Auttakaa tätityylin suunnittelussa!
Olen tyypillinen av-mamma eli noin 5-kymppinen nainen, jota luullaan jatkuvasti ikäistäni nuoremmaksi. Pyytäisinkin teiltä nyt apua tyylin päivityksessä, jotta näyttäisin ikäiseltäni tantalta. Mitä hankin ja mistä luovun?
Kommentit (25)
Tyylireseptini:
Kuralätäkönsävyisissä väreissä lyhythihainen pitsineule, pohjepituinen kellohame ja samasta kankaasta laatikkomainen jakku, tukisukat sekä terveyssandaalit. Bismarck-ketjusetti kaulaan ja ranteeseen, toiseen ranteeseen suhteessa liian pieni kultainen korukello. Päähän karhukopla-tyyliset silmälasit, punavioletti kananp*rsetukka, luonnollisen rehevät kulmakarvat, reilusti mustaa ripsiväriä katsetta terävöittämään sekä aurinkopuuteria rusketusta syventämään. Hajuvesipilvi Opiumia tai muuta tyrmäävää. Olkapäälle liian pieni tai liian iso beige suomalainen merkkilaukku. Kokonaisuuden täydentää perässä vastahakoisesti löntystävä suomalainen tai ulkolainen mies. Äänimaailman voitte arvata itse.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:26"]
Tyylireseptini:
Kuralätäkönsävyisissä väreissä lyhythihainen pitsineule, pohjepituinen kellohame ja samasta kankaasta laatikkomainen jakku, tukisukat sekä terveyssandaalit. Bismarck-ketjusetti kaulaan ja ranteeseen, toiseen ranteeseen suhteessa liian pieni kultainen korukello. Päähän karhukopla-tyyliset silmälasit, punavioletti kananp*rsetukka, luonnollisen rehevät kulmakarvat, reilusti mustaa ripsiväriä katsetta terävöittämään sekä aurinkopuuteria rusketusta syventämään. Hajuvesipilvi Opiumia tai muuta tyrmäävää. Olkapäälle liian pieni tai liian iso beige suomalainen merkkilaukku. Kokonaisuuden täydentää perässä vastahakoisesti löntystävä suomalainen tai ulkolainen mies. Äänimaailman voitte arvata itse.
[/quote]
Minulle tuli tästä äitini mieleen, mutta hän onkin kerrassaan ihana ihminen ja tavallaan ihastuttavasti oma itsenä, eikä piittaa nuorten naisten arvosteluista millään tavoin :)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:45"]
Kulmakarvat kannattaa nyppiä ihan ohuiksi. Sininen luomiväri luo tätikatseen.
[/quote]
Luomivärin oltava helmiäistä.
Tyylireseptini:
[/quote]
8D 8D
Ainakin tukka lyhyeksi, jos ei jo ole, ja reippaasti lisäkiloja (niitä ei ole koskaan liikaa). Sitten trikoota iholle kera legginsien.
Lyhyt tukka rillit, matalat sandaalit ja caprit. Suora t-paita. Villatakki tai bleiseri.
Sellainen musta jouni-laukku, jalkaan rumat nauhakengät ja naamalle kireä ja vittuuntunut ilme. Vaatteet mieluiten ruskehtavia ja muita maanläheisiä sävyjä. Leikkaa tukka reilusti lyhyeksi!
Tätijakku. Tanttahousut. Silmälasit ja mummujen käyttämä lierikesähattu ja lisäksi vanhustyyliin lipokkaat ja vielä tätimäinen käsilaukku.
Puseroksi sellainen kaulaan saakka napitettava retonki.
Suosittelen lyhyen tukan ja pyylevän ulkomuodon lisäksi räväkän värisiä paksusankaisia, kulmikkaita silmälaseja. Mieluiten värinä tummanpinkki, turkoosi tai viininpunainen timanteilla koristeltuna.
Napapaita ja liian pienet farkut ovat kivat, kun on ylipainoa. Tatuointi jossain strategisessa paikassa antaa kuvan originellista naisesta.
Lyhyt tukka on numero 1, eikä sitä mitenkään muotoilla tarvi :) Pienikin ehostus pois ja Nanson vaatetta ylle!
Mulla on ihan oma tyylini, vaikka olen mummo ja 46v. Usein luullaan pienten äidiksi, mutta en siltikään ryhdy muuttamaan vaatetustani toisenlaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:04"]
Mulla on ihan oma tyylini, vaikka olen mummo ja 46v. Usein luullaan pienten äidiksi, mutta en siltikään ryhdy muuttamaan vaatetustani toisenlaiseksi.
[/quote]
Missä iässä menetit huumorintajusi?
Näin kesällä oikein syvä rusketus ja tukka siis ehdottomasti lyhyt, voi olla keltaiseen vivahtavakin. Mustaksi piirretyt kulmakarvat ja samalla värillä silmien rajaus, tummanpunaista huulipunaa. Tatskat niin että varmasti näkyy.Sit ne kireät paidat, paljon koruja kaulassa (korostaa mukavasti dekolteen kurttuja) ja ranteissa. Nilkkaan pieni hely ja sandaalit. Ja caprit jotka korostaa paksuja pohkeita. Joku laukku, vaikka Tuurin tuliaisina.
Nansot ovat mukavia päällä ja kesällä kukkakuosit kivoja. On niitä nuoremmillakin päällä kuin meillä neljäkymppisillä.Tukka ei ole kyllä punainen ja feikkilaseja en viitsi hankkia, kun ilmankin näen:D Tatuoinnit jätän pubiruusuille.
Miksi on ongelma, että et näytä tantalta?
Aina joko vähän kireät tai vähän liian löysät vaatteet. Korostavat kivasti kertyneitä kiloja.
40denierin ihonväriset sukkikset tai polvisukat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:13"]
Tyylireseptini:
[/quote]
Minulle tuli tästä äitini mieleen, mutta hän onkin kerrassaan ihana ihminen ja tavallaan ihastuttavasti oma itsenä, eikä piittaa nuorten naisten arvosteluista millään tavoin :)
[/quote]
Ei pidäkään piitata, vaan pukeutua oman mielen mukaan. Itse olen 52-vuotias ja kirjoitin tuon jutun huumorimielessä. Oma "tyylini" on paljon kamalampi. Pian sen joku kirjoittaa tännekin.