En halua lomalle
Töissä ei kukaan tee hommiani, koska minulla on omat hommat joka tapauksessa, joten nyt tehdään hirveällä kiireellä ja sitten loman jälkeen sama jatkuu. Pomo päättää loma-ajat omien menojensa mukaan ja laittaa firman kiinni, joten itse en pääse valitsemaan. Loma on pelkkää työleiriä siellä täällä, mies menee kavereidensa kanssa kalalle ja minulla ei ole mitään tekemistä, eikä oikein sellaisia kavereitakaan, joiden kanssa viettää aikaa. Lapset on nuoria aikuisia, joilla on omat menonsa. Ei ole siskoakaan ja veli menee ulkomaille pitemmäksi aikaa. Minua ei kiinnostaisi yhtään jäädä lomalle, kun ei oikein ole euroja tehdä mitään isompaa matkaakaa, rahaa tarvitsee nyt säästää muihin asioihin. Kuka saisi minulle lomafiiliksen ja ehdottaisi jotain kivaa vähällä rahalla? Rannalla löhöäminen tai järvessä uiminen ei maistu.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:44"]
Etsi kesätyö
[/quote]
Mansikanpoimintaa mietin, mutta loma on niin aikaisin, että saa nähdä ehtiikö ja pääseekö. En haluaisi kuitenkaan nuorten töitä viedä.
Ei ole mitään tekemistä?
Kuinka tylsä ihminen mahdat olla. :D
Minulla on enemmän mielenkiintoista ja hauskaa tekemistä kuin ehdin koskaan tekemään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:43"]Loma on pelkkää työleiriä siellä täällä, ---
minulla ei ole mitään tekemistä
[/quote]
?
Käy pitkillä kävelyretkillä/pyöräile, lue hyviä kirjoja, kokkaa ja leivo helppoa ja hyvää mutta erikoisempaa kuin arkena ja käy museoissa ja taidenäyttelyissä...istu kaffilassa tai terassilla ja katsele ihmisiä kesäfiiliksissä.
Nuku pitkään tai nuku päikkärit ja hemmottele itseäsi...tee kasvo- jalkahoito ym. Siivoa vaatekaappi ja käy kirppareilla. Käy kaikissa oman paikkakuntasi ilmaisissa kesätapahtumissa ja seikkaile lähikaupungeissa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:43"]
Töissä ei kukaan tee hommiani, koska minulla on omat hommat joka tapauksessa, joten nyt tehdään hirveällä kiireellä ja sitten loman jälkeen sama jatkuu. Pomo päättää loma-ajat omien menojensa mukaan ja laittaa firman kiinni, joten itse en pääse valitsemaan. Loma on pelkkää työleiriä siellä täällä, mies menee kavereidensa kanssa kalalle ja minulla ei ole mitään tekemistä, eikä oikein sellaisia kavereitakaan, joiden kanssa viettää aikaa. Lapset on nuoria aikuisia, joilla on omat menonsa. Ei ole siskoakaan ja veli menee ulkomaille pitemmäksi aikaa. Minua ei kiinnostaisi yhtään jäädä lomalle, kun ei oikein ole euroja tehdä mitään isompaa matkaakaa, rahaa tarvitsee nyt säästää muihin asioihin. Kuka saisi minulle lomafiiliksen ja ehdottaisi jotain kivaa vähällä rahalla? Rannalla löhöäminen tai järvessä uiminen ei maistu.
[/quote]
Mä jotenkin ymmärrän vaikka oma tilanne erilainen (olen pienten lasten kanssa kotona ja tavallaan jatkuvasti lomalla, sitten herkästi sukulointilomat koko perheen kesken eivät oikein tunnukaan miltään vaan aika käy pitkäksi toisten nurkissa vaikka lapsilla ja puolisolla on kivaa). Mun on tarkoitus lukea paljon, käydä museoissa, kahviloissa ja syömässä. Aion myös mahdollisuuksien mukaan kerätä jotain satotuotteita, tehdä hilloja yms, se on musta kivaa. Kotikaupungissa käydään paljon kaikenlaisissa tapahtumissa, nautin siitä.
Siis onhan mulla aina fyysistä tekemistä, mutta ilmaisin huonosti. Ei ole oikein mitään rentouttavaa paikkaa, minne voisi mennä ja nauttia, kun matkusteluun ei oiken riitä euroja. Halpoja junalippuja voisi hyvällä tuurilla saada ja käydä päiväseltään jossain, mutta ainakaan nyt niitä ei ole tältä paikkakunnalta minnekään tarjouksessa. Tekemistä nyt aina löytyy, mutta joskus olisi kiva olla lomalla lomalla, jos joku tajuaa mitä tarkoitan. Siis haluaisin nimenomaan kodin ulkopuolelle, mutta yksin on tylsä mennä.
8 siis ap. Tänä vuonna ei ole lomaa ollenkaan marja-aikaan, se on minun mielihommaani ja tuon tapaista tekemistä kaipaan. Kalastuksesta en oikein tykkää.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:51"]Siis onhan mulla aina fyysistä tekemistä, mutta ilmaisin huonosti. Ei ole oikein mitään rentouttavaa paikkaa, minne voisi mennä ja nauttia, kun matkusteluun ei oiken riitä euroja. Halpoja junalippuja voisi hyvällä tuurilla saada ja käydä päiväseltään jossain, mutta ainakaan nyt niitä ei ole tältä paikkakunnalta minnekään tarjouksessa. Tekemistä nyt aina löytyy, mutta joskus olisi kiva olla lomalla lomalla, jos joku tajuaa mitä tarkoitan. Siis haluaisin nimenomaan kodin ulkopuolelle, mutta yksin on tylsä mennä.
[/quote]onko sinulla ketään sukulaista, joka ilahtuisi vierailustasi?
Etsi kesätyö