Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksoit viimeksi auton huollosta?

Vierailija
01.02.2022 |

Ja itse remppaavat malttakaa pysyä hiljaa: kartoitan nyt kaupallista tarjontaa.

Kerro myös oliko kyseessä "pieni" tai "iso" huolto jos tiedät eron. Jos haluat saat kertoa auton merkin mallin ja kilometrit.

Aloitan: 300 euroa, ei maahantuojan huolto, pelkkä vuotuinen öljynvaihto ja filtteri

Auto Citroen Xsara Break vm -04 ja runsaat 300 000 mittarissa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

173€, Hyundai i10.

Vierailija
22/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa maksaa lähes auton hinnan huollosta. Olen 20 vuotta ajellut 500-1000e autoilla, eikä ikinä ole korjaamolla käyneet. Öljyt olen vaihtanut itse 2-3 vuoden välein, mutta muuten en ole huoltoihin rahaa tuhlannut. Sitten kun on hajonneet, niin uutta autoa alle. 20 vuodessa on säästynyt melkoinen summa rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjalta kuulostaa maksaa lähes auton hinnan huollosta. Olen 20 vuotta ajellut 500-1000e autoilla, eikä ikinä ole korjaamolla käyneet. Öljyt olen vaihtanut itse 2-3 vuoden välein, mutta muuten en ole huoltoihin rahaa tuhlannut. Sitten kun on hajonneet, niin uutta autoa alle. 20 vuodessa on säästynyt melkoinen summa rahaa!

Erilaiset varusteet toki vaihtelevat uudempien ja vanohjen autojen kesken. Itse tykkään nykyisistä varusteista. Lisäksi autossa olevien turvallisuus parantunut huomattavasti vuosien saatossa eli kolaritilanteessa olen parmemin suojassa uudemmassa autossa kuin liki loppuunajetussa autossa.

Vierailija
24/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile autojerry.fi niin saat alueeltasi parhaat tarjoukset. Täältä et niitä saa!

Vierailija
25/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Aika havoin vaihdat öljyt. Vaikka ajaisi vähän, niin kannattaisi vaihtaa ainakin kerran vuodessa. Lisäaineet vanhenee öljystä.

Itse vaihdan 2x vuodessa.

Samalla Toyotalla ajanut 8 vuotta. Kilometrejä tullut 160000 lisää.

Yhdet iskarit vaihtanu itse, kerran jakopään hihnan ja alkuperäisen akun uuteen. Jarruille ei ole tarvinnut tehdä mitään.

Vierailija
26/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda, viime vuonna toinen huolto 65e ja toinen 750e.

Mitä järkeä tällaista on kysellä, kun hinta riippuu just siitä mitä kulloinkin pitää huoltaa? Öljynvaihto on paljon halvempi, kuin jäähdyttäjänesteiden lisäys ja vuotavan ritilän vaihto.

Ainoa minkä voi sanoa, merkkihuoltamo kalliimpi.

Vierailija
27/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap vaikka autojerry.fi sivustolta huoltojen hintoja, saat sieltä aivan yhtä hyviä ja tarkkoja tietoja kuin täältäkin. Jokainen huolto ja tapaus ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten tällä "keskustelulla" ei ole mitään tarjottavaa.

Vierailija
28/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

120€

Vaihdettiin öljyt+suodatin

Hitsattiin pakoputkea

Korjattiin jarrut

03 volkkari golf 334 000 mittarissa ja auton arvo ollut jo vuosia 500€, huollot ja korjaukset vuodessa noin 200€

Vierailija
29/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW 225xe, 60t määräaikaishuolto Laakkosella, 790 euroa. Kuuluihan tuohon 30t välein tehtävään kaikkien mahdollisten ilmansuodattimien ja muiden vahto, öljyn vaihdon lisäksi. En usko että perus vuosihuolto ihan yhtä kallis olisi, ensi kerralla toki pitää vaihtaa etulevy(t) joten samaa luokkaa on kuin ennenkin. Voisihan tuon teettää jossain halvemmassa paikassa.

Vierailija
30/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso ap vaikka autojerry.fi sivustolta huoltojen hintoja, saat sieltä aivan yhtä hyviä ja tarkkoja tietoja kuin täältäkin. Jokainen huolto ja tapaus ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten tällä "keskustelulla" ei ole mitään tarjottavaa.

No näkeehän tästä sen miten paljon ihmiset tuohon laittaa. Jos käy pärnääsen korjaamolla öljyt vaihtamassa niin maksaa kakssataa. Jos käy teettämässä jonkun "merkkihuollon" niin maksaakin tonnin.

Ei nämä autojerrytkään ole ihan totta. Tarjous voi olla halpa, mutta huolloissa oikaistaan ja varaosista otetaan helposti vähän välistä. Toki niin tekee joskus myös nuo marmoripalatsit.

Vierailija
31/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaan autoon sai pikahuoltona akun vaihdon kympillä, en viitsinyt alkaa pelaamaan mutterien kanssa itse kun pakkasta oli se -22 astetta, tapahtui noin vuosi sitten

Vierailija
32/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat Punto 2008, normihuolto ja jakopään hihnan vaihto 430 e.

Vierailija
33/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyn suodatin..5w30 täyssynteettiset öljyt 4,2l...90e. Toyota Corolla 2008

Vierailija
34/55 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän autoani ammattikoululla vuosihuollossa. Työstä veloitetaan 20-40 euroa +vaihdettavat osat.

Vierailija
35/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että autot hajoilee, jos niitä ei huolla.

Muutenkin nämä itse autonsa ”huoltavat” tuntuvat mainitsevan aina vain öljyt ja suodattimen. Ihan kuin autossa ei olisi mitään muuta huollettavaa.

Vierailija
36/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että autot hajoilee, jos niitä ei huolla.

Muutenkin nämä itse autonsa ”huoltavat” tuntuvat mainitsevan aina vain öljyt ja suodattimen. Ihan kuin autossa ei olisi mitään muuta huollettavaa.

No ei siellä hirveästi muuta olekaan.

Jakopää huoltovälin mukaisesti (eli yleensä 3-10 vuotta ja 60-200tkm)

Jarruja sitten kun rupiaa rohisemaan, tai katsastussetä mainitsee että levyt kuluneet/ruosteessa

Polttimoita sitten kun ne on palanu

Ilmanputsari ja raikkari joskus jos muistaa.

Vierailija
37/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autona MB E220 -18.

Viimeksi B-huolto n. 400€ ja siihen päälle joka kulmaan jarrupalat, sekä levyt yhteensä 450€

Vierailija
38/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

205€. Toyota CHR määräaikaismerkkihuolto. Toyotan huollot ovat varsin maltillisesti hinnoiteltu.

Vierailija
39/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saituus on sitä ettei ole rahaa.

Vierailija
40/55 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä  juttu että kaliissa autossa on myös kalliit huollot. Jossain Toyotassa ja Fordissa merkkihuolto maksaa pari-kolme sataa ja sitten jossain BMW:ssä se on 800€. Missä se paremman auton paremmuus näkyy, jos huollossakin on enemmän rassattavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi