut. Sitten kun on hajonneet, niin uutta autoa alle. 20 vuodessa on säästynyt melkoinen summa rahaa!
Ei mikään ihme, että autot hajoilee, jos niitä ei huolla.
Muutenkin nämä itse autonsa ”huoltavat” tuntuvat mainitsevan aina vain öljyt ja suodattimen. Ihan kuin autossa ei olisi mitään muuta huollettavaa.
No ei siellä hirveästi muuta olekaan.
Jakopää huoltovälin mukaisesti (eli yleensä 3-10 vuotta ja 60-200tkm)
Jarruja sitten kun rupiaa rohisemaan, tai katsastussetä mainitsee että levyt kuluneet/ruosteessa
Polttimoita sitten kun ne on palanu
Ilmanputsari ja raikkari joskus jos muistaa.
Juu. Esimerkiksi jarrunesteen pinnan tasoa on turha vilkuilla. Huomaahan sen sitten hätäjarrutuksessa, jos auto ei pysähdy.
Jos korjaukset eli rikkoutuneiden osien vaihto lasketaan huolloksi, niin rahaa meni vähän päälle 2000€.
Täyshuolto , km 90000, malli Skoda Oktavia Scout, 2l, automaatti, neliveto. Kaikki nesteet, jarru, automaattivaihde, öljy yms, kokonaishinta tarvikkeineen karvan alle 500€.
Vm. 2004 Relluun vaihdettiin öljypohja hapertuneen vanhan tilalle + öljyt ja suodattimet, kuutisensataa tuli laskua. Taas toimii!
"Jos haluat saat kertoa auton merkin mallin ja kilometrit".
Mitähän kaupallista mahdat kartoittaa, jos et tiedä noita, vaan jokainen voi halutessaan ne ilmoittaa?
Kai se huollon hinta riippuu aika lailla autosta!
Nykyiset ölyt ovat niin hyviä että tavallisen autoilijan ei tarvitsisi vaihtaa niiitä välttämättä koskaan. Öljynvaihtoväli on lähinnä jälkimarkkinoiden luomista huollolle. Suomessa öljyjä vaihdellaan tunnollisesti verrattuna vaikka keskieurooppaan, ei siellä ole kuusi vuotta vanhasta autosta välttämättä vaihdettu öljyjä kertaakaan.