Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hakee toimeentulotukea,pitääkö lapsenkin rahat olla ensin käytetty???!

Vierailija
08.06.2015 |

Mietin kun opiskelu pakottaa hakemaan toimeentulotukea, niin omia säästöjähän ei saa olla,ts. tilit pitää olla tyhjänä ennen kuin mitään saa. Niin lasketaanko tähän myös lapsen (4v) säästötili? :O siellä varmaan jotain satoja euroja, pitääkö sekin tyhjentää ennen kuin on oikeus tukeen? En kyllä haluais lapsen rahoihin koskea. Toinenkin tili hänellä jonka pappa avannut,minulla ei sinne käyttöoikeuksiakaan. Mites tämä menee, tietoa? Ei siis arvailua vaan tietoa kiitti :)

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa tai vedä jollain hopeatussilla josta ei varmaan näy läpi ne tiedot mihin tilille ja nimelle olet laittanut rahaa. Summa jätä näkyviin, että on siis miinusta vaikka 50€, eikä plussaa. Kaikki tulot jätät tietty näkyviin, mistä ja minkä verran.

http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/tiliotetiedot.php

Vierailija
62/65 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ymmärsin oikein niin AP haluaa että lapsille on rahasto/salkku myöhempää käyttöä varten johon vain lapsi pääsee ja vain kun on täysikäinen eikä vaikuta näihin toimeentulotukiin.

Se että käyttääkö toimeentulotukia tälläisen salkun kokoamiseen ei minusta kuulu valtiolle tai kommentoijille. Olennaista on tässä vain se ettei vanhemmat tai muut (valtiokaan) pääse rahoihin käsiksi eikä tuo vaikuta tukiin.

Eiköhän finanssisektorilta/kirjanpitäjiltä löydy joku kikka tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Urpot jotka ette osaa lukea. EN ole vielä hakenut tukea, EN vielä opiskele. En saa MITÄÄN tukia tällä hetkellä vaan olen töissä. Että joo,olen pystynyt laittamaan jopa 10e/kk säästöön lapselle. Peskää ne hiekkapillunne katkerat mummot. Ap

Vierailija
64/65 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan jollekin se on mukava laittaa lapsi hoitoon 16tunniksi kun ensin aamulla opiskelee ja sitten menee töihin. Juu ei kiitos. Olen yksin lapsen kanssa että ei ole niitä miehenkään rahoja millä mällätä. Mutta olenhan alinta roskasakkia, niin eihän mun kannata opiskella,koska verorahoja ei saa tuhlata,säästetään ne niille narkkareille koska mulla ei oo oikeutta siihen. Kiitti vinkeistä moi.

Vierailija
65/65 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte ne rahat(laita ylös paljonko on kertynyt) nyt sitten elämiseen ja sitten tuutte saamaan toimeentulotukea. Opiskelet, valmistut ja menet töihin ja maksat lapselle takaisin koko summan ja ehkäpä enemmänkin. Ja jos sukulaiset haluaa opiskeluvuosiesi aikana laittaa rahaa säästöön lapselle, niin käteisenä pyydät kaiken ja kerrot, että tilisiirtoja ei saa tehdä lapsen tilille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi