Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon hallinta ja väsymys

Vierailija
08.06.2015 |

Olen aikuisiän jojoilija. Pituus 165 cm ja paino vaihdellut viimeiset 20 vuotta 59-83 kg. Laihduttaminen on minulle helppoa, mutta painon pitäminen samassa ei. Viimeksi kun laihdutin noin 80 kg:sta terveydenhoitajan ohjeiden mukaan ja saavutin 64 kg, mikä oli tavoite, olin ihan poikki. Jatkuva flunssa, särkyjä, uniongelmia ja väsymystä monta kuukautta, vaikka söin normaalia ruokaa, paljon kasviksia ja kalaa sekä ruisleipää. Eu kauan mennyt, kun alkoi TAAS maistua pulla ja maito. Lounassalaatin koko kasvoi. Sitten tulin raskaaksi ja nyt synnytyksestä 8 kk ja olen laihtunut 65 kiloon. Väsy vaivaa. Koko ajan nälkä. Imetän lastani edelleen. Miten saan painon nousun estettyä???? Mitä pitää tehdä? Miksi olen niin väsynyt, kun syön terveellisesti? Olen 20 vuoden aikana kokeillut kromit ja sinkit ja vitamiinit. Kun hurahdin karppaamiseen, aluksi paino lasku ja sitten lähti nousuun ja olin lihavampi kuin ennen karppaamista. Antakaa hyviä neuvoja!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Croissant kahvin kanssa on melko eri asia kuin lautasellinen mysliä, etenkin jos se sisältää kuivattuja hedelmiä. Syökää mieluummin maustamatonta jukurttia, jonka päällä on vaikka pari ruokalusikallista leseitä sekä tuoreita marjoja. Kuivattuja hedelmiä ei. Pähkinöitä hillitysti, jos rasvojen vuoksi haluaa.

Kerroin, että smoothie voi sisältää helposti lounaan verran kaloreita. Se on keskiarvo. Ravintotaulukoissa on arviot, paljonko energiaa keskimäärin tuote sisältää. kaupoissa ja kahviloissa smoothiet eivät ole kevyttuotteita. Smoothien voi tehdä myös itse kotona kevyesti. Makeuttaminen marjoilla ja hedelmillä ilman sokeria/siirappia.

Terv. Terkkariopiskelija

Vierailija
2/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan neuvotaan, mitä pitää syödä ja kuinka usein. Jos nainen on 20 vuotta laihduttanut, lihonut ja taas laihduttanut, hän luultavasti osaa nämä jutut unissaankin :) En ala itse neuvomaan, miten sen painon saa pidettyä laihdutetuissa lukemissa, koska en ole itse ollut koskaan noin hoikka. Olen samaa pituutta suunnilleen ja paino nousi yläasteella. Osaan laihduttaa, sitten jossain 70 kg tietämillä se laihdutusinto loppuu. Painon nostaminen vasta helposti sujuukin! Hyvä vinkki oli tuo juokseminen. Jos itsekin löytäisin joskus vastaavan keinon, eli pysyvän liikuntaharrastuksen. Saatan hiihtää talvella 50 km viikossa, mutta sekin riippuu säistä. Juokseminen käy polviin, kun on ylipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:49"]Olen aikuisiän jojoilija. Pituus 165 cm ja paino vaihdellut viimeiset 20 vuotta 59-83 kg. Laihduttaminen on minulle helppoa, mutta painon pitäminen samassa ei. Viimeksi kun laihdutin noin 80 kg:sta terveydenhoitajan ohjeiden mukaan ja saavutin 64 kg, mikä oli tavoite, olin ihan poikki. Jatkuva flunssa, särkyjä, uniongelmia ja väsymystä monta kuukautta, vaikka söin normaalia ruokaa, paljon kasviksia ja kalaa sekä ruisleipää. Eu kauan mennyt, kun alkoi TAAS maistua pulla ja maito. Lounassalaatin koko kasvoi. Sitten tulin raskaaksi ja nyt synnytyksestä 8 kk ja olen laihtunut 65 kiloon. Väsy vaivaa. Koko ajan nälkä. Imetän lastani edelleen. Miten saan painon nousun estettyä???? Mitä pitää tehdä? Miksi olen niin väsynyt, kun syön terveellisesti? Olen 20 vuoden aikana kokeillut kromit ja sinkit ja vitamiinit. Kun hurahdin karppaamiseen, aluksi paino lasku ja sitten lähti nousuun ja olin lihavampi kuin ennen karppaamista. Antakaa hyviä neuvoja! [/quote] Sisätautilääkärille, kilpirauhanen. ja joo, mene suoran ja vain spesialistille [/quote] Höpöti. Kilpirauhasarvot voi kannattaa kyllä tutkituttaa kun on väsymysoireita, mutta ei siihen nyt heti mitään spesialistia tarvita. Ihan yleislääkäri riittää.  Ja on kyllä aika todennäköistä ettei mitään kilpirauhasperäistä syytä löydy. Tuollaiset oireet kuin ap:llä, ovat erittäin tavallisia jojolaihduttajilla ilman mitään lääkkeillä hoidettavissa olevaa tilaa. Ne ovat iso syy miksi ihminen niin tavattoman helposti lihoo takaisin vaikka hoikempana tuntuu että ikinä en päästä itseäni enää lihomaan. Mutta jos vaivaa jatkuva jäytävä nälkä, väsy jne niin helpostihan sitä helpottaa syömällä ja sitten taas lihoo. Valitettavasti monella kroppa on sellainen että se haluaa pyrkiä maksimaaliseen varastorasvan määrään, minkä se on  joskus saavuttanut, siis ylimpään painoon mikä ihmisellä on elämänsä aikana ollut. Liian alhaisesta painosta (joka voi siis olla merkittävää ylipainoakin, mutta alempi kuin elämän korkein paino) kroppa varoittelee juurikin nälällä, heikotuksella, vähemmällä energisyyden tunteella, näin painostaen syömään rasvavarastot täyteen taas. [/quote] Yleislääkärit ei yleensä ota kantaa juurikaan. Vedotaan ettäon raja-arvoissa, vaikka oireet on selvät. Nähty niin monta kertaa.

[/quote]

Ja tietyt erikoislääkärit taas potilaan toiveesta laittaa sen vajaatoimintalääkityksen päälle vaikkei olisi minkään valtakunnan näyttöä siitä että kyse on oikeasti kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Näin he saavat asiakkaita yksityisvastaanotoilleen. 

Ja kyllä se lääkitys "auttaa" myös silloin jos vajaatoimintaa ei ollut. Sehän tavallaan kääntää kehon kellon isommalle, nopeammalle, minkä ihminen kokee usein positiivisena: laihtuu, suoli toimii nopeammin, on nopeampi ja energisempi olo. Valitettavasti tällä on hintansa, nimittäin kroppa myös kuluu nopeammin loppuun ylikierroksille säädettynä. Jopa kuolemantapauksia turhasta hoidosta on olemassa. Täällä tietoa: http://www.studio55.fi/terveys/article/laakari-kilpirauhasoireista-turha-laakitseminen-jopa-vaarallista/4332402
[/quote]

Apua! Siis nyt en ainakaan uskalla mennä spesialistilääkäriin, jos se on ihmisten huijaamista ja rahabisnestä!!!

-ap

Vierailija
4/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:46"]

Croissant kahvin kanssa on melko eri asia kuin lautasellinen mysliä, etenkin jos se sisältää kuivattuja hedelmiä. Syökää mieluummin maustamatonta jukurttia, jonka päällä on vaikka pari ruokalusikallista leseitä sekä tuoreita marjoja. Kuivattuja hedelmiä ei. Pähkinöitä hillitysti, jos rasvojen vuoksi haluaa. Kerroin, että smoothie voi sisältää helposti lounaan verran kaloreita. Se on keskiarvo. Ravintotaulukoissa on arviot, paljonko energiaa keskimäärin tuote sisältää. kaupoissa ja kahviloissa smoothiet eivät ole kevyttuotteita. Smoothien voi tehdä myös itse kotona kevyesti. Makeuttaminen marjoilla ja hedelmillä ilman sokeria/siirappia. Terv. Terkkariopiskelija

[/quote]

Just joo. Tällaisille väitteille ei ole mitään tutkittuja perusteita. Itse olen ollut koko ikäni hoikka, eikä mitään terveyosngelmiakaan ole, ja mässytän kuivahedelmää ja pähkinää aamupalaksi joka aamu. Ja muutenkaan en välttele sokeria.

Vierailija
5/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas voimaharjoittelu voi olla kyl sitä , mitä kannattaa kokeilla. Kolme kertaa viikossa salilla kunnon vastuksilla. Nyk. on joka salin kautta pt:n palvelut tarjolla. Kysy henk.kunnalta, ne voi suositella, jos ei ole palveluksessa itsellään. Samalla kiinteydyt ja näytät hoikemmalta.

Vierailija
6/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:46"]

Croissant kahvin kanssa on melko eri asia kuin lautasellinen mysliä, etenkin jos se sisältää kuivattuja hedelmiä. Syökää mieluummin maustamatonta jukurttia, jonka päällä on vaikka pari ruokalusikallista leseitä sekä tuoreita marjoja. Kuivattuja hedelmiä ei. Pähkinöitä hillitysti, jos rasvojen vuoksi haluaa. Kerroin, että smoothie voi sisältää helposti lounaan verran kaloreita. Se on keskiarvo. Ravintotaulukoissa on arviot, paljonko energiaa keskimäärin tuote sisältää. kaupoissa ja kahviloissa smoothiet eivät ole kevyttuotteita. Smoothien voi tehdä myös itse kotona kevyesti. Makeuttaminen marjoilla ja hedelmillä ilman sokeria/siirappia. Terv. Terkkariopiskelija

[/quote]

Just joo. Tällaisille väitteille ei ole mitään tutkittuja perusteita. Itse olen ollut koko ikäni hoikka, eikä mitään terveyosngelmiakaan ole, ja mässytän kuivahedelmää ja pähkinää aamupalaksi joka aamu. Ja muutenkaan en välttele sokeria.
[/quote]

Oletko mielestäsi oikea henkilö ottamaan kantaa, kuinka ihminen saa pidettyä painon laihdutettuaan runsaasti kiloja ja kärsiessään väsymyksestä?

Vierailija
7/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:05"]Kannattaa ihan oikeasi selvittää ensin se paljonko niitä kaloreita tarvitsee päivässä, netissä hyviä laskureita. Ja laskea 100-500 kalorin vaje ja oikeasti ottaa selvää paljonko missäkin ruoassa on kaloreita. Mutta älä laske kalorimäärää missään tapauksessa alle 1500 kalorin tai muuten kehosi alkaa käydä säästöliekillä ja tarrautuu kiinni kaikkeen minkä saa. Itse olen normaalipainon rajoissa mutta tarkoitukseni on saada rasvaa poltettua ja syön päivässä 5 kertaa eikä olo ole lainkaan heikko, kaloreita suunnilleen 1600. Muista että tarvitset ruokavaliosta proteiineja, hyviä rasvoja (esim pähkinät, avokado) ja niitä hiilareita myös! En yhtään ihmettele jos on heikko olo näillä karppaajilla sun muilla. Syö siis päivässä aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala sekä 1-2 välipalaa.
[/quote]

Kiitos, tarkoitus hyvä, mutta olen useita kertoja hurahtanut kalorimäärien laskentaan, kun olen laihduttanut. Elämä on helppo saada pyörimään laskureitten avulla. Sitä jaksaa ehkä puoli vuotta, sitten se tuntuu typerältä. Laihduttaessaan siinä on motivaatio, ja kun on ihannepainossa, jostain syystä motivaatio kalorin laskentaan vähenee.

-ap
[/quote]

Jos tämä tapa tökkii niin toimiva tapa on myös että lounaalla ja päivällisellä lautaselle se 1/4 proteiinia eli kanaa, kalaa tai muuta lihaa, 1/4 riisiä/makaronia/perunaa ja 2/4 kasviksia. Aamupalalla puuro tai mysli ja vaikka raejuustoa. Välipalalla esim joku hyvä smoothie (rahkaa, mansikoita, hedelmiä) ja sitten vielä kevyt iltapala. Ja mikä tärkeintä, pidät tavoitteen kirkkaana mielessäsi vaikka tulisi heikko hetki. Ja jos tekee mieli makeaa niin koita etsiä vaikka netistä vinkkejä terveellisempiin herkkuihin!

-29

[/quote]

Lounaalla ja päivällisellä 1/4 makaronia, riisiä tai perunaa? En tunne montakaan aikuista ihmistä, jotka söisi 2 lämmintä ateriaa päivässä. Töissä se lounas näkyy aika monella olevan hedelmiä, rahkaa, voileipiä tai salaattia, erityisesti valmissalaatit nyt in. Kuka viitsii lämmitellä jotain eilisen päivällisen tähteitä työpaikalla? Toki tällä ap:lla eri juttu, kun nyt kotiäitinä.

Vierailija
8/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:05"]Kannattaa ihan oikeasi selvittää ensin se paljonko niitä kaloreita tarvitsee päivässä, netissä hyviä laskureita. Ja laskea 100-500 kalorin vaje ja oikeasti ottaa selvää paljonko missäkin ruoassa on kaloreita. Mutta älä laske kalorimäärää missään tapauksessa alle 1500 kalorin tai muuten kehosi alkaa käydä säästöliekillä ja tarrautuu kiinni kaikkeen minkä saa. Itse olen normaalipainon rajoissa mutta tarkoitukseni on saada rasvaa poltettua ja syön päivässä 5 kertaa eikä olo ole lainkaan heikko, kaloreita suunnilleen 1600. Muista että tarvitset ruokavaliosta proteiineja, hyviä rasvoja (esim pähkinät, avokado) ja niitä hiilareita myös! En yhtään ihmettele jos on heikko olo näillä karppaajilla sun muilla. Syö siis päivässä aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala sekä 1-2 välipalaa.
[/quote]

Kiitos, tarkoitus hyvä, mutta olen useita kertoja hurahtanut kalorimäärien laskentaan, kun olen laihduttanut. Elämä on helppo saada pyörimään laskureitten avulla. Sitä jaksaa ehkä puoli vuotta, sitten se tuntuu typerältä. Laihduttaessaan siinä on motivaatio, ja kun on ihannepainossa, jostain syystä motivaatio kalorin laskentaan vähenee.

-ap
[/quote]

Jos tämä tapa tökkii niin toimiva tapa on myös että lounaalla ja päivällisellä lautaselle se 1/4 proteiinia eli kanaa, kalaa tai muuta lihaa, 1/4 riisiä/makaronia/perunaa ja 2/4 kasviksia. Aamupalalla puuro tai mysli ja vaikka raejuustoa. Välipalalla esim joku hyvä smoothie (rahkaa, mansikoita, hedelmiä) ja sitten vielä kevyt iltapala. Ja mikä tärkeintä, pidät tavoitteen kirkkaana mielessäsi vaikka tulisi heikko hetki. Ja jos tekee mieli makeaa niin koita etsiä vaikka netistä vinkkejä terveellisempiin herkkuihin!

-29

[/quote]

Lounaalla ja päivällisellä 1/4 makaronia, riisiä tai perunaa? En tunne montakaan aikuista ihmistä, jotka söisi 2 lämmintä ateriaa päivässä. Töissä se lounas näkyy aika monella olevan hedelmiä, rahkaa, voileipiä tai salaattia, erityisesti valmissalaatit nyt in. Kuka viitsii lämmitellä jotain eilisen päivällisen tähteitä työpaikalla? Toki tällä ap:lla eri juttu, kun nyt kotiäitinä.
[/quote]

No itse en ole mikään kotiäiti vaan opiskelija ja roudaan omat eväät kouluunkin. Ja joo kyllähän sitä mieluummin söisin mitä sattuu ja välillä ne edellisen päivän ruoat tökkii mutta olen vakaasti päättänyt kiristää rasvaa kropastani ja sen eteen nyt vaan täytyy tehdäkin myös ratkaisuja jotka välillä ottavat päähän. Varsinkin normaalipainoisena ei ole niin helppoa sitä rasvaa polttaa joten aika tarkkana sen syömisen kanssa saa olla että saa niitä tuloksia mitä hakee. Tottakai kaikkien av-mammojen mielestä pitäisi saada hoikka upea kroppa syömällä ihan mitä vaan, niin se ei vaan mene. Uhrauksia on tehtävä. Itselleni ruoka on polttoainetta ja herkuttelupäivät sitten erikseen. Ja kyllä se kaksi lämmintä ateriaa päivässä menee monellakin ihmisellä joten jos sinun tuntemasi ihmiset syövät vain yhden lämpimän aterian päivässä, ei tarkoita että kaikki niin tekevät.

Vierailija
9/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä saattaa olla myös ikäkysymys. Itselläni ainakin 20-vuotiaana paino putosi helposti, aineenvaihdunta myös toimi. Olin eka kertaa ylipainoinen vasta esikoisen syntymän jälkeen 32-vuotiaana, kun raskauskilot eivät enää niin vaan lähteneetkään. Tulin toisen kerran raskaaksi noin 1,5 vuoden päästä ekasta synnytyksestä, ja ikävä kyllä, sain 20 kiloa raskauden aikana, turvotusta tosin iso osa. Taistelu painonhallinnasta on ollut itselläni kohta 8 vuotta kierteenä. Kolme lasta, nuorin 2 vee, ja painan nyt lähes 10 kiloa enemmän kuin ennen esikoisen syntymää. Loppuuko tämä kituuttaminen ja syömisten tarkkailu ikinä? Luulen, että hormonit vaikuttavat myös.

Vierailija
10/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaa syömisten lisäksi juomista! Normaali vesi estää nestehukkaa. Jano aiheuttaa nälän tunnetta. Jos juo paljon kahvia, tekee mieli monesti kahvin kanssa jotain pientä, vaikka ei olisi ruoka-aikakaan. Limsat ja kevytjuomat sekoittavat aivoja, ei ole kylläinen olo. Ne voivat myös väsyttää. Aikuiset ihmiset likittävät maitoa jopa litran päivässä, miksi? Kaljan juontia en ymmärrä ollenkaan. Se turvottaa ja kasvattaa mahaa. Jos on tapana juoda kaljaa monta kertaa viikossa, näyttää muutamien vuosien jälkeen pöhöttyneeltä (myös se, joka ei ole ylipainoinen).

Vierailija
11/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:53"]Lounaalla ja päivällisellä 1/4 makaronia, riisiä tai perunaa? En tunne montakaan aikuista ihmistä, jotka söisi 2 lämmintä ateriaa päivässä. Töissä se lounas näkyy aika monella olevan hedelmiä, rahkaa, voileipiä tai salaattia, erityisesti valmissalaatit nyt in. Kuka viitsii lämmitellä jotain eilisen päivällisen tähteitä työpaikalla? Toki tällä ap:lla eri juttu, kun nyt kotiäitinä.

[/quote]

Kyllä monet syö 2 ateriaa päivässä. Itse syön työpaikkaruokalassa kunnon lounaan. Kotona sitten tukevan päivällisen klo 20 aikoihin. Mitään muuta en päivän aikana syö, vain mustaa kahvia juon.

Vierailija
12/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:46"] Croissant kahvin kanssa on melko eri asia kuin lautasellinen mysliä, etenkin jos se sisältää kuivattuja hedelmiä. Syökää mieluummin maustamatonta jukurttia, jonka päällä on vaikka pari ruokalusikallista leseitä sekä tuoreita marjoja. Kuivattuja hedelmiä ei. Pähkinöitä hillitysti, jos rasvojen vuoksi haluaa. Kerroin, että smoothie voi sisältää helposti lounaan verran kaloreita. Se on keskiarvo. Ravintotaulukoissa on arviot, paljonko energiaa keskimäärin tuote sisältää. kaupoissa ja kahviloissa smoothiet eivät ole kevyttuotteita. Smoothien voi tehdä myös itse kotona kevyesti. Makeuttaminen marjoilla ja hedelmillä ilman sokeria/siirappia. Terv. Terkkariopiskelija [/quote] Just joo. Tällaisille väitteille ei ole mitään tutkittuja perusteita. Itse olen ollut koko ikäni hoikka, eikä mitään terveyosngelmiakaan ole, ja mässytän kuivahedelmää ja pähkinää aamupalaksi joka aamu. Ja muutenkaan en välttele sokeria. [/quote] Oletko mielestäsi oikea henkilö ottamaan kantaa, kuinka ihminen saa pidettyä painon laihdutettuaan runsaasti kiloja ja kärsiessään väsymyksestä?

[/quote]

No en välttämättä siihen, mutta jokin minulla selvästi menee ravitsemuksen suhteen oikein, kun 40 vuoden ikään mennessä en ole alunperinkään kehittänyt esim. ylipaino-ongelmaa, vaikka on 2 lastakin tullut saatua. Monessa kohtaa elän suositusten vastaisesti, esim. en vältä sokeria, syön erittäin iltapainotteisesti enkä syö välipaloja.

Vierailija
13/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vaa'alla joka aamu. Ei tule painoon isoja nousuja. Joulu ja kesäloma näkyvät kylläkin ikävällä tavalla, mutta enää en jää itsesääliin rypemään, vaan kevennän heti loman/uuden vuoden jälkeen. En laske kaloreita, se on ihan lastenleikkitouhuja ja altistaa syömishäiriölle. Olen tunnesyöppö, joka herkuttelee, kun on iloa ja isoihin suruihin vasta olenkin syönyt. Ennen vältin vaakaa, kun tiesin mässänneeni, ja nykyisin taas käyn katsomassa painon joka aamu, enkä enää huijaa itseäni.

Vierailija
14/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:47"]Käyn vaa'alla joka aamu. Ei tule painoon isoja nousuja. Joulu ja kesäloma näkyvät kylläkin ikävällä tavalla, mutta enää en jää itsesääliin rypemään, vaan kevennän heti loman/uuden vuoden jälkeen. En laske kaloreita, se on ihan lastenleikkitouhuja ja altistaa syömishäiriölle. Olen tunnesyöppö, joka herkuttelee, kun on iloa ja isoihin suruihin vasta olenkin syönyt. Ennen vältin vaakaa, kun tiesin mässänneeni, ja nykyisin taas käyn katsomassa painon joka aamu, enkä enää huijaa itseäni.
[/quote]

Tuo on hyvä neuvo varmaan minullekin. Jatkaa puntarilla käyntiä päivittäin. Laihduttaessa on tullut punnittua säännöllisesti.

-ap

Vierailija
15/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:57"]Raskas voimaharjoittelu voi olla kyl sitä , mitä kannattaa kokeilla. Kolme kertaa viikossa salilla kunnon vastuksilla. Nyk. on joka salin kautta pt:n palvelut tarjolla. Kysy henk.kunnalta, ne voi suositella, jos ei ole palveluksessa itsellään. Samalla kiinteydyt ja näytät hoikemmalta.
[/quote]

Kiitos vinkistä, mutta paljonko maksaa? Siis olen olettanut, että personal trainer on kallis. Onko tietoa kenelläkään hinnoista? Aika on myös ongelma sitten kun palaan töihin ehkä loka-marraskuun tietämillä. Siihen saakka pystyn kyllä järjestämään 3 kertaa viikossa.

Vierailija
16/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan kateellinen hoikille ja normaalipainoisille, joilla ei ole syömishäiriötä. Kun itse ahminut ja saanut jumalattomat morkkikset ja sinnitellyt joka suupalan merkiten ja laskien ja taas ahminut. Minulla on ruuan himo, joka tulee jostain aivoista, enkä voi sille mitään. Kävin hypnoterapeutilla pahimmassa laihdutusvaiheessa, etten sairastuisi bulimiaan. Jossain vaiheessa ymmärsin, että olen jo lapsena ollut riippuvainen ruuasta, miettinyt kylään mennessäni, mitä herkkuja voin saada jne. Onneksi omat lapset ovat tuoneet vähän rentoutta riippuvuuteen ja itsekritiikkiin. Jos olen hiukan pyöreä, se ei ole maailmanloppu. Ymmärrän ketjun aloituksen täysin, sillä lihomiskierre ahdistaa jokaista!

Vierailija
17/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aiemmin lihonut kilot takaisin herkuttelemalla? Vai millä vaan ruualla? Jos on herkkusuu, nykyisin voi tehdä terveellisempää raakasuklaata tai raakakakkuja. Nutrilettin pähkinäsuklaapatukka on myös hyvää kahvin kera. En tosin tiedä, valmistetaanko sitä enää, kun itse nykyisin suosin raakasuklaata, jota maustan esim,. Kuivatuilla karpaloilla, joita saa Tigeristä.

Vierailija
18/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:49"]Olisiko raudan puutetta? Jos kalaa ja kasviksia paljon, ja punaista lihaa sitten vähemmän. Toki rautaa on ruisleivässäkin. Kasviksia voi syödä niin monella tavalla ja huomaamatta jäädä raudan määrä vähiin.
[/quote]

Hb oli ihan ok jälkitarkastuksessa neuvolassa, eli en ole kiinnittänyt erityistä huomiota raudan saantiin. Aina kun sitä hb:tä on mitattu, se on ollut normaali.

Vierailija
19/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutat liian nopeasti, syöt liian vähän proteiineja, nukut liian vähän.

Vierailija
20/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:08"]

Laihdutat liian nopeasti, syöt liian vähän proteiineja, nukut liian vähän.

[/quote]

Joo, mä veikkaisin, että joku 90% epäonnistumisista johtuu tästä.